[WN] Wat is goed boomloos westernzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:12

Als ik naar dit plaatje kijk
http://www.mayasaddles.com/images/Tiara ... 13_mov.jpg dan zie ik een speciale geïntegreerde voor- en achtersingel (zgn H-singel), hiermee krijg je een soort van 3-puntgording, waarmee je idd het zadel zowel voor- als achter gelijk 'strak' trekt.
Niet iets wat je normaal bij western ziet, eerder bij endurance, al kun je de achtersingel ook iets losser laten, zoals je bij western wel ziet.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:32

Ja dat bedoel ik ook, wist alleen niet dat dat een H-singel heet ;) Maar het geeft idd het effect wat ik bedoelde, dat voor en achtersingel het zadel op z'n plaats moeten houden. Idd ook mede omdat de voorsingel imo wel erg ver naar voren zit.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:23

Loes'sCorner schreef:
Ik heb gereden met de BF nevada en vond dat een fijn zadel.

Nu heb ik de Missoula Nut, het boomloze westernzadel van barefoot en vind het een super zadel.
Helaas staat die van mij te koop wegens omstandigheden, maar dat terzijde.

Zelf vind ik de Missoula wel veel meer zadel en kwaliteit van het leer beter dan van de andere modellen van BF maar goed dat is ook het prijsverschil ;)

Even een vraagje je zegt dat je nu de Missoula Nut hebt het boomloze westernzadel van barefoot, maar de Barefoot Nevada is toch ook boomloos??
Ik ben zelf namelijk ook opzoek naar een goed boomloos westernzadel zoals de TS.
En via wie kan je een goede Bob Marshall of Barefoot kopen?? en komen ze dan ook met een aantal zadels om te passen(daar of bij huis) op je paard en voor jezelf om te voelen hoe het zit??

troi

Re: Wat is goed boomloos westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:33

bob marshall gaat via lars_alida@bokt, je zou kunnen pb-en, barefoot via boomloosrijden volgens mij. Tweedehands zou je misschien via sites als marktplaats kunnen krijgen.

Paint-horses

Re: Wat is goed boomloos westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:03

@JuravelOX je kunt een barefoot zadel een week uitproberen, je kunt je zien bij wie op de site van barefoot.
Daarbij Arthurs westernstore heeft ook een mooi boomloos westernzadel, bij aanschaf nieuw zadel komt hij passen bij je op stal, goede service ;)