[WN] Western thermolaarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:39

Wranglerbutt schreef:
Pet, muts of helm (niet die supergeventileerde natuurlijk :P ) op je hoofd help echt tegen koude voeten! :j

;) :D :o :P Vind het gewoon te grappig!!! Geloof je wel hoor WB, maar het staat zo grappig zo..........

Ik heb last van koude oren buiten en krijg dan hoofdpijn. Was boos dat er geen oorwarmers meer waren, maar kwam ze zo een 2 jaar geleden weer tegen en heb ze mooi wel....Moet ze alleen nog gebruiken :P Gelukkig de luxe van een warme binnenbak, maar oorwarmers zijn ideaal......Niet voor je voeten natuurlijk, maar als een pet of een muts helpt.....Muts ben ik al.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:07

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:25

:D Inderdaad! Ik krijg al warme voetjes bij het zien van de prijs ;)

Helaas gaat het voor mij blijkbaar niet op WB. Ik heb altijd in de winter wel een muts of cap of wat dan ook op, maar die koude voeten blijven ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:06

Ik loop in de winter met van die lekkere skisokken in m'n schoenen.
Die ik dan tot mijn knieën optrek. Heeeeerlijk warm!

superpony

Re: Western thermolaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:32

Ik heb alleen de ervaring dat met dikke sokken je ook moet oppassen. Als leren schoenen strak gaan zitten, krijg je vaak ook koude voeten. Maar kan ook aan mij liggen. Ik zou kiezen voor eerst thermo en dan je gewone sportsokken er overheen. En dan bijv in bergschoenen. Maar dat had ik al gezegd, dus val in herhaling..............

LS_JACO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:33

Ik rij het liefst met van die Ariat Terrain schoenen, met lekkere dikke sokken erin.
Heerlijk voor boswandelingen en ik heb ze vorig jaar zomer in de bergen aangehad.
Ik heb wel de waterdichte versie.
Mijn westernlaarzen zijn ook Ariat's, van die cobalt serie, die zijn ook heerlijk.
Maar ik ben wel zo'n verwent trutje die met de kou in de binnenbak rijd :D :o

Er schijnt ook zoiets te koop te zijn als sokken en wanten die op een batterij werken!?!?!
Van mij hoeft het ook niet zo koud te worden hoor!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:44

Tapaderos werken idd heel goed tegen de kou, ik rijdt er zelf ook mee in de winter. Aangezien ik niet zo heel snel koude voeten heb is dat pas nodig als het vriest, maar zoals gezegd: werkt dus heel goed. Ze zijn alleen niet zo heel goedkoop hier geloof ik (heb de mijne uit Canada meegebracht). Die barefoot tapaderos vindt ik niet mooi, echte western tapaderos wel...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:06

Kou of niet, ik moet er toch eenmaal in de week (minstens) erop uit, lekker uitwaaien in de bossen en duinen. Ben helaas gezegend met een slechte bloedsdoorstroming dus handjes, voetjes en neus altijd paars en blauw van de kou. Wat mij helpt is idd die muts op, ik heb nou van die gevoerde hertenlederen handschoenen, die zijn fijnnnn...!! Verder rij ik met lange leren chaps en om de billen ook te verwennen een bontje voor op het zadel (wel beetje erg, maar zit heerlijk en warm!) Maar die voeten is inderdaad een probleem, heb daar nog steeds niet echt een oplossing voor gevonden. Meerdere skisokken over elkaar wordt alleen maar krapper in je boots en dus meer kou. Wie weet een goed merk thermosokken die echt helpen?! (die thermolaarzen vind ik niks en die boots van QH te duur)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:10

Mijn broer is gehandicapt en zit alleen in een rolstoel. Zijn doorbloeding is erg slecht en hij heeft echt koude en blauwe voeten vaak. Nu hebben we slippies gekocht die je kan opwarmen bij mehlika hier op bokt. Maar zij had ook nog een special creme die je kan inmasseren voor doorbloeding en koude voeten/handen. Dat is ook een extra idee misschien??

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:07

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:44

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:54

Mijn recept tegen koude voeten: Ariat iceberg jodphurs met daarin lange paardrijkousen en daarover heen een suede broek. Geen koutje aan de lucht en het ziet er ook nog aardig uit (:) .

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:17

SusanW schreef:
Het topic is inmiddels al wat ouder, maar ik zag ineens deze westernthermolaarzen en wilde jullie het linkje niet onthouden ;) http://www.kraemer-pferdesport.de/websa ... f%2fmd5%7d

Super van je gevonden!!!!!!!!Thanx.
Ga eens kijken wat de verzendkosten zijn.
Zou bijna die hoge met veters bestellen ,
had deze niet gezien....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:41

yildiz schreef:
Wie weet een goed merk thermosokken die echt helpen?! (die thermolaarzen vind ik niks en die boots van QH te duur)

De skisokken van de Aldi. Ze hadden ze vorig weekend weer. Die zijn niet te dik (als je laarzen te krap worden door je sokken krijg je idd koude voeten) en toch warm.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:41

mijn ariat's zijn na 1 winter niet meer waterdicht,maar ik mocht zeopsturen naar ariat en er wordt wat aan gedaan. goede service van ariat. ik rij overigens ook met een legging onder mijn jeans, scheelt ook veel.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:20

Als het koud is (zoals vandaag), rijd ik met m'n mountain horse rider schoenen. Heerlijk warm, en kan ook gewoon een spoortje om. En dan nog een sok met veel % wol, dan blijven toch wel goed warm bij mij.

En idd, thermogoed onder je jeans is ook erg prettig.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:08

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:16

Die ariat laarzen heb ik ook. Zitten heerlijk warm en rijden net als gewone rijlaarzen, dus niet lomp dik oid.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:10

Ik rijd gewoon in broek met skibroek en HH thermolaarzen met plastic zakjes om mijn voeten. Da's pas warm! :D

Breeze96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:35

ik rij gwn in 'dressuuur' thermoboots :o
Alleen mn sporen blijven niet lekker zitten..
Verder lekker warm :D