kentaur elektra op paard met hoge schoft?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:08

Hahahaha! Ik dacht dat jij ook zadels verkocht ;)

pasdedeux schreef:
Nou downhill jij trekt voorbarige conclusies, hoe moet ik nu weten of de marge laag ligt en hoe lang de levertijd is.... ik behandel paardenspieren en wervels, ik ben geen zadelmaker/passer of winkel??? ik ben zeker niet merkgebonden, dus weet niet wat jij hier suggereerd?

Maar ik blijf erbij dat als er een zadel letterlijk IN de rug ligt van een paard, zoals je dit omschrijft, dit zadel dan niet correct passend was OF dat het gewoon door een slechte zadelmaker (te hard) opgevuld is.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:09

Quir schreef:
maar de boommaat 2 van Kieffer was vééél te breed.
)

Kieffer heeft helemaal geen boommaat 2 ;) Kieffer levert alle zadels in 1 medium boommaat af. Alleen op bestelling kan deze wijder of smaller gemaakt worden. En sommige zadelmakers kunnen het als ze over de juiste apparatuur en kennis beschikken. Wrs verwar je de zitmaat met de boommaat. Kieffer hanteert nl. 3 zitmaten: 0, 1 en 2 (vroeger ook nog 3).

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:15

Ik heb een kentaur mendeaII, op mijn tuiger van 1.72 liggen. Ik zweer bij dit zadel. Ik heb hem vanaf dat mijn paard drie was en ik ga er elke 2 jaar mee naar de zadelmaker om hem goed naar zijn rug te laten zetten. En volgens de zadelmaker past dit zadel nog steeds op mijn paard

Hier mijn paard met "kale"rug

Afbeelding

En hier met zijn zadel:

Afbeelding

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:20

Downhill schreef:
Hahahaha! Ik dacht dat jij ook zadels verkocht ;)

pasdedeux schreef:
Nou downhill jij trekt voorbarige conclusies, hoe moet ik nu weten of de marge laag ligt en hoe lang de levertijd is.... ik behandel paardenspieren en wervels, ik ben geen zadelmaker/passer of winkel??? ik ben zeker niet merkgebonden, dus weet niet wat jij hier suggereerd?

Maar ik blijf erbij dat als er een zadel letterlijk IN de rug ligt van een paard, zoals je dit omschrijft, dit zadel dan niet correct passend was OF dat het gewoon door een slechte zadelmaker (te hard) opgevuld is.

Niet dus :D ik verkoop geen zadels. ik ben het ermee eens dat het zadel niet correct passend was. Maar de wijdste boommaat van kentaur vind ik voor paarden met een schoft die breed is zoals de TS omschrijft vaak toch nog te smal. Veel merken zadels vind ik te smal bij de schoft. De trapezius komt daarmee in het nauw en de beweging en groei van het paard wordt beperkt. Voor een paard met een brede hoge schoft zou ik meer denken aan amerigo, jaguar (die verkoop ik toevallig wel ;) zie onderschrift hahahaha), sommige prestiges, wow, danny kroetch, euroriding breedste maat etc Maar goed het blijft een kwestie van een goede zadelpasser vinden, staar je in ieder geval nooit blind op 1 merk, maar kijk en luister naar je paard.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:22

aslo schreef:
Quir schreef:
maar de boommaat 2 van Kieffer was vééél te breed.
)

Kieffer heeft helemaal geen boommaat 2 ;) Kieffer levert alle zadels in 1 medium boommaat af. Alleen op bestelling kan deze wijder of smaller gemaakt worden. En sommige zadelmakers kunnen het als ze over de juiste apparatuur en kennis beschikken. Wrs verwar je de zitmaat met de boommaat. Kieffer hanteert nl. 3 zitmaten: 0, 1 en 2 (vroeger ook nog 3).

De zitmaat 1 bij een Kieffer is kleiner dan de zitmaat 2. Het gevolg hiervan is dat de boom ook automatisch breder wordt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:58

Downhill schreef:
De zitmaat 1 bij een Kieffer is kleiner dan de zitmaat 2. Het gevolg hiervan is dat de boom ook automatisch breder wordt.

Dat klopt niet. De zitmaat (inchmaten) hebben niets met de boombreedte van doen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:14

Maar dat is toch echt zo.
Bij een Kieffer maat 1 is de kamer/ruggengraatkanaal smaller dan bij een Kieffer maat 2.
Zij combineren zitmaat met boommaat.
En wat ik hier terug lees hebben ze bij de Kieffer Inzell tegenwoordig nu maat 1,5

Quir

Re: kentaur elektra op paard met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:32

Kieffer zadel had wél de boommaat 2. Inderdaad levert Kieffer alleen standaard medium (wat trouwens boommaat 2 is), en dit zadel had ook echt boommaat 2 (nageken door zadelmaker) en was ook een 2 (18 inch).

Hij kon inderdaad door middel van verwarming het zadel aan passen in breedte, dit kan echter óók met Kentaur zadels! Omdat beide zadels een kunststof boom hebben.