Citaat:
Een goed passend zadel kan echt wel opzij schuiven indien er erg zwaar wordt opgestegen. Zeker als die persoon nog zwaar is ook.
Een goed passend zadel hoort te blijven liggen, ongeacht hoe je erop stapt. Ik ben zelf absoluut niet de lichtste (daarom stap ik ook altijd op via een krukje), maar als ik vanaf de grond opstap (in het geval van gebrek aan opstapje) dan ligt mijn zadel evengoed stil. Kijk het beweegt natuurlijk wel een klein beetje omdat je gewicht aan 1 kant hangt, maar het moet wel op z'n plek blijven liggen hoor
.
@ts, wat ik jou zou aanraden is een toch een andere zadelpasser, of misschien een boomloos zadel, zeker voor de wat bollere paarden met weinig schoft is dat een aanrader, boomzadels blijven dan vaak gewoon niet goed liggen.
Wat ik ervan begrijp is dat je nu een VZH zadel hebt, het is ook een idee om langere stoten te laten bevestigen, juist omdat er van die korte stoten opzitten, is het lastig om alles echt goed aan te laten sluiten, dressuurstoten/singel kan al flink schelen.