whah gr vervolg van zadels passen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wildflower

Re: whah gr vervolg van zadels passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:18

Frank Baines!! alleen nog maar positieve verhalen over gehoord

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:20

Wij hebben gisteren heel de middag zadels gepast voor een arabierje waarbij zijn schouder vrij moet liggen en ook hij heeft best wel een kort rug. We zijn uitgekomen op een euroriding luxor :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:23

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 14:57

kimmm waar heb jij je luxor vandaan of heb je hemtweedehands?

gr

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:16

Ik heb ook een Baines zadel.
Super zadel voor mij en mijn paard.
Maar ook bij dit zadel......je moet het door iemand aan laten meten die er verstand van heeft en goede service geeft ,ook na service......
Ik was dus heel blij met Helen van HappyHorse

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:19

Nibbit schreef:
Een tweedehands Fryso heb je tussen de 800 en 1000 euro, bij Tweespan hebben ze altijd veel op voorraad, of ze kunnen voor je reserveren als de juiste maat en type bij hun ingeruild wordt ;)

Een paar weken geleden hebben wij nog gebeld, ze hebben helemaal niets op voorraad omdat de tweedehandse erg gewild zijn..

Zelf ben ik op zoek naar een Fryso, maar dat is dus even sparen (nieuw €1600, althans de Legacy).

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:23

Mijn vriendin heeft een fryso vz te koop ,of zoek je dat niet.??
Echt een super lekker en mooi zadel !!!!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:25

Puissance schreef:
Nibbit schreef:
Een tweedehands Fryso heb je tussen de 800 en 1000 euro, bij Tweespan hebben ze altijd veel op voorraad, of ze kunnen voor je reserveren als de juiste maat en type bij hun ingeruild wordt ;)

Een paar weken geleden hebben wij nog gebeld, ze hebben helemaal niets op voorraad omdat de tweedehandse erg gewild zijn..

Zelf ben ik op zoek naar een Fryso, maar dat is dus even sparen (nieuw €1600, althans de Legacy).

Er wordt ook veel ingeruild, je kunt daar vragen of ze je bellen als een bepaald type en maat binnenkomt ;)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:27

Marsan schreef:
Mijn vriendin heeft een fryso vz te koop ,of zoek je dat niet.??
Echt een super lekker en mooi zadel !!!!

Heb je het tegen mij of de TS? :P Ik zoek dressuur (exacter: Legacy, zwart, 17,5 of 18 inch, medium boommaat).

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 12:00

as dinsdag dan komt tweespan om zadels te passen ook de fryso en een paar andere merken ect.
en als dat niks word dan laat ik happyhorseadvies komen, die is toch weer een stukje duurder.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:52

Tegen jou Puissance,maar ze heeft een vzh zadel,dus niet wat je zoekt....

Bij HappyHorse was ik ook rond de 1600 euro kwijt(nieuwe dressuur Baines,18 inch) en incl na 20 rij-uren nog een hele lange nacheck. Ook erg belangrijk !!

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 07:50

ik hoop dat dinsdag wat bij zit, ga zeker heeeel kritisch zijn want wil nu een zadel wat perfectpast en waar ze evt nog kunnen anapassen

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:04

Darinka, heb je al eens naar Sommer zadels gekeken? Ze heben veel verschillende modellen. Niet zo ver bij jou vandaan (Andijk), dit is een dealer die ook zadelpasser is, ze komen aan huis en kunnen op maat gemaakt worden.
We hebben er een gekocht die erg goed bevalt.

Ze zijn net bezig een website op te zetten onder www.equipaszadelservice.nl maar er staat we al een contactnummer er een link naar de fabrikant om de collectie te kunnen zien www.sattelmacher.com.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 08:13

Ik heb er net even gekeken, in de winkel hadden zo ook sommer zadel maar die vond ik nogal hard en niet mooi.
Ik keek net opde site zag een mooi en zag er goed uit maar ik weet ook wel wat ik uitkies hahaha deze was opeen site in duitsland al 2350 euro(de esperit dressuur)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:24

Ach, je kan altijd bellen en vragen of ze nog een aanbieding hebben. :D
Het zijn mooie zadels inderdaad.
Ik heb zelf een Geste (zeg ik het nou goed? Zadel ligt op stal, kan even niet kijken ;) ) maar die zit absoluut niet hard en ligt rond de 1500,- Dat is een veelzijdigheidszadel maar meer type dressuur.
Mijn dochter rijdt vooral dressuur maar wil ook wel eens een parcourtje springen. Ze kan er diep genoeg in zitten.

In Andijk hebben ze volgens mij veel op voorraad dus je kan altijd eens kijken en voelen (het is toch persoonlijk hoe je iets ervaart) hoe ze in het echt zijn. Ik weet dat ze ook echte dressuurzadels hebben.

Succes met je zoektocht! Zadels kunnen lastig zijn en het is zo belangrijk dat het echt goed is!

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:34

Mijn verzorg paard heeft een hulsebos met gelzitting. en hele dikke kniewrongen zit heerlijk maar de singelstoten zijn wel scheef ik weet niet of dat normaal is? Maar is wel vresselijk irritant.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:35

Tweespan is geweest en heb alle zadels gepast die ze mee had, de reguliere merken zijn gewoon allemaal te smal.
Ik heb nu een fryso profile met een wit randje *D fit 5.5 is geloof ik 34 :j dus mega breed haha.-
Heb wel alle soorten fryso s gepast ook de lux maar dat zat toch niet zo lekker, en make liep met de profile het beste
Ben super blij!!!!!!!!!!
Het was toeval dat ze deze mee had want hij was voor een beurs of zoiets maar blijkbaar dus gewoon speciaal voor make gemaakt :D

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:38

Een schutte zadel!! Ik heb verschillende zadels gehad voor m'n stinkie, uiteindelijk een zadel aan laten meten door ninon schutte en ik ben super tevreden!! Echt een groot verschil voor m'n dame en voor mij! Kijk eens op www.zadelatelier.nl

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:42

darinka schreef:
Tweespan is geweest en heb alle zadels gepast die ze mee had, de reguliere merken zijn gewoon allemaal te smal.
Ik heb nu een fryso profile met een wit randje *D fit 5.5 is geloof ik 34 :j dus mega breed haha.-
Heb wel alle soorten fryso s gepast ook de lux maar dat zat toch niet zo lekker, en make liep met de profile het beste
Ben super blij!!!!!!!!!!
Het was toeval dat ze deze mee had want hij was voor een beurs of zoiets maar blijkbaar dus gewoon speciaal voor make gemaakt :D

Super dat je een passend zadel hebt gevonden!