LIQUITA schreef:THANKS allemaal.
Ik ga sowieso voor de zekerheid een zadelmaker laten komen. Helaas duurt het even voor die kan komen. Ik ga maar meer longeren tot die tijd.
of zonder zadel rijden
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Cinnepin schreef:mijn paard heeft altijd bij de verharing naar de wintervacht toe witte plekken, die zie je dan weer wat minder worden en in de zomer is niks te zien!
Ook voel ik altijd na het rijden over de rug of het warm en gezwollen is en das nooit het geval, ook is ze gelijkmatig bezweet op haar rug. Ook heeft er iemand naar gekeken en het zadel ligt primaMeerdere paarden bij mij op stal hebben ook die witte plekken bij de verharing

petitparis schreef:'t zijn niet de "droge" plekken" die verkleuren, maar de bezweette die donkerder worden, was je paard maar eens, alle haren zullen even licht/donker zijn.
Maar idd teken van ongelijkmatige drukking

_Bitje_ schreef:petitparis schreef:'t zijn niet de "droge" plekken" die verkleuren, maar de bezweette die donkerder worden, was je paard maar eens, alle haren zullen even licht/donker zijn.
Maar idd teken van ongelijkmatige drukking
mijn pony heeft in elk geval geen drukplekken, gisteren nog een zadelmaker geweest voor jaarlijkse controle
kijkhier een voorbeeldje:
dit is dan niet bij het schoft, maar zo zie je dat witte boven haar oog, dat is versprijt over haar hele lichaam,
ook heeft ze weer extreem donkere plekken over haar gehele lichaam
LIQUITA schreef:Ja...mijn paard heeft ook van die witte haartjes over zijn hele lichaam. Maar die plekken waar ik het over heb zijn juist niet wit, maar echt lichter dan de rest van z'n lichaam.
Gefeliciteerd, goede keus