vraagje over drukplekken van het zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:03

LIQUITA schreef:
THANKS allemaal.

Ik ga sowieso voor de zekerheid een zadelmaker laten komen. Helaas duurt het even voor die kan komen. Ik ga maar meer longeren tot die tijd.

of zonder zadel rijden ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:04

Cinnepin schreef:
mijn paard heeft altijd bij de verharing naar de wintervacht toe witte plekken, die zie je dan weer wat minder worden en in de zomer is niks te zien!
Ook voel ik altijd na het rijden over de rug of het warm en gezwollen is en das nooit het geval, ook is ze gelijkmatig bezweet op haar rug. Ook heeft er iemand naar gekeken en het zadel ligt prima ;) Meerdere paarden bij mij op stal hebben ook die witte plekken bij de verharing ;)

dat is in mijn geval ook zo, in de zomer zie je het juist wel omdat de vacht wat droger word en in de winter zie je het niet :)
nou is mijn pony geen gewoon vosje maar een zweetvos met alle kleuren door mekaar heen :'')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:06

't zijn niet de "droge" plekken" die verkleuren, maar de bezweette die donkerder worden, was je paard maar eens, alle haren zullen even licht/donker zijn.
Maar idd teken van ongelijkmatige drukking

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:10

petitparis schreef:
't zijn niet de "droge" plekken" die verkleuren, maar de bezweette die donkerder worden, was je paard maar eens, alle haren zullen even licht/donker zijn.

mijn pony heeft in elk geval geen drukplekken, gisteren nog een zadelmaker geweest voor jaarlijkse controle ;)
kijkhier een voorbeeldje:
Afbeelding
dit is dan niet bij het schoft, maar zo zie je dat witte boven haar oog, dat is versprijt over haar hele lichaam,
ook heeft ze weer extreem donkere plekken over haar gehele lichaam :)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 15:12

petitparis schreef:

Vanmorgen had ik de neiging al om hem te wassen, ga het morgen toch doen. Dank je!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:12

_Bitje_ volgens mij zijn die vlekken bij jouw pony gewoon omdat ze stekelharig is...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:14

Babel schreef:
_Bitje_ volgens mij zijn die vlekken bij jouw pony gewoon omdat ze stekelharig is...

dat ook mede, maar het is me ook verteld dat ze in de zomer bijvoorbeeld 'droge'plekjes krijgt..
dat je dus swinters niet ziet

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:14

bitje ik weet niet wat je met die foto en je reactie wil zeggen maar
het is a) niet netjes om je eigen problemen te bespreken in een topic van een ander. en b) in mijn ogen is jouw paard "stekelharig"dat betekend dat hij hier en daar wat witte haren heeft. heeft die van mij en heeft inderdaad niets met drukplekken te maken.
maar plekken in deze vorm (precies de vorm van een zadel) om de plek waar het zadel ligt. moet je _altijd_ serieus nemen!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 15:14

_Bitje_ schreef:
petitparis schreef:

mijn pony heeft in elk geval geen drukplekken, gisteren nog een zadelmaker geweest voor jaarlijkse controle ;)
kijkhier een voorbeeldje:
Afbeelding
dit is dan niet bij het schoft, maar zo zie je dat witte boven haar oog, dat is versprijt over haar hele lichaam,
ook heeft ze weer extreem donkere plekken over haar gehele lichaam :)

Ja...mijn paard heeft ook van die witte haartjes over zijn hele lichaam. Maar die plekken waar ik het over heb zijn juist niet wit, maar echt lichter dan de rest van z'n lichaam.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:18

LIQUITA schreef:
Ja...mijn paard heeft ook van die witte haartjes over zijn hele lichaam. Maar die plekken waar ik het over heb zijn juist niet wit, maar echt lichter dan de rest van z'n lichaam.

ik heb eens gekeken naar jouw fotos (ze deden het eerst niet bij mij,ik weet niet of het bij anderen ook zo is?)
het zijn idd geen witte/lichtere haartjes vand e vacht of ouderdomshaartjes.
Dit lijken mij ook drukplekken :j

LIQUITA

Re: vraagje over drukplekken van het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 10:21

Ik ga een nieuw zadel aanschaffen. A.s. zaterdag wordt er bij mijn paard een WOW zadel aan gemeten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:22

*\o/* Gefeliciteerd, goede keus ;)
Weet je al welke kleur?

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 10:38

Dank je wel. Eerlijk gezegd nog niet zo over nagedacht. Ik denk gewoon zwart, maar wie weet dat ik zaterdag wel voor een andere kleur. Ik ga meteen eens kijken of ik iets op internet kan vinden over de kleur mogelijkheden.

Welke kleur heb jij Babel? (Heb even in je profiel gespiekt, maar WOW...wat een dekjes/setjes heb jij zeg +:)+ )

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:59

Je kunt op de WoW hyves wat zadels zien:
wowzadels.hyves.nl

Mijne is nog niet binnen, helaas is er vertraging. Maar hij wordt Nutmeg met Chocobruine randjes :)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:55

Ik heb de foto's even bekeken en er staat ook nutmeg met bruine randjes tussen. Erg mooi inderdaad. Iemand bij mij op stal wacht ook al 13 weken op haar WOW zadel. Ze hadden in eerste instantie 9 weken gezegd. Wel balen dat het zo lang moet duren. Daarom ben ik blij dat Margreet a.s. zaterdag al meteen kan komen.