Dure dekjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:49

@ itsmi: Als je ze goed neerlegt en ze liggen goed op je paard hoeft dat geen probleem te zijn.
Kwestie van goed leerleggen en het dekje gewoon in de kamer trekken. (wat ik ook doe met andere dekjes)
Dat is namelijk wel een voorwaarde.. Dat ze goed moeten liggen zonder kreukels en dingen.
Ik wil graag een springmodel, die zijn wel naar de rug gevormd.

Whitepanther

Re: Dure dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:53

Hmmm ik heb alleen maar anky dekjes. Ze zijn inderdaad duur. Maar mijn pony heeft weinig schoft en die anky dekjes blijven als enige echt goed liggen. Mijn PK pad heb ik net verkocht want die heeft een voorgevormde schoft en die blijft dus minder goed liggen. Verder zijn die dekjes kwalitatief super en blijven gewoon mooi... Dat kan ik niet zeggen van mijn goedkope dekjes die ik nu maar aan de wilgen heb gehangen (om het maar even een naam te geven :+ )

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:16

Whitepanther schreef:
Hmmm ik heb alleen maar anky dekjes. Ze zijn inderdaad duur. Maar mijn pony heeft weinig schoft en die anky dekjes blijven als enige echt goed liggen. Mijn PK pad heb ik net verkocht want die heeft een voorgevormde schoft en die blijft dus minder goed liggen. Verder zijn die dekjes kwalitatief super en blijven gewoon mooi... Dat kan ik niet zeggen van mijn goedkope dekjes die ik nu maar aan de wilgen heb gehangen (om het maar even een naam te geven :+ )

Een van mijn paarden heeft juist een onwijs hoge schoft, en nou ik jou berichtje lees, zou dat best wel eens de reden kunnen zijn dat die anky dekjes altijd echt heeel erg slecht liggen op mijn paard..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:17

Dan weet ik wel zeker dat ze daarom niet goed liggen.
Ik heb er ook een op een paard met nagenoeg geen schoft.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:20

tsja ik ga meestal ook niet boven de 20 euro ofso,
maar moet eerlijk zijn vind anky en scappa wel heel mooi.
maar gewoon veel te duur voor mij,

Iriscope

Tsja, eindeloze discussie denk ik...
Ik kan het missen om 50 a 60 euro voor een dekje neer te tellen, en vind ze ook nog eens ontzettend mooi.
Daarnaast is het een uit de hand gelopen verzameling, zo heeft iedereen iets toch?
Denk inderdaad dat het elkaar in de hand werkt, dat mensen als ik er dat bedrag aan uitgeven en dus zijn ze zo duur geworden/zullen ze zo duur blijven.
Maar, ik vind ze het geld wel echt waard. Heb dekjes die al ontelbare keren in de was zijn gegaan, en er nog als nieuw uitzien.

autumn08

Ik vind BR Event juist wel lekker opnemen (katoen) en ze blijven gewoon netjes liggen. Plus, zijn ze betaalbaar maar zien ze er als een miljoen uit op je paard. Echt klasse!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:22

idd ik was mijn dekjes ook heeel erg vaak denk na 1/2 x gebruiken en zien er nog mooi uit :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:22

itsmi schreef:
Lekker dik

En dat schijnt juist helemaal niet goed te zijn. Volgens diverse zadelmakers, moet je juist een dun dekje eronder doen: hoe dunner hoe beter. Dikke dekjes vullen alleen maar meer, zodat je kans hebt dat het zadel te nauw wordt :-)

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:49

Ik gebruikte op mijn vorige paard enkel anky dekjes
Maar op mijn huidige paard blijven ze dus niet goed liggen en ben ik over gestapt naar Eurostar dekjes
Heb een stripe in van de eerste serie Het allereerste pad wat ze zo maakte ( stripe in) en die is na tig keer wassen nog net zo dik als de pad die ik van het weekend gekocht heb
Heb er nu 4 en een witte voor de wedstrijden en ze verslijten niet en worden niet lelijk dus hoef eigenlijk geen pads meer bij te kopen
Als je zag wat ik aan goedkope chabrakken uitgaf in een jaar moest regelmatig nieuwe kopen omdat krengen krompen of wel zo vaal werden of er als vloeitjes tussen lagen, moet ik zeggen dat het op een jaar bijelkaar geteld goedkoper is om bij de eurostar dekjes te blijven

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:54

Ik heb heel wat ES Pads, maar na 1x wassen zijn die vaak al dunner. Zelfde idee als met de Anky dekjes.
De vulling die erin zit is erg luchtig, en die wordt met wassen dus samengeperst, daarom worden ze volgens mij dus dunner met wassen.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:58

met hoeveel prop je ze dan in de wasmachine
Ik was ze per stuk en dan op de eco stand dan kost het minder dan dat ik de machine volprop en op een lang program zet
Dus denk ook wel aan het milieu
Maar bij mij worden ze echt niet dunner kleuren blijven ook perfect en pasvorm veranderd niet

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:04

De helft van mijn dekjes zijn gewoon echt goedkoop, gewoon dunne katoene dekjes, die hebben allemaal niet meer dan 10 euro gekost.
Ik heb er verder twee van QHP, die waren ongeveer 40 euro per stuk, maar houden zich zoveel beter dan die anderen, die zijn het echt waard. Na een jaar ermee rijden en veel gewassen, zien ze er gewoon nog als nieuw uit.
En Scapa, ik heb er een onwijs mooi dekje van, maar de kwaliteit is echt bagger. Dus ik koop niet zo snel weer een Scapa.

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:09

corientjuhh schreef:
Hier ook
Wij hebben een welkoop sinds woensdag hier in Beilen dus komt wel mooi uit
Heb daar ook mijn zweetdeken gezien en ze hebben er ook hele mooie laarzen enzo ook heb ik daar een ontzettend mooi halster voor 6 euro gezien en een reflecterend dekje voor 20 euro :P
Ff opnoemen wat ze daar hebben
Laarzen, winterboots, chaps, joppers, broeken, wedstrijdoutfit, halsters, hoofdstellen, eten, voerbakken, drinkbakken, snoepjes, borstels, vliegenmasker, allemaal lederonderhoud en ook allemaal gels enzo en nog wel meer :P
Ook een van de hoofdstellen wat heel mooi met zo'n vet mooie doorgezakte blingblingfrontriem voor maar 30 euro :P :D als ik geld had dan hing hij nu bij me in huis :P

Bij de welkoop?
Dat zit hier ook in de buurt, ik wist niet dat ze dat allemaal hadden!
Ga toch eens kijken..
Ik koop trouwens ook geen dekjes duurder dan 25 euro

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 17:10

Daar is het echt goedkoop ik schrok gewoon van de prijzen
Dat hoofdstel zal normaal wel iets van 50/60 euro wezen ofzow
horse and ride en dat duitste merk zijn mijn merken :) echt hele fijne dingen :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:18

Ik heb liever 3 goede pads/shabrakken dan 10 mindere. Na veel gemodder met de goedkopere merken heb ik de laatste jaren alleen nog Horseware en Eskadron shabrakken/pads en daar ben ik erg tevreden over. Nu heb ik net een mooi Hulsebos zadel aangeschaft en moest ik over op dressuur pads/shabrakken. Ik heb een stel Anky pads gekocht. Ben benieuwd! Maar mijn ervaring is - uitzonderingen daar gelaten - toch wel dat hoe duurder, hoe langer het meegaat, hoe mooier het ligt en hoe mooier de kleur blijft. Voor mij dan ook geen goedkope "troep" meer.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:19

Ik vind het ook bizar duur en zou er nooit zo veel aan uitgeven :n

Geef mij dan maar simpelere dekjes, die kunnen net zo mooi zijn.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 17:20

Gewoon standaard dekjes en dan pimpen maar (leuk als je ziek bent, wat ik nu ben :+)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:22

Dat is ook een goed idee :j

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:31

Vind ze ook duur!
maar vn mij hoeft het echt geen merk te zijn,
Ik koop ze gewoon bij de Boerenbond ofzo,
Leuk kleurtje en ik bn weer blij :D

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 17:31

@ littlexbitch
Dat is toch ook welkoop :P

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:41

Ik heb ook dure dekjes maar ook goedkope, als ze mooi zijn dan vind ik het het geld wel waard.
Heb er twee van hv polo, twee van hh, een van global en een van anky die ik toen heb gekocht met tentenkamp. :)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:42

ik vind het ook duur hoor goedkope dekjes kun je ook heel veel plezier hebben :o

Esther_umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:48

Ik wissel het eigenlijk af duur en goedkoop, maar als ik een dure zie, die ik leuk vind, dan koop ik hem gewoon. De laatste die ik heb gekocht is een van scapa, lichtblauw met grijze opdruk, ik ben er helemaal blij mee en het is het geld waard.
Anky pads vind ik ook erg fijn, qua stof fijner dan andere sjabrakken.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:50

Ja,ik vindt de dekjes tegewoordig erg duur! maar scape & ANKY zijn wel heeeel mooi :P ANKY pads rijden wel heeeel fijn :D