[WN] Ik zoek een westernhoofdstel! Waar te vinden??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 08:34

nee :P Maar het was al een tijd bezig dus kon het misschien zijn dat er een tand ontstoken was, of luizen in z'n oren, daardoor doen ze soms ook vervelend.. En niks hielp.. rustig blijven, boos worden, negeren.. alles geprobeerd :) Maar nu werkt de wortel truc dus aardig :+

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:35

em_papillon

Re: Ik zoek een westernhoofdstel! Waar te vinden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 08:38

Ja dankje die stelde Sonja ook voor :) Heb er net even opgekeken, zitten wel mooie bij! Weet iemand of er dan nog apart teugels bij moeten?..

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:40

o, sorry. overheen gelezen :&
Maar dan koop je een hoofdstel en daarbij nog teugels. Tenminste, moest ik wel...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 08:46

Pff nouja, ik denk dat de treurige conclusie is dat ik nog even door moet sparen... :P Jammer.. had zin in iets nieuws!! :D

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:49

Heb je geen vader/moeder of goede vriend die je even lief aan kan kijken???
Werkte bij mij wel :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:54

haha ja :D

Ik heb net van zadelmarkt.nl gehoord dat ze een nieuwe collectie hebben die niet op i-net staat. Ik heb dus net besloten dat ik een keer langs ga! Misschien deze zaterdag, al is het 3 uur reizen met ov... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:20

Als je je die reis nou bespaart, kun je die centen bij je hoofdstel leggen en iets van fatsoenlijke kwaliteit kopen ipv geperst karton met een laklaagje... ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 10:24

Heb een ov , gna gna :P Maar je hebt wel gelijk, moet er ff rustig over na denken.. Ben het type wanneer ik iets in mijn hoofd heb krijg ik het er niet meer uit!! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:28

Zonde van je geld. Tien keer in de regen rijden en het begint al smerig op te zetten op de plekken waar het "leer" steeds verbuigt.
Trek nou voorlopig gewoon je neusriem van je Engelse hoofdstel af als dat ding je in de weg zit, en spaar gewoon ff door voor iets van fijne kwaliteit waar je lang lol van gaat hebben...
Ik heb alleen maar "dure" spullen op m'n paarden, maar kan heerlijk in weer en wind rijden zonder me ergens druk om te maken, en het blijft er met weinig onderhoud picobello uitzien.

Probeer de gedachte "western" of "engels" gewoon los te laten, en doe wat prettig is en bij je (en je paard) past...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:35

Mijn idee! Kijk anders es op marktplaats of hier op EEA, maar pak een beetje kwaliteit, die extra centen zijn het dubbel en dwars waard. ;)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:42

Nou, ik heb vroeger jaren gereden met een western hoofdstelletje van zadelmarkt. Nooit iets mee geweest! De zadels zijn inderdaad ronduit poedersuiker, maar met de hoofdstellen is niet zoveel mis hoor!
Ik heb iig altijd leuke buitenritjes mee gemaakt en voor die prijs kun je tenminste nog eens iets kopen! Pas toen ik echt western ging rijden heb ik een hoofdstelletje bij Arthur gehaald.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 10:57

Emma heeft gekozen :D jeej!

Nou vind ik het leuk om jullie mening te horen.. welke vinden jullie het leukst voor mijn gelderse vos met bles?? :)
Ik vind ze beide leuk en ongeveer even duur.

1:

Afbeelding

2:

Afbeelding

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 15:20

nobody?? ;(

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:24

Ik vind persoonlijk de 2e het leukste

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:34

De tweede vind ik het leukste.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:46

je ziet aan beide dat het drama kwaliteit is, bij de onderste zie je zells schilfertjes leer als je kijkt naar de keelriem
vind ze beide gewoon niet mooi :n
buiten dat zou ik er niet mee in de regen gaan rijden de kans dat het knapt is vrij groot...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 11:50

susan schreef:
je ziet aan beide dat het drama kwaliteit is, bij de onderste zie je zells schilfertjes leer als je kijkt naar de keelriem
vind ze beide gewoon niet mooi :n
buiten dat zou ik er niet mee in de regen gaan rijden de kans dat het knapt is vrij groot...

Dat is niet wat ik vraag.. ik vraag welke van de twee vind je het mooist.. dus gezeur over kwaliteit e.d. is niet nodig.. want ik heb mijn keus nu eenmaal gemaakt en het word 1 van deze 2. Later misschien nog een keer een duurdere. Bedankt.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:56

Succes met je aankoop. Ik ben het met de gene eens die hier toch over kwaliteit 'zeuren'. Je rijdt 'alleen' maar op het strand, zoutwater etc... is dat niet juist een reden om naar een betere kwaliteit te kijken??
En daarnaast, ik zou er niet aan moeten denken dat ik ergens rij en patsboem mijn hoofdstel het begeeft!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:07

Ronne schreef:
Nou, ik heb vroeger jaren gereden met een western hoofdstelletje van zadelmarkt. Nooit iets mee geweest! De zadels zijn inderdaad ronduit poedersuiker, maar met de hoofdstellen is niet zoveel mis hoor!
Ik heb iig altijd leuke buitenritjes mee gemaakt en voor die prijs kun je tenminste nog eens iets kopen! Pas toen ik echt western ging rijden heb ik een hoofdstelletje bij Arthur gehaald.

Zij heeft er toch ook lang mee gedaan... En dan nog is het inderdaad mijn keus :) Maar als jullie niet gezellig mee willen beslissen kies ik zelf wel..

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:10

Wat moeten deze kosten van de plaatjes??

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:27

em_papillon schreef:
Dat is niet wat ik vraag.. ik vraag welke van de twee vind je het mooist.. dus gezeur over kwaliteit e.d. is niet nodig.. want ik heb mijn keus nu eenmaal gemaakt en het word 1 van deze 2. Later misschien nog een keer een duurdere. Bedankt.

Als het je toch geen biet kan schelen wat voor kwaliteit het is en het advies in de wind slaat waarom wil je dan wel weten welke wij het mooist vinden? dát zal nl ons een biet zijn....
ik vind ze allebei niet mooi.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:32

nou ja joh.. als het zo moet , dan toch niet .. Ik vind het altijd wel leuk om gewoon te kijken welke andere mensen het mooist vinden :)
Maar geeft niet. Ik ga er vanavond een bestellen.

Van mij mag hier een slotje op :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:38

cissy schreef:
em_papillon schreef:

Als het je toch geen biet kan schelen wat voor kwaliteit het is en het advies in de wind slaat waarom wil je dan wel weten welke wij het mooist vinden? dát zal nl ons een biet zijn....
ik vind ze allebei niet mooi.

_O- Precies. ;)

Maar je hebt kwaliteit en kwaliteit. Ik rijd thuis met een ZM-hoofdstel (voor zover ik kan beoordelen is het gewoon leer en geen geperst karton, zoals hier werd gesuggereerd). Rijd ik al 3 jaar door weer en wind mee. Ziet er nog prima uit. Is geen tophoofdstelletje, maar vertoont geen rare slijtage, scheurtjes, etc. Ik weet niet wat jullie ermee doen, maar hoe kan een hoofdstel om een paardenhoofd bij normaal gebruik nu 'knappen'. Als hij ergens achter blijft haken, ben ik blij als het hoofdstel knapt, eerlijk gezegd. Ik heb wel een paar goede teugels en voor de wedstrijden heb ik wel een mooi Billy Cook-hoofdstel.

En ik kan me goed voorstellen dat je niet met zo'n hoofdstel gezien wil worden, het lelijk vind, etc. Ieder zijn recht. Maar ik deel niet de ervaring dat de kwaliteit zo slecht is dat je er niet mee kan rijden in weer en wind.