. Ik vind het ook niet heel erg mooi, vind een brede gecombineerde neusriem mooier, maar je went eraan en functionaliteit gaat voorop he
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

shetties schreef:(ik zou makkelijk zonder neusriem kunnen rijden, maar met is toch wat veiliger in mijn geval)
Het anti-door-de-mond-trek-beveiligingsidee is ook de reden dat ik voor de bitten waar ik een hoge, of geen neusriem bij heb, een kinriempje (zoals je bij westernhoofdstellen hebt) of een kinketting heb.
Raggel schreef:Ik ga binnenkort Z1 starten op mijn lage neusriemVind het gewoon veel fijner rijden, paard is gewoon net wat losser en soepler in de hand. Heb er nooit echt opmerkingen o.i.d. over gekregen. Moet ook zeggen dat er hier in de regio steeds meer mee gereden wordt.
Ik weet natuurlijk niet hoe ambitieus jij bent en wat je paard in z'n mars heeft maar mag ik vragen wat je gaat doen tegen de tijd dat je met s&t móét rijden?
2 jaar terug waren ze niet te krijgen!
Zie hier ook in de omgeving ook geen lage neusriemen, afgezien van de kleine a-b pony's.
hestejente schreef:Raggel schreef:Ik ga binnenkort Z1 starten op mijn lage neusriemVind het gewoon veel fijner rijden, paard is gewoon net wat losser en soepler in de hand. Heb er nooit echt opmerkingen o.i.d. over gekregen. Moet ook zeggen dat er hier in de regio steeds meer mee gereden wordt.
HuldeIk weet natuurlijk niet hoe ambitieus jij bent en wat je paard in z'n mars heeft maar mag ik vragen wat je gaat doen tegen de tijd dat je met s&t móét rijden?
hihi
) maar met een lage neusriem is ze wat constanter. hestejente schreef:Wat voor een heb je nu, wat zoek je en wat voor maat (centimeters tussen de twee ringetjes) heeft je paard?

)