Boom van het zadel weer gebroken, iemand tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kell_87

Re: Boom van het zadel weer gebroken, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:27

Dank je wel CM_ Oss is hier nog in de buurt ook. Als het niet bij de leverancier of fabrikant gaat lukken, bel ik hem even !

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:28

Als het Anky zadel is, terug sturen naar Anky!!!
Het is een bekend probleem!!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:29

in eerste instantie zou ik je leverancies bellen of je niet nog fabrieksgarantie hebt op de boom. ben er wel bang voor aangezien er al een keer aan gesleuteld is. vaak vervalt je garantie dan.

mocht dat niet lukken zou ik naar de zadelmaker gaan die het voor je gelast heeft. als het nu weer gebroken is op dezelfde plek zit het er ook nog in dat hij simpelweg geen goed werk geleverd heeft.

nieuwe boom erin zitten hoeft geen 500 euro te kosten hoor, als je daar voor gaat zou ik meerdere goede zadelmakers bellen voor een prijsopgave

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:34

Raja schreef:

Heb je dat vaker gehoord of meegemaakt? En repareert Anky dan dan ook meteen als het een bekend probleem, of misschien een fabrieksfout is?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:52

Kell_87 schreef:
Raja schreef:

Heb je dat vaker gehoord of meegemaakt? En repareert Anky dan dan ook meteen als het een bekend probleem, of misschien een fabrieksfout is?

Ik heb idd al van meerdere mensen gehoord at de boom niet goed is.

Ik zou even contact opnemen met anky en het probleem voorleggen.
Als het idd om een fsbrieks fout gaat, dan repareren ze het zadel voor je!

jesse21

Re: Boom van het zadel weer gebroken, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:44

Nieuw zadel kopen.

maar eerst naar de fabrikant ofzo gan

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:06

Degene die je het zadel geleverd heeft hoeft ook maar 1 jaar of soms 2 jaar garantie te verlenen dat betekend niet dat er maar 2 jaar garantie gegeven wordt maar vanaf dan ligt de garantie bij de producent. Je zou dus zelf contact op kunnen nemen met hen en kijken of ze een oplossing bieden. Als ze zeggen dat je garantie vervallen is omdat ie al een keer gerepareerd is geweest dan toch proberen over te brengen dat ie dus toen ook al gebroken was en dat je niet op de hoogte was van deze regels en misschien dat ze je dan toch willen helpen.
Raar eigenlijk dat bij zo'n jong zadel je zadelmaker niet eerst gebeld heeft met de producent om na te vragen of het vaker voorkomt , helemaal als hij jou een beetje kent en weet dat je er zuinig mee om gaat.

Succes en hopelijk wordt het vergoed.

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:20

ik weet niet welk type anky je hebt,en hoe oud hij precies is,maar ik vermoed dat het kopijzer kapot is,en dat hoeft in principe geen 400/500 euro te kosten,die kun je relatief gemakkelijk vervangen.
sowieso is lassen geen optie,dat gaat altijd weer kapot,altijd een kopijzer in zijn geheel vervangen,vindt het een slechte zaak dat zadelmakers een kopijzer gaan lassen,je weet dat daar vroeg of laat problemen van komen.
En bij de anky zadels is het helemaal een raar verhaal,want daar zit een heel ander type kopijzer in,zeker als je een redelijk nieuw zadel hebt.
anders stuur mij maar even een pb dan kan ik je e.e.a misschien beter uitleggen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:24

Raja schreef:

Ik heb het ook vaker gehoord bij (toevallig) een Anky zadel. Dit zadel oftewel de boom is toen ook gelast, maar het blijft een zwakke plek en ik zou het dan ook zeker goed in de gaten houden.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:32

Wij hebben bijna hetzelfde verhaal gehad maar dan met een Hulseboschzadel.
We kochten een paard met zadel. Maar zij wou nog graag even het zadel houden totdat haar nieuwe hulsebosch er was. Zo gezegd, zo gedaan. Ze had wel een passend zadel voor hem, maar die reed niet lekker. Duseen Kieffer van ons zelf erop gegooid!

Na 4 weken kregen wij eindelijk ons Hulseboschzadel (4 jaar oud). Maar wat bleek; hij was te smal voor haar nieuwe paard, dus de boom was uitgerekt. Op ons paard klikte hij. De schroeven hingen er los in. Hulsebosch erbij, nieuwe boom gekregen. Zadelnummer was bekend, dus ook de leeftijd van het zadel. Zag er nog super goed uit.
Nu 3 jaar later nog steeds goed!! Hij wordt elk jaar gecontroleerd door hulsebosch.

Ga naar de winkel waar je het zadel weg hebt, meestal sta je dan wel in het klantenbestand. Maar als het een Anky is, dan zal er wel garantie op zitten.
Geen andere zadel kopen of laten lassen!! Laat hun er maar een nieuwe boom inplaatsen!

Succes!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:41

Ik heb een keer gehad dat tijdens het rijden een boom van m'n tweedehands zadel brak. Heel raar was dat, ik voelde hem echt knappen. En ik ben ook best zuinig :P
Gelukkig zat hij nog in de garantie en heb ik een compleet nieuw zadel gehad.

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:42

Ik zou tot op de bodem uitzoeken hoe het zit met garantie, want zadels in zo'n prijsklasse mogen toch niet snel kapot gaan. En ik zou gaan voor een nieuw zadel (of tweedehands) maar niet meer laten lassen, de zwakke plek blijft en de volgende keer merk je het misschien pas te laat.