Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mariska32 schreef:op dit moment rij ik mijn paard met een westernzadel.
het is de bedoeling dat ik hem staks origineel optoom.
dat word een recado kopen dus.![]()
http://farm4.static.flickr.com/3124/256 ... a0.jpg?v=0
maar kon het niet laten liggen
caj2008 schreef:mijn paardjes zijn nog te jong om te rijden
AngeliqueB schreef:Op haar ligt een zuid Amerikaans gangenpaardenzadel, mij is het verkocht geworden als een Braziliaans type, maar ik heb al verschillende namen gelezen op internet. Oorspronkelijk zitten er 6 cm brede beugelriemen aan, met westernbeugels.
Huertecilla schreef:caj2008 schreef:mijn paardjes zijn nog te jong om te rijden
De overgooi-tassen kan je gebruiken om je jonge paarden lekker mee te nemen met boodschappen halen. Dat is onbelast beleren![]()
Ik doe er twee 2l. flessen frisdrank aan beide kanten, paar pakken bloem etc. in en een pak toiletpapier bovenop. Bijvoorbeeld.
caj2008 schreef:hoe wil je dat hebben boodschappen doen met je paard je paard voor bij de winkel vast zetten net zo als een fiets
Ook hier is het wel weer een goede tussenstap, want het joustingzadel lijkt me nog een tandje extremer, vooral omdat je daarin ongeveer zero bewegingsvrijheid hebt. rider schreef:Ik moet trouwens wel bekennen dat ik best veel moeite had (en heb) om mijn rijstijl aan te passen op dit zadel,
Huertecilla schreef:Het kost gewoon veel tijd om het muntje zélf te laten vallen, áls het al valt. Je moet eigenlijk ontleren rijden want je hebt met ´engels´ een totaal tegengestelde manier van rijden aangeleerd.
Alles loslaten, letterlijk, en opnieuw beginnen. Niet gemakkelijk (maar ben wel dik tevreden nu). Bandida schreef:(maar ben wel dik tevreden nu).
Huertecilla schreef:Eigenlijk kan je die alleen echt goed maken via zitles, zonder teugels en -beugels in een dergelijk zadel.
Het kost gewoon veel tijd om het muntje zélf te laten vallen, áls het al valt. Je moet eigenlijk ontleren rijden want je hebt met ´engels´ een totaal tegengestelde manier van rijden aangeleerd.
Omdat dit aanleren vergelijkbaar is met de harde programmering in je neuronennetwerk als met fietsen kan je het vergelijken met ontleren fietsen. Succes.