Voor en nadelen Kieffer zadels.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:56

Ik heb de kiefer lech, het is een goed zadel en het past op al mijn paarden. +:)+

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:09

@aslo; zit zeker wat in hoor, maar is ook een beetje persoonlijke mening. Ik ben nog steeds echt van mening dat kieffer, mits je het goede model kunt vinden, een super zadel is. Vind het trouwens soweiso raar dat mensen één zadel voor misschien wel 5 paarden gebruiken. Naar mijn mening moet een zadel altijd een beetje aangepast worden door de zadelmaker, zodat het dus perfect op een paard ligt (alleen zo krijg je een 'perfect' zadel).. Maar elk paard is weer anders, dus één zadel kan níét 'perfect' op 5 verschillende paarden liggen (zoals sommige hier dus wel zeggen..)

xShanty

Re: Voor en nadelen Kieffer zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:33

Ik heb een kieffer Aachen gehad, vond het zelf geen prettig zadel en met mij mijn paard. De kwaliteit van bv het leer was super! na 5 jaar zag hij er nog steeds mooi uit (heb hem meegekregen bij de koop v mijn paard). Maar de ruimte tussen die kussens, belachelijk smal! Vond het zadel ook gigantisch hard. Mijn paard is er in ieder geval op vooruit gegaan zodra ik mijn nieuwe zadel (euroriding diamant) had.

Kaka

Re: Voor en nadelen Kieffer zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:42

Afgrijselijke zadels, ik rijd me er, ongeacht het model, altijd op stuk.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:54

Elsskippy schreef:
Ik heb de kiefer lech, het is een goed zadel en het past op al mijn paarden. +:)+

Kijk, dat bedoel ik nou ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:55

lieke4quike schreef:
@aslo; zit zeker wat in hoor, maar is ook een beetje persoonlijke mening.

Nou niet helemaal alleen mijn persoonlijke mening, deze is nl. tevens gestoeld op gesprekken die ik hierover heb gehad met een 3 tal (in mijn ogen zeer kundige) vakmensen.