rijden in de regen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

Re: rijden in de regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:19

ik zou denk ik nog liever in een ski-pak gaan fitnissen dan in een regenpak, je zweet je gewoon te pletter daar in.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:23

Wel eens gedacht aan zo'n mooie lange regenjas? Bijv. Equitherme heeft ze. Er zit een enorme plooi in het rugpand zodat hij helemaal over je paard heenvlijdt. Zo blijft in ieder geval je zadel netjes droog.
Ik heb deze gekocht en hij kost 70 euro bij justwestern.nl.
Afbeelding
Maar goed, je paardje.
Als ze nat wordt, wordt alleen de buitenkant nat. Zij heeft al een waterdichte jas, nl. haar vacht.
Een paard heeft het bovendien veel gauwer warm dan jij. Een ongeschoren paard heeft het liefst temperaturen tussen de -5 en +15. Met andere woorden; het seizoen begint nu eigenlijk pas echt aangenaam voor haar te worden.
Als jij kleumt, is dus geen referentie voor hoe zij zich voelt. voor haar is dit weer heerlijk, veel beter dan de zomer!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:26

Hup knallen met die ballen, van rijden in de regen is nog nooit een mens of een paard doodgegaan. Na het rijden uitstappen met een wollen uitrijdeken en op stal een half uurtje met een wollen deken laten staan en je probleem is opgelost. Het vocht trekt naar de bovenkant van de deken en dus uit t paard..

Kun je in de tussentijd mooi even je zadel en hoofdstel droogmaken en invetten, win-win-situatie noem je dat ;)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:45

Zijn je benen lang genoeg tenopzichte van je deken?
dan kan je gewoon eerst dekje, dan zadel, dan deken, en dan jij doen :)
je beugels komen dan gewoon onder je deken uit

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:35

Ik zou een regendeken niet doen hoor. Dit zit echt niet lekker onder je zadel. Je hebt wel waterdichte uitrijdekens. Die heb ik ook, en is ideaal :j

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:40

Je paard is niet van suiker hoor en als hij dat wel is zou ik er als ik jou was maar niet op gaan zitten.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:58

Ik weet niet of je wel eens bent wezen hardlopen in de regen met een regenpak aan, maar je zweet je te pletter, en je wilt het regenpak het liefst zo snel mogelijk uit. Dan maar nat worden. Ik denk dat het hetzelfde geld voor jou paard. En van wat regen krijg je niets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:16

funnyhorses schreef:
[ _O- hilarisch!Ja hoe doe je dan de singel vast?hihihihihiiihi nou gewoon zou ik zeggen hahahaa

Je kan lekker bijdehand over proberen te komen, maar heb je d'r aan gedacht dat er dan een prop regendeken tussen paard en singel zit? Dat krijg je nooit mooi glad, dus drukkingen gegarandeerd... }:0

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:41

Buiten het feit dat je paard best tegen wat regen kan en het ook echt niet gaat schuren als je een deken over een nat paard legt (wat zou er moeten schuren, het water? jullie komen toch niet als 1 groot moddermonster weer bij stal aan? :P .. een zwetend paard (=nat) leg je toch ook een deken op?), vind ik een regendeken opdoen tijdens het rijden of welke training wat dan ook echt 'not done'.
Ooit wel eens zelf met een regenpak aan gaan hardlopen ... die doe je na 5 minuten echt wel uit .. je (of je paard) raakt compleet oververhit :)

Castor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:29

Ik denk ook niet dat je je paard blij maakt met een deken tussen/onder het zadel gepropt. Gewoon lekker in de regen gaan rijden, half uurtje zweet deken erop en dan weer je normale deken.