Ervaringen KN symphonie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:07

_Lorette_ schreef:
De kleinste die ik heb gezien, was een 42, dus een 16,5 inch zadel. Stond echt in het serienummer van het zadel.

Ik heb de KN van __Marloes__ overgenomen en wij zijn er heel blij mee! Ik had al meer ervaringen met KN. Het zijn erg fijne zadels van een goede kwaliteit die hun waarde behouden. Vooral de oude modellen zijn erg geliefd.

Jah, 42 staat ook in haar zadel :j

Imitador

Re: Ervaringen KN symphonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:14

Ik heb er 4 jaar geleden ongeveer een jaar 1x per week op gereden en kan me nog precies herinneren hoe het zat, echt heel fijn. Niet ondersteunend, niet zacht, niet als een fauteuil, maar vrij hard, geen extra hoge lepel etc. Dat klinkt helemaal niet positief maar dat is het wel: het voelde echt aslof je direct op de paardenrug zit (zonder die heerlijke ruggengraat). Ik had op dat zadel ook een veel nettere en onafhankelijkere houding.

En natuurlijk moet het zadel vooral bij je paard passen, maar daar houdt je ongetwijfeld rekening mee ;)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:59

kn zijn kwaliteitief echt top zadels!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:28

Ik vind het heerlijke zadels.. Elke keer als ik erop ga zitten voel ik me weer tevreden :D . Ik heb al op heel veel zadels gezeten, en ik haat die diepe zadels met dikke kniesteunen, dus de KN is daar echt een perfecte tegenhanger van. Niet te diep, niet te veel steun zodat je zelf je zit kunt vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 14:43

Ik houd inderdaad ook niet zo van dikke kniesteunen. Bovendien ben ik vrij klein... Met gevolg dat ik dus ook kortere pootjes heb dan anderen. En de KN heeft, in tegenstelling tot bvb Knight Rider, toch zweetbladen waar ik "op" pas.... :o (ik heb nu een Knight rider maar gek genoeg werd mijn houding spontaan beter op een zadel met minder wrong :+)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:53

Ja, maf he? Mijn houding werd ook ineens beter in een vlakke Stubben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 15:27

Zo, zoekberichtje geplaatst :+ Dus als iemand een KN te koop heeft (of eventueel te ruil, uitleg staat in topic) O:) Ik ben overtuigd... Ik was al zo goed als zeker na het rijden met dit zadel maar nu ik hoor dat anderen ook die ervaring hadden :D Nu nog hopen dat ik eentje vind die op mijn meiske past... (nu heeft die niet zo'n moeilijke rug dus dat hoort niet zo'n ramp te zijn als met mijn welsh)