Hoofdstel van zeer zacht leer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:42

Ik heb een Lemetex, kostte 99 euro. Kwaliteit is hetzelfde als Stubben... Heerlijk zacht hoofdstel.

Heb ook een hoofdstel van BR, maar die heb ik al 8 jaar dus weet niet of ie nog te krijgen is. Was 150 euro (352 gulden, was net met de overgang van gulden naar euro :D ) maar is het geld dubbel en dwars waard geweest. Heerlijk zacht vanaf het begin al en gebruik hem nu nog dagelijks!

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:43

Ik heb een kieffer van soort kunstof had precies het zelfde als jou aan het begin lijkt dit een beetje stug maar als je hem een paar keer schoon maakt met zadelzeep is het echt een heerlijk hoofdstel.
heb er €130 euro voor betaald ;)

Bellisimo

Re: Hoofdstel van zeer zacht leer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:33

Ik heb de imperial riding bonfire (goedkoopste bij pourcheval.nl dacht ik). Ook een heel erg fijn hoofdstel! :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:46

wereld schreef:
Ja idd. als je een tuig of hoofdstel een nacht laat liggen in de olie tast dat vredelijk de stiksels aan...

Tegenwoordig worden er normaal synthetische garen gebruikt dus dat probleem zal je niet
meer zo snel hebben bij nieuwe hoofdstellen. Wel trekt het idd de kleur weg uit het hoofdstel.
Gewoon gebruiken en af en toe invetten/oliën met lederolie en het wordt vanzelf soepel!:)

Om even op je vraag terug te komen ts, de Imperial Riding Bonfire is een zacht hoofdstel.
Ook kieffer's zijn mooi soepel en natuurlijk Dobert, het neusje van de zalm. (maar wel duur)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:35

Elynia schreef:
wereld schreef:
Tegenwoordig worden er normaal synthetische garen gebruikt dus dat probleem zal je niet
meer zo snel hebben bij nieuwe hoofdstellen. Wel trekt het idd de kleur weg uit het hoofdstel.
Gewoon gebruiken en af en toe invetten/oliën met lederolie en het wordt vanzelf soepel!:)

Om even op je vraag terug te komen ts, de Imperial Riding Bonfire is een zacht hoofdstel.
Ook kieffer's zijn mooi soepel en natuurlijk Dobert, het neusje van de zalm. (maar wel duur)

O oke, weet ik dat ook weer... :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:10

Maartje1990 schreef:
olie is over 't algemeen niet goed, of het nu zonnenbloemolie is of lederolie, maar zonnenbloemolie natuurlijk nog slechter. Beide trekt de kleur uit het leer én maakt de draden week waardoor ze slecht worden (en snel kapot gaan). Gewoon ledervet gebruiken.

Welnee, tegenwoordig zijn de stiksels van synthetisch materiaal, en dat rot niet van een beetje olie. De pest van zonnebloemolie is dat het het leer week en slap maakt. Het beste kun je voor nieuw harnachement neatsfoot oil gebruiken. En daar een paar keer mee invetten :)

TS: wáár krijgt je paard kale plekjes? Overal waar het hoofdstel zit of alleen bij bepaalde riempjes?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 07:46

Voornamelijk bij de bakstukken.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:50

Heb eventueel wel een Ulla Salzgeber goldline ( van kieffer ) voor je. Is echt onwijs soepel leer en maar 1x gebruikt voor een fotoshoot.
Laat maar weten als je intresse hebt :j

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:51

Dubbelpost Sorry!

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:55

ik heb kieffer germany fantastisch hoofdstel super soepel en zacht weet wel niet meer wat ik er voor betaald heb :o

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:28

mony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:33

Nou aan mijn hoofdstel zie je niks. Ik heb het 1x een nachte in de goedkoopste olie gelegd en toen was het goed. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Ik heb trouwens het bitloze hoofdstel van barefoot