bates is idd van wintec (of wintec van bates het is maar hoe je het bekijkt...) De wrongen werken dan ook op dezelfde manier als wintec: met stevig klittenband. De prijzen varieeren: de caprilli dr die ik heb is nieuw rond de 1100,- en de Isabel is wat duurder.
Yvonne86
Geplaatst: 05-10-09 20:37
Ik heb een KN Symphonie. Ongedwongen zadel, geen diepe zit en weinig kniewrong. Erg fijn zadel.
Schangah
Geplaatst: 05-10-09 20:48
De Kent & Masters (uit de thorowgood fabriek) is ook zonder gedwongen zit. Zadel is pas sinds dit voorjaar op de markt. De fairfax (de duurdere variat) heeft ook een ongedwongen zit. Beiden zijn van leer en ontworpen door een MSF-er
Kieffer heeft geen zadels die aan mijn wensen voldoen Kent & Master ken ik niet, daar zal ik straks nog eens wat overopzoeken.
Wrongen met klitteband vind ik nu ook niet echt de beste optie. En over KN heb ik mindere kwaliteitsverhalen gehoord, dus die valt ook af dan.
BrankaZ
Geplaatst: 06-10-09 09:32
Dat je over KN mindere verhalen over kwaliteit hebt gehoord verbaasd mij. Dat is dan de eerste keer. Ik hoor over dat merk eigenlijk niets anders dan positieve verhalen.
knollentuin
Geplaatst: 06-10-09 09:53
Nee hoor ,ik zit ook niet fijn op een kn, en mijn geluk,mijn paarden passen ze ook niet heeft mety de vorm kussens te maken.
KN zijn kwalitatief zeer goede zadels. Daar is geen twijfel over mogelijk, maar het kan inderdaad dat je net als Knollentuin niet lekker erop zit of dat het niet lekker op je paard past. Maar qua kwaliteit van de KN zit je echt wel in de top.
Nou ik vraag me af of die zadelmaker dan wel weet waar die over praat. Dat is echt onzin namelijk. kn staat er juist om bekend dat ze zo slijtvast zijn en daardoor ook waarde vast.
Ik vind haar kundig en ik denk zeker dat ze weet waar ze over praat, maar de discussie is een beetje zinloos, want ik ga toch geen KN kopen. Die ligt niet in de prijsklasse