Afklipbare teugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:33

Liezel1 schreef:
Kijk eens bij ijslanderwinkels. Daar kun je die teugels bij bosjes krijgen, maar ook losse clips.

Da's dan wel ook meteen een IJslandermaatje he. TS, hoe groot is je paard, of hoe lang is zijn hals?

Bo_Y

Re: Afklipbare teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:37

IK heb bij de welkoop losse klips gekocht en die aan mijn teugels gemaakt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:57

hestejente schreef:
Liezel1 schreef:
Kijk eens bij ijslanderwinkels. Daar kun je die teugels bij bosjes krijgen, maar ook losse clips.

Da's dan wel ook meteen een IJslandermaatje he. TS, hoe groot is je paard, of hoe lang is zijn hals?

Hangt er vanaf welke teugels je neemt. Bij de meesten staat er wel een lengte bij. Ik heb clipteugels gehad voor een ijslander waarbij de los bijna tot de knieën kwam...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:02

ik zou gewoon losse clips halen , kost je 1 keertje moeite om ze aan je hoofstel en teugels vast te zetten en daarna ben je dr vanaf.
kun je elke teugel die je wenst eraan vastmaken.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 12:36

Ik heb een merens van 1.47, de IJslanderteugels passen als shet goed is wel (heb wel eens het een en ander geleend van een IJslanderruiter).

Overigens, de losse klips, zijn dat altijd die plastic klips die hier boven staan? Want dan voel ik me dus niet geheel veilig, heb dat soort klips al zo vaak gesloopt.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:43

Die maak ik !
Op iedere gewenste lengte en breedte. De clips die er aan komen zijn van RVS of van messing, onbreekbaar dus ! Plaatje als voorbeeldje.

Afbeelding

Deze zijn chocoladebruin,maar je kan ze ook bestellein in zwart of naturel natuurlijk.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:27

Yep, da's mijn beroep, als tuig- en zadelmaker kunnen wij dat, dat heeft iemand mij ooit geleerd. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:39

Ecudes schreef:
Ik heb een merens van 1.47, de IJslanderteugels passen als shet goed is wel (heb wel eens het een en ander geleend van een IJslanderruiter).

Overigens, de losse klips, zijn dat altijd die plastic klips die hier boven staan? Want dan voel ik me dus niet geheel veilig, heb dat soort klips al zo vaak gesloopt.

Aan mijn teugels (IJslanderteugels met messing clipjes die mijn paard er af heeft weten te slopen) heb ik zelf nieuwe gezet, die nieuwe clips heb ik bij Marylot besteld. Ik heb toen het stiksel even losgehaald, nieuw clipje eraan en de boel weer vast. De nieuwe clips zijn van messing, als je rvs wil zou je die vast ook wel bij rjtools bijvoorbeeld kunnen bestellen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:00

Paardentango schreef:
Die maak ik !
Op iedere gewenste lengte en breedte. De clips die er aan komen zijn van RVS of van messing, onbreekbaar dus ! Plaatje als voorbeeldje.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/Paar ... 937748.jpg

Deze zijn chocoladebruin,maar je kan ze ook bestellein in zwart of naturel natuurlijk.

En ik heb helaas geen reactie meer gehad op mijn vraag naar jou toe via mail?
tenzij je die mail nooit ontvangen hebt.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 14-11-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Het is niet toegestaan foto's te quoten. Foto in quote omgezet in link.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:09

Ik heb niet alles gelezen, maar als niet de clips kapot zijn maar de teugels, waarom haal je de clips er dan niet vanaf en maak je ze aan je andere teugels vast? Heb ik ook gedaan bij mijn hoofdstellen!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:17

Geen reactie ? :n Da's niet goed.

Pb me eens even als je wil via bokt, dat is niet de gewoonte om niet te reageren. Erg vervelend.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 14-11-09 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:20

Shanna schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar als niet de clips kapot zijn maar de teugels, waarom haal je de clips er dan niet vanaf en maak je ze aan je andere teugels vast? Heb ik ook gedaan bij mijn hoofdstellen!

De teugels zelf zijn kapot, niet de clips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:24

Ja, dus kan je de clips (die nog heel zijn) eraf halen (knippen/ snijden weet ik wat) en aan de andere teugels (die een gesp hebben van wat ik begreep) maken. Zo heb je misschien paar centimeter langere teugels, maar wel met een klip eraan en het kost je geen drol!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:00

Omdat ik voor praktisch al een ander hoofdstel heb, dit hoofdstel wil ik graag wel een beetje normaal mee voor de dag komen en ik vind gesp aan klip zelf niet zo mooi staan.

En ik ben ook nog eens niet zo'n crea freubelaar. :=

En ach, mag het na 6 jaar eens vervangen moeten worden... ze hebben hun geld wel opgebracht.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:58

Shanna schreef:
Ja, dus kan je de clips (die nog heel zijn) eraf halen (knippen/ snijden weet ik wat) en aan de andere teugels (die een gesp hebben van wat ik begreep) maken. Zo heb je misschien paar centimeter langere teugels, maar wel met een klip eraan en het kost je geen drol!

dat idee had ik ook al.
Ik heb ook eens losse clips bij loesdau gekocht. Afgelopen maart op de equitana.
Alleen bestellen wordt een beetje duur ivm verzendkosten