Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Pareltje2 schreef:@ INeke, wat is qua zit dan precies het verschil tussen de Ghost en de barefoot? Ik heb even zitten kijken op een aantal sites en als ik het zo zie, lijkt het alsof de ghost een minimaal zadel is, dus zo min mogelijk zadel zeg maar. Klopt dat en ervaar je dat ook zo tijdens het rijden? Ik zag ook nog iets van het merk freedom staan, dat lijkt dan best weer wat op de Ghost. Daar ook ervaring mee?

Pareltje2 schreef:@ Mayflower, ja maat 1 is de kleinste maat, maar ik weet niet met welke broekmaat dat correspondeert. Misschien kan je bellen met een leverancier in je regio? Als je een boomloos dressuurzadel zoekt, ik vind de startrekk dressuur ook erg mooi!

Suzan_bobar schreef:Ik heb een arizona gehad en ben helemaal niet overtuigt van de drukverdeling,..... Had dikke plekken op de rug van mijn paard. Wel moet ik zeggen dat het door barefoot (pmarena) goed opgelost werd hoor! Daar kunnen veel leveranciers een puntje aan zuigen! Het zal zeker wel werken voor de lichtere ruiters
Dat is bij mijn weten net waarom de meesten met een boomzadel rijden
. Wat ik het belangrijkst vind is de schokdemping en ruggengraadvrijheid igg, verder heeft mijn verzorgfjordje altijd twee mooie gelijkmatige zweetplekken en geen drukplekken ervan (wat ze nochtans heel snel heeft, mr het duurt natuurlijk wel een tijdje voor ze erdoor komen. (van zonder zadel te rijden heeft mijn kont er al in gestaan, mijn wintec heeft er al in gestaan ...
)