Welke deken is nu ECHT waterdicht??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

claudianoa

Re: Welke deken is nu ECHT waterdicht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:55

amigo regen deken en de bucas. amigo zit een stuk mooier! mijn paarden staan 24 uur buiten en zijn nooit nat onder de amigo en bucas

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:00

ik heb een harry horse buitendeken en die is echt wel water dicht

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:01

Absoluut Rambo! Ik heb er 2, eentje van 9 jaar oud en eentje van 6 jaar oud en nog steeds helemaal waterdicht allebei. Perfecte pasvorm ook en ijzersterk. Ze zijn wel duur maar ze gaan ook jaren mee dus het is zeker de investering waard!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:02

Ik heb ook hele goede ervaringen met Rambo dekens en Dominieck dekens.
Zeer goede pasvorm en écht waterdicht! 100%

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:04

Heb een rambo deken, is absoluut waterdicht.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:11

Ik gooi er altijd gewoon een 'regendeken' over heen, ik heb nu die van joslansink en die is ideaal, buikriemen en bilkoorden etc. Weegt niks en niet gevoerd makkelijk schoon te maken en droogt snel.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:24

De dekens van Dominick hebben een naad op de rug lopen, en daar loop je gewoon het risico mee dat de naad niet goed is afgewerkt. Dit heb ik jammer genoeg met 3 verschillende dekens van ze gehad. Dus met dat merk ben ik gestopt..

Bucas vind ik super mooi, maar na 1 dag (??!!!) al schuurplekken te zien, dat merk past niet op mijn paard..

En dan eindig ik toch weer bij de Horseware dekens.. Ik vind ze echt perfect, waterdicht niet te duur( tenminste de Amigo/Rhino) en de pasvorm is erg goed.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:26

Ik sweer bij de Bucas... en dan het type SMARTEX. wat een kwaliteit, als je dat ziet..
Die goedkopere lijn van bucas lijkt me ook van mindere kwaliteit qua buitenstof. Maar alle waarde is uiteraard naar zijn geld..

Ik heb ook een amigo 1200D lite. Voor mijn shet. blijft ook mooi droog. Maar je ziet toch verschil met de buitenstof (ook al hoeft dat overigens niet veel te zeggen)
Maar ik sfeer bij bucas, niks geen kale plekken bij mijn paard..

Rhino weet ik verder niet.. nog geen ervaring mee.. ben ik ook wel benieuwd na..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:46

Weatherbeeta, nog nooit problemen mee gehad en onze paarden staan de hele dag buiten, weer of geen weer.

nikky16april

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:04

ik heb hele goeie tegendekens maar weet het merk even niet meer:P

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:36

Ik heb van Bucas verschillende modellen gehad en ze waren niet altijd waterdicht. Zo was de Power Turnout zo lek als een zeef. Mijn moeders Power Turnout was weer volledig waterdicht.
Ook heb ik een gevoerde Irish Turnout en die is wel goed waterdicht. De 0-grams Irish Turnout is ook lek na een dikke bui.

Van HKM hebben we ook een paar super goede waterdichte dekens. Harry's Horse lekt bij mijn shet ook absoluut niet. Ook Weather Beeta is een aanrader en we hebben ook super goede ervaringen met Equiline outdoor dekens.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:49

Ik ken je probleem. Ook ik heb al vele regendekens versleten vanwege doorlekken.

Waar je op moet letten bij een nieuwe deken is hoeveel D de stof is. Dit staat voor hoeveel draadjes per cm2 de stof heeft. Hoe hoger het getal voor de D hoe beter. De stof is sterker/scheurvaster en beter waterdicht.
Alle dekens die ik tot nu toe gehad heb (HH, huismerken, weatherbeeta) hadden allemaal 600 D. En altijd had ik bij deze dekens snel last van doorlekken.

Nu heb ik een deken van Horseware (amigo/rhino) van 1200 D. Ik heb hem nog niet zo heel lang dus daar kan ik je nog niet zo heel veel over vertellen maar tot nu toe ben ik er tevreden over.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:54

Ik heb eerst een BR gehad 2 jaar mee gedaan, nooit regen doorgelaten.

Nu heb ik een bucas 0 grams, en een hh's 300 grams, maar daar kan ik nog niks over vertellen
want die heeft ze nog niet (in de regen) opgehad.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:54

Suzy schreef:
Zou het doorlekken er ook niets mee te maken hebben met de vulling van de deken? Ik wil nl. het liefst een 0-grams, zodat ik zelf de dikte eronder kan creeren met de onderdekens..

Ja,dat denk ik wel!ik ben gewaarschuwd geen 'lagen' op te doen ivm lekken!Daar zou het dus aan kunnen liggen en zou misschien jouw 'uitzonderlijke' klacht mee verklaard kunnen worden.

Ik heb nu een 0-grams weatherbeeta landa op liggen,hij blijft er mooi droog onder!

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:33

Ik ben zeer tevreden over BR en de Premium dekens. Zowel de 0 grams als de 200 grams. Nu vertel ik er wel bij, dat onze paarden niet dag en nacht ermee buiten lopen maar maximaal 8 uren per dag.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:44

0-grams dekens worden vaak inderdaad een natte lap in langdurige regen.
Daarom werk ik altijd met laagjes: dus 2 waterdichte dekens op elkaar of.... minstens een 200 gram.
Maar het liefst gewoon met laagjes werken.

BTW, mijn 5 Bucasdekens zijn inmiddels 10 jaar oud en nog steeds waterdicht. Hier en daar wat scheurtjes en hapjes dichtgenaaid.
Pasvorm van de Bucas is inderdaad niet ideaal, daarom ligt er altijd een wel goed passende deken onder. Werkt prima: enwel passende dekens/combinatie enwel de waterdichte garantie van Bucas.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:48

Sientje schreef:
Ik heb de Rambo Duo nog nooit kunnen betrappen op het doorlaten van regen.

Ik ook niet! Ik vind het super fijne dekens. Alle 3 mijn pony's hebben de duo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:49

Ik had eens twee nieuwe bucas dekens gekocht twee dezelfde en één lekte er van,mischiens een productie foutje?
Ik heb hem toen zelf water dicht gemaakt met sul van het kruitvat.
Maar een deken wat te los om de hals zit lekt ook,daar loopt het water binnen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:29

seabiscuitje schreef:
Suzy schreef:
Zou het doorlekken er ook niets mee te maken hebben met de vulling van de deken? Ik wil nl. het liefst een 0-grams, zodat ik zelf de dikte eronder kan creeren met de onderdekens..

Ja,dat denk ik wel!ik ben gewaarschuwd geen 'lagen' op te doen ivm lekken!Daar zou het dus aan kunnen liggen en zou misschien jouw 'uitzonderlijke' klacht mee verklaard kunnen worden.

Ik heb nu een 0-grams weatherbeeta landa op liggen,hij blijft er mooi droog onder!

Hier heb ik nog nooit van gehoord en klinkt mij ook super onlogisch. Het gaat toch puur om de buitenstof en niet wat eronder ligt............?

Het is wel zo dat een deken die lekt het eerst zal lekken op de drukpunten. Zoals bijvoorbeeld bij de heupen. Door er een deken onder te leggen heb je minder sterke drukpunten en kan ik me voorstellen dat de deken hier minder snel kan lekken.
Als je bijvoorbeeld een tent opzet en je zet een tas tegen het tentzeil en het gaat regenen. Dan zou de tent op dat punt kunnen gaan lekken.
Maar een paardendeken heeft over het gehele oppervlakte contact met het paard.

Maar een waterdichte deken is gewoon waterdicht OF lek, en naar mijn idee maakt het niets uit wat er wel of niet onder ligt. Ik heb ook nog nooit een link kunnen leggen met lekke dekens en voering en of lagen eronder :? .

jesse21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:45

amigo is ook wel.

Ik zal wel even kijken
we hebben een paar hele goeie

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:35

Leonieke schreef:
Maar een waterdichte deken is gewoon waterdicht OF lek, en naar mijn idee maakt het niets uit wat er wel of niet onder ligt. Ik heb ook nog nooit een link kunnen leggen met lekke dekens en voering en of lagen eronder :? .

Ik leg die link iedere winter weer, keer op keer, al 18 jaar... op 5 paarden wanneer het langer dan 2 uur achtereen regent.... ;)
0-grams zijn niet betrouwbaar. Welk merk dan ook.... het wordt een klamme en kouwelijke natte lap.
Dezelfde deken op een andere onderliggende deken et voila klammigheid en de kou = no issue meer.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:00

scoxxx schreef:
Leonieke schreef:

Ik leg die link iedere winter weer, keer op keer, al 18 jaar... op 5 paarden wanneer het langer dan 2 uur achtereen regent.... ;)
0-grams zijn niet betrouwbaar. Welk merk dan ook.... het wordt een klamme en kouwelijke natte lap.
Dezelfde deken op een andere onderliggende deken et voila klammigheid en de kou = no issue meer.

Oke, dat is duidelijk.
Ik gebruik nu al bijna 12 jaar 0 grams regendekens en heb behoorlijk wat modellen gehad die goed waterdicht waren. Ook na langdurige regen. Ik heb ook wel lekke dekens gehad, maar zeker ook verschillende goed waterdichte. Ik gebruik een 0 gram trouwens wel alleen in voorjaar, zomer en najaar. In de winter hebben ze altijd iets dikkers op.
Maar in elk geval leuk om te horen dat jij het zo hebt opgelost. Als ik nu het probleem ook eens krijg ga kan ik het ook zo proberen ;) .