Sabinee__ schreef:Ben ik dan de enige mogool die gewoon de beugels dan een gaatje of 2 langer maakt in plaats van het uitgeven van 2x 65 euro ?
Ik hou nog gewonerder mezélf in staat er van twee kanten makkelijk bij te kunnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:@wessjuhh : lijkt hetzelfde maar is toch in gebruik anders.
De door jouw getoonde beugel moet je zien als een laddertje; eerst je rechtrvoet in het lage deel, dan je linkervoet in het hoge deel.
Zou je nl je linkervoet in het lage deel zetten dan krijg je met 20 cm verschil nooit je rechterbeen meer over het zadel heen.
Remember schreef:Waarom niet gewoon een krukje, bankje, strobaal, hek?! Je wordt best handig in opstapjes verzinnen hoor, en dan belast je de rug van je paard ook nog eens een heel stuk minder
Remember schreef:Waarom niet gewoon een krukje, bankje, strobaal, hek?! Je wordt best handig in opstapjes verzinnen hoor, en dan belast je de rug van je paard ook nog eens een heel stuk minder
DubbelDun schreef:@HC: ik verwacht op mijn leeftijd met mijn lichamelijk probleem niet leniger te worden, eerder het tegenovergestelde.
Dank zij dit ding kan ik iig blijven rijden omdat ik weet dat ik er in een noodgeval (als er geen boom in de buurt is) iig weer op kom
meggiemeg schreef:Vind de opmerking van Huertecilla dan ook niet gepast om te maken en ja ik voel me aangesproken!
DubbelDun schreef:@wessjuhh : lijkt hetzelfde maar is toch in gebruik anders.
De door jouw getoonde beugel moet je zien als een laddertje; eerst je rechtrvoet in het lage deel, dan je linkervoet in het hoge deel.
Zou je nl je linkervoet in het lage deel zetten dan krijg je met 20 cm verschil nooit je rechterbeen meer over het zadel heen.
Huertecilla schreef:Voor de goede orde; ik schrijf NIETS over de ts want wellicht heeft zij alle belangen wél evenwichtig gewogen.
Het is gewoon een nadeel van een opstaphulp dat daardoor ook ruiters die alles opgeteld beter niet rijden opstappen.
tamary schreef:Sommige paarden zijn niet alleen rijpaard, maar ook fysiotherapeut. Een aantal van hun "patienten" hebben inderdaad een hulpje nodig om de therapie te kunnen volgen.
DubbelDun schreef:@HC: misschien een stijgbeugel met ingebouwde guilotine ontwerpen
Laat ik even duidelijk zijn dat deze stijgbeugel mij alleen het opstijgen vergemakkelijkt in noodsituaties. Zodra ik er op zit is het net of ik nog gewoon goed kan rijden
Huertecilla schreef:tamary schreef:Sommige paarden zijn niet alleen rijpaard, maar ook fysiotherapeut. Een aantal van hun "patienten" hebben inderdaad een hulpje nodig om de therapie te kunnen volgen.
Daar kan je dan weer ethische vragen bij stellen: of dit het probleem van het paard is/ mag zijn....
Ík vind van niet. Een paard is geen geen fysiotoestel, geen gebruiksvoorwerp, maar heeft zelf welzijnsrechten. Paardrijden is geen recht maar een verantwoordelijkheid voor die welzijnsrechten.
Ik kan uiteraard over niemand persoonlijk iets vinden want geen data.
@Quincy.
Ík ben naar níemand persoonlijk. Dat is nergens voor nodig. Dat hoeft dus ook niet naar mij.
Ik geef hier een heel heldere en onderbouwde mening.
Of iemand die persoonlijk op meent te moeten vatten is een kwestie van een passende schoen, of niet.
Er rijden veel ruiters paard terwijl dat fysiek eigenlijk onverantwoord is voor het paard en/of de omgeving (en ruiter zelf).
Een opstaphulp verlaagt de drempel nog verder en dat kan een slechte zaak zijn. Helemáál in de openbare ruimte.
Of dat in een individuele situatie zo is, schrijf ik nergens.
Een opstaphulp als nóódzaak om boven te komen kan een onverantwoorde zaak zijn voor paard, omgeving en de ruiter zelf.