Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
hestejente schreef:Kijk Jolien, sommige paarden zijn heel duidelijk. Bij de mijne hoef ik niet met een watertrens, enkelgebroken bit of plat tussenstukje aan te komen. Het is een vreselijke zeikerd met dingen in z'n mond, wil van alles vastpakken met z'n mond (vanochtend heb ik 'm tot twee keer toe de hoevenkrabber moeten ontfutselen, springschoenen moeten met z'n mond geïnspecteerd worden, echt overal zit hij aan met z'n bakkes) en de bitten die ik net noemde leiden 'm te veel af. Maar als je paard niet heel duidelijk (positief of negatief) reageert op een bit zou ik lekker blijven rijden met wat je nu hebt, ik heb zelf een voorkeur voor bustrenzen ipv watertrenzen maar dat is iets heel persoonlijks.
Echt, je bit is het probleem niet.

Dubbelgebroken bitje gebruik ik alleen om mee te longeren (aangezien ik dan met snoepjes werk, en een bit waarmee hij kan kauwen en slikken dan wel zo handig is. Toen ik 'm eens met de kimblewick gelongeerd had vielen toen ik het hoofdstel af deed alle snoepjes die ik eerder gegeven had uit zijn mond. Geen succes dus
) Rijden doe ik met een mylerbitje (MB04), gegarandeerd notenkrakervrij en je kunt er toch onafhankelijk links en rechts mee inwerken. Het is ook lekker dun. En een ongebroken kimblewick met tongboogje ter afwisseling. De oplossing voor mijn paard bleek tongvrijheid te zijn. Alleen was ik wel al een bit of 8 verder voordat ik bij de myler uitkwam. Dus TS, ja, dat is helaas soms nodig, verschillende bitten proberen. Alleen in jouw geval dus gelukkig niet

Jooliieen schreef:@hestejente, waarom is het in mijn geval niet nodig om verschillende bitten te proberen??
Citaat:@Amanda, maar wat is dan precies het verschil tussen een plat tussenstukje en een bol tussenstukje?
Aangezien je ook het belangrijkste over het hoofd ziet: HET LIGT NIET AAN JE BIT. Zeg dan gewoon dat je zin hebt om een nieuw bit te kopen, aangezien je al aan het uitzoeken bent zonder te weten hoe de bitten die je op het oog hebt werken, zonder de zoekfunctie te gebruiken (by the way, dank je wel Amanda, ik had even geen zin om ze weer allemaal op te zoeken)