Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.1 hooguit 2x en dan gaan ze de was in.
Maar na ongeveer 10-12 keer gebruiken gaat hij in de was.
Ligt er net aan hoe intensief ik met mijn pony heb gereden en hoe vies het dekje is.. En daarbij is mijn moeder ook nooit zo happy als ik wéér met een dekje thuis kom om te wassen. Die ziet liever een en het zelfde dekje er een half jaar (of langer) onder liggen.
Tjitsbloody schreef:Ik haal in ieder geval elke keer mijn dekjes eraf als ik heb gereden. Ik heb ongeveer 4 dekjes die ik steeds afwissel. Om de 2 of 3 weken haal ik de haren eraf. Ik was de dekjes alleen als er echt vlekken op zitten of als er harde stukken zijn ontstaan door het zweten. Ik vind dat mijn dekjes ook minder mooi en slechter worden hoe meer je ze wast. Dus ik probeer ze zo min mogelijik te wassen maar wel zo schoon mogelijk te houden.
Annabella schreef:Als ik dit zo lees denk ik dat toch wel iets vaker een dekje in de was mag doen...
@ Knert: Hoe zou een bezweetdekje dan de paardehuid kunnen aantasten? Heb je daar info over?
Tjitsbloody schreef:@ knert.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar dat kan ook helemaal aan mij liggen hoor. Heb me er nooit echt in verdiept. Ik hoor soms wel mensen om me heen die zeggen dat het wassen met veel waspoeder/middel ook niet goed is. Maar dat weet ik ook niet.

)