Je schrijft dat je evt je oude KN wil laten aanpassen. Ik denk dat je best de zadelmaker kan vragen om te komen kijken of dat, dat zadel is aan te passen, zodat het goed op je paard ligt. Ik ben het helemaal met je eens om eerst te kijken of er een goedkope, goede oplossing is! Succes!
Anouk1605
Geplaatst: 11-12-09 17:44
Wij hebben op stal een paard met een hoge schoft en holle rug. Bij haar ligt er een kiefferzadel op, met daar onder een gelpad.
ik02
Geplaatst: 11-12-09 18:22
zaldels blijeven paassen misschien heeft de axelmaker wel een oplosing
Laat zowiezo een zadelpasser lang komen. Mischien een Kent&Masters zadel wat voor je. Is een heerlijk zacht zadel voor jezelf en geschikt voor paarden met hoge schoft en een weke rug. Deze past namelijk ook super op me paard zijn rug terwijl hij een super lastige rug heeft
Ibonn
Geplaatst: 14-12-09 00:40
Afgaand op je beschrijving van je paard: een paard met een hoge schoft en een weke rug heeft een naar verhouding rondere boom nodig die de lijn van de rug volgt. Als je een rechtere boom op een dergelijke rug legt, is er grote kans dat het zadel in het midden de rug niet raakt (bridging) en veel druk geeft op schoft en vlak voor de lendenen. Een goede zadelpasser/maker weet/kan zien wat voor boom er in de zadels zit en zal een dergelijk zadel uitzoeken. Lang niet alle zadels die lijken te passen, passen ook echt aan de binnenkant .... en het lekker dik opvullen van de kussens zodat deze toch de rug raken in het midden is zeker de oplossing niet
Roep er iemand bij met verstand van zaken want de kosten van nazorg zijn vaak hoger dan die van een goed passend zadel.
Hai,zou zeker een zadelmaker/deskundige laten kijken. Mijn paard had ook een echt hoge schoft, door de zadelmaker is toen een euroriding diamant aanbevolen. Succes ermee.
Zoals Ibonn als zegt moet je er inderdaad goed opletten dat je zadel niet gaat bruggen. je hebt dan dus inderdaad een zadel nodig die ook die ronde vorm heeft van de rug. WoW heeft bijvoorbeeld van dit soort zadels. Ik snap je probleem helemaal in ieder geval. Mijn paard is ook de grootste uitdaging voor iedere zadelmaker. Erg holle rug met hoge schoft en nog een hoge kont ook. Nu heb ik er een jaar geleden een Prestige op aan laten meten + een speciale pad eronder die je kan opvullen met shims. Omdat door de holle rug elk zadel naar achter zal hellen. Nu komt a.s. vrijdag iemand een WoW zadel aanmeten bij mijn paard. Wat ook wel een grote uitdaging zal worden
Dutchy1989
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-09 09:57
dankjewel voor de goede reacties.. ik kan hier wel wat mee.. ga begin volgend jaar een zadelmaker laten komen...
nog een vraag... welke zadelmaker hebben jullie allemaal en zijn jullie tevreden..??