zadel schuift, welke singel elastisch of niet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:02

Inderdaad eens singel zonder elastiek proberen. Misschien als in de bak aankomt (van stal) nog eens nasingelen (al heb ik het idee dat je dat vast al wel eens bekeken hebt :D ).
Toch vind ik het raar dat het zadel dus beide kanten zo makkelijk opschuift (met opstappen naar links en met rijden naar rechts). Als het enkel in het elastiek had gezeten schuiven ze vaak maar 1 kant op. Ook als je paard heel scheefgebogen is. Van een iets scheefgebogen paard hoort je zadel niet zo te schuiven.

Enamorado

Re: zadel schuift, welke singel elastisch of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:23

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 07:17

Een schuivend zadel komt vaak doordat het zadel niet helemaal goed past.. Wanneer een zadel goed past blijft het vanzelf goed liggen en heb je helemaal geen geldekjes, antislibmatjes enz nodig..
Denk dat je moet kijken naar de oorzaak van het probleem, laat eens je zadel nazien, en laat controleren of het wel past op je pony.. Dan heb je ook helemaal geen speciale singel nodig en je pony zijn ruggetje zal er ook erg blij mee zijn..
succes!! :)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:18

Hoi,

het zadel is recent nagekeken en daar ligt het niet aan. Ik heb een ceasar therapeut (bokker hobbie) laten kijken en volgens haar is mijn paard (doordat hij nog jong is) iets scheef en zit ik teveel op links waardoor het zadel naar rechts schuift. We hebben dit gecorrigeerd door de zit te verbetreen en nu ligt hij veel rechter en vaak gewoon helemaal recht. Dus het probleem zit hem echt niet in het zadel!!