[WN] Ook ik ben op zoek naar een zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: Ook ik ben op zoek naar een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 19:35

bedankt!

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:41

http://www.westernzadel.com

Lees het maar eens goed door, kan je goede algemene info vinden waar je op moet letten. Zeker voor "leken" duidelijk uitgelegd.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 14:01

is wel interessant, bedankt voor de link.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:38

Als je twijfeld of je paard een western opleiding heeft gekregen zou het dan niet interessant zijn om een western trainer of ruiter te laten komen en hem met je paard te laten rijden, hij zal dan snel weten hoe het zit en dan kan je verder kijken wat je doet.
Als je dan een zadel wil kopen kan ik Dennis Teirlinck van de Alea shop aanraden, kijk maar eens op internet, hij komt terplaatse passen

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:33

ik heb nog een westernzadel wat op een haflinger met korte rug heeft gelegen (door inruil verkregen) voor info even pben!

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:37

Ja Jozefien, dat westernzadel leek me wel wat, mijn Haf is ook rond en heeft een korte
rug.....heb je net nog gemaild, haha.
Ik moet dus eerst mn andere zadel kwijt, die te lang is voor mijn pony.... |(

Wie wil d'r een Billy Cook reiner van me kopen???

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 15:20

Uiteindelijk heb ik toch een afspraak gemaakt met Evelien van Eurohorse. Maar ze komt pas binnen een dikke maand, dan moest ze nog bij iemand hier in de buurt zijn en dat was gemakkelijk. En ik heb nog mijn vzh zadel waar ik voorlopig mee verder kan.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:28

Sjintoo schreef:
Uiteindelijk heb ik toch een afspraak gemaakt met Evelien van Eurohorse. Maar ze komt pas binnen een dikke maand, dan moest ze nog bij iemand hier in de buurt zijn en dat was gemakkelijk. En ik heb nog mijn vzh zadel waar ik voorlopig mee verder kan.

Top!
evelien is super! :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:38

Sjintoo schreef:
Heb net ook eens de Lone Star gecontacteerd. Iemand hier ervaringen mee?

Ik :D

Mijn zadel (een White Star) komt idd bij David vandaan. Ben er erg tevreden over. Toen hij op stal kwam had hij diverse nieuwe en tweedehands zadels mee. Ik wilde perse geen nieuwe (mij te stug :D ) en heb diverse zadels op Nick zn rug gehad en er ook op gereden.

Wat ik zelf heel prettig vond is dat David mij niet perse de duurste wilde verkopen. Uiteindelijk bleven er 2 nieuwe (!) zadels over waar ik lekker op zat. Zadel 1 was 300 euro goedkoper dan zadel 2. Zadel 1 zat toch echt t lekkerste. Beide zadels lagen goed op Nick zn rug, maar David zei ook dat ik in dat eerste zadel zelf ook beter zat. Dus is het een White Star geworden. Deze heb ik dus nieuw gekocht eind 2007 en is laatst nog nagekeken toen Rene bij ons op stal was en hij past nog prima!

Mijn volgende zadel (komt ondanks de positieve ervaring met Lone Star) bij Westernspul vandaan ;) Maar das meer omdat hij wat meer keus heeft qua merken.

Al met al is David je imo aan te raden!