Tempratuur bandages!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koffiefilter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:04

BrittKitt schreef:
Ja dat zie ik, dat zijn argumenten die al zo ontzettend vaak weerlegt zijn en toch blijven mensen er overheen kijken en ze niet lezen en ze naast zich neerleggen. Ik begrijp niet zo goed waarom :=

Als ik weet dat ik na 10x mn teen stoten hij zeer gaat doen dan zorg ik ervoor dat ik mn teen niet meer stoot..

Inderdaad! :j, dat blijf je toch houden.

Britt

Re: Tempratuur bandages!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:14

Nou Irisje; dat teen stoten was wat verkeerd uitgedrukt zie ik nou want het ging er niet om dat het paard dan niet meer zn tenen stoot maar dat de ruiter de bandages toch om blijft doen ;)

Nell; oei rijden in een zware bak en dan óók nog bandages? Dat is wel heel funest voor de benen van je pony :(:) Ben maar blij dat je nu een goede bak hebt, veel beter voor jullie :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:19

Peesbeschermers zijn net zo slecht als bandages. Er zijn wel peesbeschermers op de markt die ventileren. Ik gebruik de Dalmar en zelfs met heel erg warm weer zweet ze niet onder de beschermers.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:08

xx_Irisje schreef:
Vandaar dat het paarden die strijken met een bandage hun eigen poten niet oplopen?
Tegen een volle trap tegen een pees doet het niet alles, maar ze hebben ook al veel voorkomen, mits goed aanglegd met een goede onderlap.

Nou die van mij gaat meteen al door de bandages heen hoor. Nee ik gebruik ze dus ook niet, ik heb gewoon 2 paar peesbeschermers, 1voor en 1 achter(speciale lange) in het zwart en that's it. Ik gebruik ook maar 4 sjabrakken van die polypads 2 zwarte, 1 blauwe en 1 bruine, heb er nog veel meer maar daar wil ik vanaf.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:44

Schangah schreef:
Peesbeschermers zijn net zo slecht als bandages. Er zijn wel peesbeschermers op de markt die ventileren. Ik gebruik de Dalmar en zelfs met heel erg warm weer zweet ze niet onder de beschermers.

Dan moeten sommige merken zoals dalmar en kieffer eerst eens peesbeschermers maken welke ook een groot paard met bredere benen past, want bij mijn paard, lees hannoveraan, past het niet. Ik gebruik nu de peesbeschermers van br en soms de 3-in-1 beenbeschermers van action, omdat iets anders ook echt niet past. Verder worden de benen met bandages volgens mij veel warmer als met peesbeschermers.

Daarnaast kan je met veel zware trainingen in een korte tijd ook zoveel schade aanrichten dat bij het banketstaaf uit de vrachtwagen komen van een paard een peesblessure ontstaat. Hij verstapte zich iets en mijn paard was opeens kreupel een paar dagen later werd een peesblessure gecontateerd. Ik wil hierbij benadrukken dat hij helemaal goed was bij het inladen. Het gevaar bestaat altijd, alleen je moet het niet opzoeken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:52

3-in-1 is ook rondom neopreen en dus erg warm lijkt me? Daar komen vaker zwetende pootjes onder vandaan dan onder peesbeschermers is mijn ervaring.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:37

sammie18 schreef:
Schangah schreef:

Dan moeten sommige merken zoals dalmar en kieffer eerst eens peesbeschermers maken welke ook een groot paard met bredere benen past, want bij mijn paard, lees hannoveraan, past het niet.

Tja daar kan ik niets aan doen, blijft het feit dat ook peesbeschermers de pezen opwarmen. Probeer dan een die van NEW , volgens mij zijn die groter. Ik ken iemand met een paard van 178 die moeite had met het vinden van peesbeschermers die paste.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:34

Zijn er ook wetenschappelijke onderzoeken geweest naar de temperatuur van de pezen onder peesbeschermers?

Daar ben ik dan ook erg nieuwsgierig naar.. Ik gebruik eigenlijk alleen springschoenen, maar bij het springen zou ik wel graag bescherming willen gebruiken. Ik heb alleen het idee dat de pezen onder zo'n neopreen stuk nog warmer worden dan bij een bandage.

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:31

Juliette86 schreef:
........... maar setjes zijn veel belangrijker :roll:

Als me powny er kapot van ga dan koop ik toch een nieuwe powny en kan ik nog meer setjes kopen :D

Vind jij setjes belangrijker dan je pony? >;)

Vind het zelf een beetje een rare reactie maargoed.

LyonesseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:15

WandaJacco schreef:
Juliette86 schreef:
........... maar setjes zijn veel belangrijker :roll:

Als me powny er kapot van ga dan koop ik toch een nieuwe powny en kan ik nog meer setjes kopen :D

Vind jij setjes belangrijker dan je pony? >;)

Vind het zelf een beetje een rare reactie maargoed.

Ooit van sarcasme gehoord? :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:02

Juist bij springen is een harde bescherming belangrijk Tulandro, een bandage doet daar écht niks. Het is ook niet tegen het aantikken van de balken oid, maar voor als ze bij het terechtkomen flink aantikken tegen de benen. Dan doet een bandage niks hoor :=

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:41

Tulandro schreef:
Zijn er ook wetenschappelijke onderzoeken geweest naar de temperatuur van de pezen onder peesbeschermers?

Daar ben ik dan ook erg nieuwsgierig naar.. Ik gebruik eigenlijk alleen springschoenen, maar bij het springen zou ik wel graag bescherming willen gebruiken. Ik heb alleen het idee dat de pezen onder zo'n neopreen stuk nog warmer worden dan bij een bandage.

http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/10070/onderzoeker-waarschuwt-voor-gevaar-peesbeschermers

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:47

Sammie:een peesblessure werkt net als een touw wat afrafelt,steeds een paar vezels meer door en uit eindelijk(door een misstap of uitglijden)knapt het.Dit in tegenstelling tot een acute peesklap maar dan heb je wel een echt grote klapper gemaakt.Sommige paarden houden het vol tot hun pensioen en andere helaas een stuk korter.