Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

DeniseM schreef:Ik heb er ook een zadelmaker bij gehad.
En het zadel ligt nu 4 maanden later voor geen meter meer!
russel schreef:Omdat op die springstallen de paarden waarschijnlijk voor de handel waren? Daarna krijgen die paarden wel een aangepast zadel. Problemen komen er niet na 2 of 3 maanden, maar na wat langer, laten we zeggen een klein jaartje...of zelfs wat langer en dan zijn de problemen ook vaak niet meer op te lossen..of je hebt een heel vervelend paard..of van die mooie witte plekken op de rug..of een paard dat onder zijn kunnen rijdt of springt.
zakken vullen was vaak belangrijker dan passend tuig af te leveren.
Als ze een keer merken dat je er iets van kent, dan laat ze die trucjes gauw.
Dat is praktisch hetzelfde als een paard houden maar niet de basis EHBO kennen. Dat kan toch ook niet?? russel schreef:Omdat op die springstallen de paarden waarschijnlijk voor de handel waren? Daarna krijgen die paarden wel een aangepast zadel. Problemen komen er niet na 2 of 3 maanden, maar na wat langer, laten we zeggen een klein jaartje...of zelfs wat langer en dan zijn de problemen ook vaak niet meer op te lossen..of je hebt een heel vervelend paard..of van die mooie witte plekken op de rug..of een paard dat onder zijn kunnen rijdt of springt.
Oreo schreef:Ik weet het niet hoor......... ik heb zelf op diverse (internationale) springstallen gewerkt en daar waren 3 zadels die voor de hele stal gebruikt werden. Nooit problemen mee gehad, paste over het algemeen op alles en iedereen. Hoezo dan al die problemen bij de particuliere paarden die vaak veel minder intensief gereden worden? Ik rij zelf meerdere, wisselende paarden per dag, van D pony tot reus van 1.85, nooit drukkingen of toestanden mee gehad.
]. Voor dressuurzadels geldt dit helaas niet. Een goed passends zadel van een Dpony kan echt niet goed passen op een reus van 1.85.
Die hadden we voor de pony gekocht en later op een paard gelegd..
Gelukkig is dat al weer een heel aantal jaar geleden. Ik koop nu alleen maar zadels via een zadelmaker