hestejente schreef:Annelies, ik krijg de kinketting niet strakker
In dat geval werkt je bit als een gewone trens.
Annelies: helemaal duidelijk zo met die pijlen op de foto. Zo zie ik de werking van dit bit zelf ook.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
hestejente schreef:Ik wil juist helemaal geen hefboomwerking. Zo'n thiedemann/kimblewick met sleuven heb ik ook (ja ik heb er twee), als ik de teugels aan de bovenste sleuven vastmaak, dan is die hefboomwerking weg? Want dan werkt de teugel bovenin de ring in. Snap ik het nu goed?
robin_hood schreef:Teugel in bovenste sleuven en kinketting eraf halen, dan werkt het als een gewoon bit.
Ik was net naar het bit met sleuven op zoek om het te inspecteren maar bedacht me dat het op stal ligt
Morgen gaat de ketting eraf en dan teugels bovenin en rijden maar 
hielp natuurlijk voor geen meter, maar ik kwam er per ongeluk wel achter dat hij dit bit rustiger vond dan de goedbedoelde dubbelgebroken rommel. En doordat hij goed reageerde op het bit op de foto wilde ik nog zo'n zelfde, voor aan een ander hoofdstel. Werd een model met sleuven, waaraan ik de teugels aan gewoon de ring vast wilde gaan maken.
hestejente schreef:Het gaat me juist om de tongvrijheidDaarnaast HEB ik een rechte trens, ding weegt meer dan de kimblewick.