Welk bit gebruik jij bij je pony/paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mensport

Re: Welk bit gebruik jij bij je pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:00

Voor het mennen een liverpool of een halfcheeck.
En voor het berijden een dubbel gebroken bustrens.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:42

Ik ben nog steeds aan het uitvogelen wat het lekkerste werkt bij mijn pony.. Nu rijdt ik haar met kneveltrens. Dit ook omdat er kinderen op zitten en die kunnen nog wel eens het bit van links naar rechts trekken en dan blijft deze mooi liggen. Op het strand hang ik er meestal een pelhambit in. Wil af en toe toch nog wel kunnen remmen zonder dat ze haar hoofd in het zand steekt. Meeste andere ponies op een enkelgebroken bitje en mochten ze daar te sterk op worden dan wisselen we die af met een dubbel gebroken ringtrensje dat die minder goed vast kan pakken. Voor het mennen bokkenbitje.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:21

had een dubbelgebroken en nu rijd ik sinds vandaga met een ongebroken en wat loopt die daar goed op!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:29

Een 14 mm dikke dubbel gebroken K&K. Voor mijn shet heb ik ook een dun dubbel gebroken bitje

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:31

Ik rij mijn paard op een dubbelgebroken koperen watertrensje. Ze doet het er prima op. In de 3 jaar dat ik haar heb heb ik al wel n keer het bit vervangen, omdat 13,5 cm te klein was, en we dus een grotere moesten, en toen heb ik bewust gezocht naar precies hetzelfde als wat ik al had, maar dan groter.

zonneke1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:36

Mijn haf heeft een dubbelgebroken bustrens, ze doet het hier heel goed op dus ik zie geen reden om te veranderen.

Onze shet is nu net van een watertrensje naar een bustrensje gegaan, en daar doet ze het beter op.

Ik ben ook van mening dat ik niet ga veranderen zolang ze het er goed op doen.

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:35

Ik rij met een enkelgebroken bustrens. Ik heb nog nooit met iets anders gereden, het bit ligt zacht in de mond en hij reageert goed dus ik denk niet dat ik mijn bit ga veranderen.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:33

ik rijd met een HH bustrens dubbelgebroken met bol mondstukje 13 mm. bustrens omdat dat stiller in de mond ligt als een watertrens. dubbelgebroken omdat enkel gebroken paniekreacties veroorzaakte bij de minste druk door het knijpende effect. en 13 mm omdat dit lekker in de mond ligt en ook past. verder heb ik ook nog ongebroken bustrens geprobeerd maar werd het sturen ietwat lastiger. ik heb wel in overweging om ditzelfde bit wat ik nu heb in de goldbrass versie te kopen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:07

Met mijn huidige paard dubbelgebroken trensje.