Janine1990 schreef:Veel stevigheid zal het misschien geven, maar struikelen heeft toch meer te maken met een gebrek aan ondersteuning vanuit de ruiter (been geven, ben er AAN houden) dan van ondersteuning aan de benen.
Maar Jessix, als je paard schrikt (het blijven immers dieren) en het een gekke sprong maakt, ben je dan niet bang dat ze verkeerd terecht komen, kogel, bal, noem maar op?
Je hebt zeker gelijk met wei en stal, maar ik ga er vanuit dat als ik op een paard zit, ik de enige factor kan zijn die het paard uit balans brengen zal in geval van...
Nee, daar ben ik niet bang voor. Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar zoals ik al schreef dat kan ook in de wei gebeuren. Mijn paarden ravotten elke dag met elkaar en dat gaat er van tijd tot tijd behoorlijk wild aan toe. En ja, ik kan mijn paard uit balans brengen, maar zelf kunnen ze ook uit balans raken met hun gekke bokkesprongen. Alles heeft een bepaald risico natuurlijk.. Maar mijn instelling is wat dat betreft vrij relaxed.. "Een kind leert ook niet lopen zonder te vallen, maar dat is nog geen reden hem de rest van zijn leven maar in de box te houden."
Op dressuurwedstrijden is het verboden en ook daar kan een paard zichzelf aantikken.Ach, ik weet niet of het wijsheid is.. Ik vond alleen dat de benen altijd zo warm en bezweet onder de bescherming vandaan kwam. En nogmaals ik heb geen paarden die strijken of wat dan ook.. Anders zou ik uiteraard wel wat gebruiken. Ik kijk de benen altijd na en constateer nooit wat.