Helma_Amber schreef:Die discussie is al zo vaak geweest. Met een stang en trens heb je de mogelijkheid om de hulpen te verfijnen.
Verfijnen door er meer metaal in te proppen??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
terwijl het nog maar beginners met een verzorgpony ofzo maarja wat doe je eraan he iedereen ken het kopen. e_horse schreef:Helma_Amber schreef:Die discussie is al zo vaak geweest. Met een stang en trens heb je de mogelijkheid om de hulpen te verfijnen.
Verfijnen door er meer metaal in te proppen??

ambre schreef:Op de vraag vd TS:het is nergens voor nodig maar is verplicht vanaf het ZZ zwaar.Jammer genoeg want mijn paarden lopen prettig genoeg op trens maar ze zullen er toch aan moeten wennen als ik verder wil in de sport.
Het zou een goede ontwikkeling zijn om de keus om met of zonder bit(ten) in de sport te rijden aan de ruiter over te laten.Het gaat immers om het gereden proefje en niet om wat er in de mond hangt.
Willy_UrsB schreef:Jeetje helma_amber, Wat doe jij vijandig..
Geef gewoon de reden waarom er zo nodig met s&t moet worden gereden. Zelf ben ik er ook niet voor. maar dan heb ik ook niet echt verstand van het Z dressuur. ik vind het er gewoon niet vriendelijk uit zien, maar zelf rijd ik met een watertrensje, en mijn paard loopt fijn, maar ik rij puur recreatief.
En aangezien ik dus geen ervaring heb met Z dressuur ruiters ga ik daar mijn mening verder niet over geven
e_horse schreef:Waarom niet gewoon een gewoon bit of alleen een stang (liever niet, maar beter als beide in zo'n kleine mond proppen)?