Grauwe plekken op K&K bitje?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Grauwe plekken op K&K bitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:10

Het feit dat er niet in de handleiding van de magnetron staat dat je er je poedel niet in mag stoppen om te drogen betekent toch ook niet dat je hem er dus wel in mag stoppen :') (Om maar eens een cliché in dat gebied aan te kaarten).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:12

Bij onze oven staat wel in de handleiding dat je er geen huisdieren in mag stoppen en dat je zelf ook niet in de oven mag zitten. :+

*gaat weer ontopic*

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:15

:oo

Hahahaha, die zit _O-

Maar misschien Sprenger (of de fabrikant van die Diamond Paste, Sprenger toch?) even mailen of het kan?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 21:22

Focussed schreef:
Als je het lelijk vindt kun je beter een RVS bit kopen wat niet roest.

Ik weet niet hoe het bij andere mensen gaat, maarreuh ik koop een bit omdat mijn paard het een fijn bitje vindt... Niet omdat ik het mooi vind :?
Mijn vraag ging louter en alleen over het al dan niet schadelijk zijn van die plekken voor de gezondheid en hoe ik ze eventueel weg kan krijgen.
Ik heb ondertussen wel diamond paste gekocht, maar nog niet gebruikt. Heb overlaatst het bit met heet water afgespoeld (niet met opzet) en de plekken waren ook weg.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:51

Wellicht een goed idee om Sprenger eens te mailen hierover. Iemand die zijn tube in de buurt heeft, staat er iets over op welke delen? Anders is het nutteloos om een mail op te stellen morgen...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 21:59

Op mijn tube staat er helemaal geen uitleg over op welke delen van het bit je het mag smeren. Er staat wel op dat het non-toxic is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 06:28

Precious20 schreef:
Focussed schreef:
Als je het lelijk vindt kun je beter een RVS bit kopen wat niet roest.

Ik weet niet hoe het bij andere mensen gaat, maarreuh ik koop een bit omdat mijn paard het een fijn bitje vindt... Niet omdat ik het mooi vind :?
Mijn vraag ging louter en alleen over het al dan niet schadelijk zijn van die plekken voor de gezondheid en hoe ik ze eventueel weg kan krijgen.
Ik heb ondertussen wel diamond paste gekocht, maar nog niet gebruikt. Heb overlaatst het bit met heet water afgespoeld (niet met opzet) en de plekken waren ook weg.

Niet op jou gedoelt hoor :) Maar in het algemeen, voor de mensen in het topic die bijv. liever geen oxidatie hebben op hun bit, maar wel een oxiderend metaal hebben!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 06:36

Die Sprenger pasta is zooi :(

Ik week het bit goed in warm water.
Reinig het met die koperpoets sponsjes (voor pannen e.d.)
Spoel het bit helemaal af met lauwwarm water, ga met zo'n spiraal borsteltje ook door de gaatjes van de bitdelen.
Dan poets ik ze op met never dull watten.
En herhaal het afspoel verhaal zoals hierboven beschreven.

Tijdens de 1ste HE deed ik mee met het programma eigen paard.
Daar kreeg ik het advies bij de harnachement controle om het bit in de vaatwasser te doen ;) ik heb het gedaan, Mam was er niet blij mee maar het bit was prachtig geworden :=

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 06:40

Het lijkt mij dat je zo juist de levensduur van het bit verkort, met dat schoonmaken?

Die bitten horen te gaan oxideren. Wie geeft erom hoe het eruit ziet wat in je paard z'n mond zit? Niemand die dat zie. Al mijn K&K's zien er zo uit. Lekker boeiend :).
Zoals TS al aangaf, ze vroeg zich af of het schadelijk was. Dat is het niet.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 06:43

miep@ je bent me net voor. ;)
de mijne gaat 1x in de zoveel tijd [na goed afspoelen] de vaatwasser in.....
kan niets tegenop en is niet schadelijk.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 06:53

Utixo schreef:
Het lijkt mij dat je zo juist de levensduur van het bit verkort, met dat schoonmaken?

Deze worden al zeker 7 jaar gebruikt ;)