Ik rijd alleen met springen of buiten rijden met springschoenen en peesbeschermers!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wendyke schreef:wij hebben een best zware bodum in de bak en rijd daarom met bandages hebben ze wat meer steun

Joolien schreef:Ja het 'setjesfenomeen'
De enige reden die ik voor beenbescherming kan bedenken is in een springparcours of cross, pijpkousen/peesbeschermertjes en springschoenen lijken me dan geen overbodige luxe. Verder rijd ik momenteel buiten ook met springschoenen, paard is nogal kijkerig (moet ineens alleen door verkeer, allemaal spannend natuurlijk als je dat niet kent) en loopt er dan bij als een houten kameel, waardoor hij vangt in draf. Maakt niet uit hoe ik drijf, hij blijft gespannen. Dus buiten krijgt hij voor springschoentjes voorlopig om. Tegen de tijd dat hij relaxter op pad kan kan gaan die dingen weer van zijn voeten af.Vera schreef:wendyke schreef:wij hebben een best zware bodum in de bak en rijd daarom met bandages hebben ze wat meer steun
Klinkt heel leuk maar is complete onzin
Het pijpbeen en de pezen kun je niet ondersteunen met een bandage, helaas
Sinds ik heb gezien wat een beenbeschermer / bandage doet met de temperatuur van een paardenbeen, liggen ze bij mij in de kast.
Ik heb een paard met een peesblessure (toen ze 2 jaar was heeft ze in een vlaag van verstandsverbijsteringhaar check ligament beschadigd) en rij nu 1,5 jaar met haar zonder problemen zonder beschermers...
wendyke schreef:hestejente schreef:Duhh. Als je er een bandage omheen wikkelt kan het been toch ook niet dik worden. Je kunt toch ook niet fijn uitbuiken met een strakke riem om je middel.
Jaa duhhhh ik heb het er ook over als het paard een nacht op stal heeft gestaan dat die dan niet meer dik wordt en eerst wel
wendyke schreef:Nou eerst reed ik haar zonder iets wel was dat been steeds dik en nu rijd ik haar al meer dan ee half jaar met bandages en is er niks meer aan de hand