Ik heb 2 maanden terug deze teugels over gekocht van iemand van bokt, foto's zijn niet zo duidelijk.
Ze zijn van een soort rubber in combinatie met stof, maar glijden toch weer door mijn handen.
judith_irene
Geplaatst: 27-08-09 19:35
Ik rij met een slofteugel
Mijn paard heeft een erg lange hals waardoor de standaard teugels tekort zijn. Ik koop een linnen slofteugel, knip het stukje leer bij de singeluiteindes eraf, klips erop en voila. Nu is voorwaarts-neerwaarts en halsstrekken ook mogelijk.
X_Linz_X
Geplaatst: 27-08-09 19:36
heb net nieuwe teugels: springteugels met dat stukje tussen die leren stukjes in: (wat normaal nijlon is) zit nu bij mij antislip spul.
zijn súperfijn!
maar ik heb eigenlijk nooit ruzie met teugels,, rijd meerdere paarden met andere teugels,, nooit problemen eigenlijk..
Foto kun je nog inzoomen als je hem opent Kun je het rubber beter zien
moonfish13
Geplaatst: 27-08-09 22:08
Zulk soort teugels heb ik ook skess, alleen dan van Imperial. Die gebruik ik alleen nu niet, ik gebruik de teugels die bij mijn hoofdstel zaten al vind ik het niet echt fijne teugels. Eigenlijk moet ik nog eens op zoek naar andere teugels met blinde sluitingen.
Het glijden van die teugels is gewoon een kwestie van goed vasthouden.. Die van mij laat ik ook nog steeds glippen, dat is mijn gebrek niet die van de teugels want die zijn ruw genoeg.
van die springteugels. Dressuurteugels vind ik wel mooier, maar mijn paard heeft dan de neiging om de teugels steeds een stukje uit m'n handen te trekken dus daarom heb ik liever teugels met van die stukjes.
cillusion
Geplaatst: 28-08-09 17:05
Wij hebben de dikke dressuurteugel van Stubben; ideaal! Heeft geen anti slip maar ligt heerlijk in de hand, is zacht en flexibel. (het lijkt wel reclame ) Springteugels met stoten wen je errug snel aan, en en mis je snel als je toch een keer een ander teugeltje gebruikt.
Ik heb teugels met rubber omkleed van courbettec, fijnere teugels zijn niet te vinden! Ze zijn wel redelijk duur met 55 euro, maar het scheelt je zeker 3 paar handschoenen per jaar!
Ik had hier ook altijd last, ben toen ook met soort rubberen teugels gaan rijden en dat ging ook al een stuk beter. glijden veel minder snel uit je handen. Maar nou rijd ik met een nieuwe teugel. Het is een beetje lastig uit te leggen. Maar je hebt handvaten die je aan je teugel kunt vastmaken op de maat waarop jij je teugels wil vasthouden. Hierdoor kunnen de teugels niet uit je handen glijden.
_Nann_
Geplaatst: 29-08-09 19:09
Als ik moet kiezen, zweer ik bij dunne dressuurteugels, van soepel leer. Er zijn niet voor niets handschoenen uitgevonden, dus somers, als ze door schuimen / zweten van het paard of je eigen handen glad worden, gewoon handschoentjes aan
Springteugel zijn leuk voor kinderen, maar ik vind die noppen maar irritant
ik draag ik altijd, maar ik moet toch nog steeds de teugels vaak herpakken. Misschien ligt het ook wel aan mij zelf, en moet ik de teugels beter vasthouden....
Ik rijd met springteugels momenteel, niet te breed. Verder rijd ik het het liefste met gladleren dressuurteugels, maar is niet altijd handig in de regen of op wandeling.
Ik gebruik ze ook alleen tijdens de training, met de wedstrijden mag je ze niet gebruiken. Tijdens de training doe ik ook hals strekken en dan kun je de handvaten gewoon los laten en alleen de teugels aan nemen.
In het begin rijd ik ook met lange teugels los en daarna pak ik de handvaten erbij. De handvaten zitten gewoon vast aan je teugel dus je kunt zelf bepalen of je alleen de teugel wilt vastpakken of ook de handvaten erbij.