pirouetje schreef:Sammie18 : ik heb dit zadel 2e hands gekocht voor 550 euro, het gaat niet om het nieuwste model....
Dan heb je denk ik een mooie deal gehad, prestige kom je over het algemeen al weinig tegen, helemaal niet zo prijsgunstig.
pol013 schreef:@ sammie:
Mijn wintec ziet er na 2 jaar nog als nieuw uit. Te oodelen aan de (dressuur) wintec van een vriendin van me zal dat de komende jaren ook wel zo blijven.
Het voordeel vind ik nou juist dat ik na modder en water geen schuur sporen heb zoals ik die na dat soort rot omstandigheden met mijn veel duurdere leren dressuurzadel wel heb.
Gewoon laten drogen, niet poetsen en invetten.
Ik moet ook voor een nieuw sprinzadel ben er nog niet uit of het een kunstof thorrowgood wordt of de leren tegenhanger van fairfax, mits indien het netjes past uiteraard, vandaar dat ik graag even jouw ervaring wilde weten met kunstof. Het scheelt veel poesten en onderhoud.
Sorry Yvie_Juudje dat ik even dit topic misbruik om misschien iets verder in mijn eigen zoektocht te komen.
Je moet maar net een zadel tegen komen wat past en wat lekker zit. Ik ben eerst eens bij divoza langsgeweest en heb op alle mogelijke zadels gezeten, omdat ik nu een vhz zadel heb en spring zit toch wel wat anders. Nu weet ik precies wat ik voor mijzelf wel en niet wil. Ik heb het liefst een heel plat zadeltje, de rest zat niet lekker, dus nu weet ik dat ik voor een diepere zit niet naar mijn zadelmaker hoef, dan kan hij nog net zo lekker op mijn paard liggen, je moet er wel op kunnen zitten.
Je moet zo wat van je lijstje afstrepen, zoals de zitting, de kleur(ik wil bevoorbeeld geen heel licht bruin zadel, mijn voorkeur gaat naar chocolade bruin of desnoods maar zwart), bepaalde merken die je niet wilt en hoe oud een zadel mag zijn c.q. hoeveel gebruikerssporen mogen erop zitten(je hebt zadel van 10 jaar oud welke er als nieuw uitzien, maar je hebt ook mensen die zadels mishandelen, na een jaar ziet het er niet meer uit). En als je je lijstje hebt en je komt een zadel tegen eerst kijken of hij aan je eisen van je lijstje voldoet.