Rondgenaaid dilemma: HH of HB?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:54

SusieQ87 schreef:
Babybel schreef:
Isd dat zo? Wat stom zeg... Dat zou ik inderdaad ook niet echt mooi vinden. :o

Bij Epplejeck hadden de teugels het wel! Mogelijk dat de andere winkel de teugels had omgeruild voor een klant ofzo :?

Maar kan iemand nog antwoord geven op de vraag over welke maat?

Mijn HH rondgenaaid komt ook van epplejeck, en heeft idd ook rondgenaaide teugels erbij.
Ik had eerst een HB Turijn maar die paste net niet, en het leer was ook wel erg stug.
Mijn vorige hoofdstel was ook HH en t leer blijft goed vind ik zelf, die riempjes waren wel wat uitgerekt, hoop dat dat bij deze niet zo gebeurt. Al zit ie nu op zn ' losts' dus het zal wel lukken.
HH full is dus wel een stukje groter dan de HB Turijn full, maar die is ook erg klein.

En volgens mij moet je die frontriem helemaal loshalen als je iets wilt veranderen.. maar dat is bij de meeste rondgenaaide zo volgens mij.?

Oja en teugels zijn springteugels, gelukkig want dat vind ik dan wel weer fijn :o

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:13

Je kunt ook voor Priemere kiezen. Die heeft sinds kort ook een heel mooi rondgenaaid hoofdstel op de markt. Rond genaaid, brede, mooi afgewerkte neusriem met een licht gebogen bling bling frontriem. Super mooi en ook nog eens betaalbaar.

Afbeelding

Zie ook:

http://www.br.nl/page/info.php?id=243025

Thirza

Re: Rondgenaaid dilemma: HH of HB?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:57

Na maar die heeft gespen aan de zijkant en vind het bij de hb juist zo mooi dat je niks ziet.
Verder ziet ie er goed uit, wat kost ie? (kan de link nu niet bekijken)

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 09:48

Thirza schreef:
Na maar die heeft gespen aan de zijkant en vind het bij de hb juist zo mooi dat je niks ziet.
Verder ziet ie er goed uit, wat kost ie? (kan de link nu niet bekijken)

Ik vind de neusriem van het premiere hoofdstel mooier. Is mooi breed en niet zo gigantisch bol. Lijkt vrij veel op de brede neusriemen van stubben. Kan me voorstellen dat je het mooier vind zonder gespen. Ik vind het dan vrij kaal.

Hoofdstel kost bij agradi 112,95 Voordeel van dit hoofdstel vind ik dat er al een mooie gebogen frontriem op zit. Maar daar moet je natuurlijk wel van houden.

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4200255/13

Anoniem

Re: Rondgenaaid dilemma: HH of HB?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:55

Dit is mijn tweedehands HB, zoals je ziet echt heerlijk soepel! Beste hoofdstel dat ik tot nu toe heb gehad :j

Afbeelding

maryleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:00

ik wou ook graag zo'n hoofdstel kopen,
maar hebben ze bij de divoza die van HB ook?
die van HH wel en is dat hoofdstel ook van goede kwaliteit?

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:22

maryleen: ik vind van wel! Hiervoor had ik ook een heel goedkoop HH hoofdstel die is eigenlijk na jaren ook nog in prima staat. Ik kreeg nog de vraag of dit nou het Passier hoofdstel was, dus ben niet de enige die het er prima uit vind zien :) Vind het echt een supernet hoofdstel, lekker soepel ook. De HB was wel heel erg stug! En andere zijn weer zo duur.. Ik heb nog geen minpuntjes aan dit hoofdstel gevonden.

Dat Premiere hoofdstel die ook op deze pagina staat vind ik niks, hij is niet helemaal rondgenaaid en die gespen vind ik niet mooi zitten.. :o