Lante schreef:Ik vind het eruitzien als een rotding voor wanhopige lui die het met de tienduizenden soorten bitten die er al zijn niet af kunnen.
Want???
misschien geeft dat een ander inzicht, ben er nog niet over uit.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Norway_girl schreef:Bit is 8mm dik. Ik lees net een stukje, dat het maksimaal kontroll geeft aan de ruiter, omdat het stil in de mond ligt. Het zou een vriendelijk bit voor het paard zijn. Het bit valt op stangeffect en hefboom effect te werken, afhankelijk van de teugel voering???? :S
lejo schreef:Norway_girl schreef:Bit is 8mm dik. Ik lees net een stukje, dat het maksimaal kontroll geeft aan de ruiter, omdat het stil in de mond ligt. Het zou een vriendelijk bit voor het paard zijn. Het bit valt op stangeffect en hefboom effect te werken, afhankelijk van de teugel voering???? :S
een hefboom zit er iig niet aan, het zijn gewoon meedraaiende ringen. Je teugels gaan daar aan, niet aan de "pootjes"
als je heel hard trekt kantelt ieder bit wel wat.
lejo schreef:Lante schreef:Ik vind het eruitzien als een rotding voor wanhopige lui die het met de tienduizenden soorten bitten die er al zijn niet af kunnen.
Want???
misschien geeft dat een ander inzicht, ben er nog niet over uit.
Lante schreef:Het is dun (dus erg scherp), scharniert niet, dus is vrij onvriendelijk op de lagen en de tong en zo te zien belemert het bit het uitkouwen ervan, wat toch nodig is om je ontspannen en nageeflijk te kunnen rijden.
)Lante schreef:Less is more; als je niet met een gewoon enkel, dubbel of ongebroken trensje of bustrensje kunt rijden ...
lejo schreef:Lante schreef:Het is dun (dus erg scherp), scharniert niet, dus is vrij onvriendelijk op de lagen en de tong en zo te zien belemert het bit het uitkouwen ervan, wat toch nodig is om je ontspannen en nageeflijk te kunnen rijden.
Net als een ongebroken trensje dus, dat voor veel paarden heel prettig is.
ben nog niet overtuigd dat het echt zo vreselijk is.
(ook nog niet dat het geweldig is hoor)
stabiliteit zonder knellende neusriem, dat netjes gereguleerd wordt, lijkt me een fijn plan.
moet alleen de uitvoering in deze nog eens op mijn gemak bekijken.
Wranglerbutt schreef:Ik vind dit bit trouwens niet dun? Hoe dik denk je dat een standaard trensje is?
Weet je trouwens hoe onvriendelijk een dikke bustrens is voor een paard met een kleine mond of een met een dikke tong?
Een standaard (paardvriendelijk) bit waar ieder paard goed mee loopt, bestaat niet!

..
.. ik hoef er nog geen eens op te zitten en ik hoef al helemaal niks te doen .. of mn bit beweegt heel erg .. dit van mij is er namelijk continue mee bezig bijten etc .. maakt niet uit welk bit het is heel knap
.. 
.. gaat topic niet over
lejo schreef:Lante schreef:Het is dun (dus erg scherp), scharniert niet, dus is vrij onvriendelijk op de lagen en de tong en zo te zien belemert het bit het uitkouwen ervan, wat toch nodig is om je ontspannen en nageeflijk te kunnen rijden.
Net als een ongebroken trensje dus, dat voor veel paarden heel prettig is.
ben nog niet overtuigd dat het echt zo vreselijk is.
(ook nog niet dat het geweldig is hoor)
stabiliteit zonder knellende neusriem, dat netjes gereguleerd wordt, lijkt me een fijn plan.
moet alleen de uitvoering in deze nog eens op mijn gemak bekijken.