Veiligheidsbeugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:56

die "punt" zit echt naar boven en is heel bol. Ik heb niet het idee dat mijn paard het op pakt als spoor (rijd namelijk ook regelmatig zelf met spoor). Ook niet met springen :n
Verder gaat het om het idee dat je er niet in vast kan zitten. Of je er dan links of rechts uit kan maakt in mijn ogen niet zo veel uit.
Ik vond de safestyle beugels ook mooier dan de kwik-out en minder gevoelig voor zand, viezigheid en roest.
Als laatste zit mijn voet echt tegen het buitenste stuk van de beugel. Ik mis het binnengedeelte dus niet, terwijl ik soms wel door die druk (geleende) elastieken kon laten knappen en mn beugels bij incidenten minder goed terug kon vinden door die elastieken.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 17:14

ijsland veiligheidsbeugels zien er eigelijk ook erg leuk uit.

Maar iemand die goede ervaringen kan zetten erover dan?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:19

ik rijdt met de elastiekjes beugels en bevallen mij prima. geeft me toch net even een veiliger gevoel, laatst was idd 1tje losgeschoten omdat mijn voet teveel op de buitenkant hing, tjah dan doet het zijn werk dus wel :7
Wel verrekte vervelend om die stiekjes weer op te gaan zoeken haha :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:01

Allejandro schreef:
ik rijdt met de elastiekjes beugels en bevallen mij prima. geeft me toch net even een veiliger gevoel, laatst was idd 1tje losgeschoten omdat mijn voet teveel op de buitenkant hing, tjah dan doet het zijn werk dus wel :7
Wel verrekte vervelend om die stiekjes weer op te gaan zoeken haha :))

haha daar begin ik niet aan ;) ik heb gewoon een extra paar op vooraad ..

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:54

Citaat:
het verschil is gewon die kwik out klappen open als je valt ,, bij de stiekjes ,, hoe ouder je beugels worden , hoe meer je stieken verslijten .. een vriendin van mij had ze ook en op den duur vielen die stiekjes er gewoon af zonder dat ze viel of ertegen stootte.
en zowiezo de kwik out zien er een stuk leuker uit.

je moet de stiekjes natuurlijk ook wel af en toe vervangen, je voelt wel als ze de rek verloren zijn.
Met buitenrijden heb ik altijd extra stiek opzak, en heb in de kast ook een paketje liggen (kosten 3,50)

De ruitershop vertelde mij dat je ze zo eens in de 3 maanden moet vervangen.
Ik heb mijn beugels al een jaar en nog nooit de elastieken vervangen, die zijn nog steeds goed.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 22:15

Ik heb ze vandaag gekregen voor men verjaardag :)
heb ze met elastiek gekozen :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:41

Prociat met je verjaardag.

Brr nog als ik zou kunnen kiezen welke beugels ik kocht waren het de Prestige Kunststof Silk. Ben verliefd op die beugels

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 11:42

Laat eens ene foto zien? nog nooit gezien :S

bedankt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:45

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 11:47

Ah die heb ik gisteren zien hangen denk ik, maar wist niet dat het veiligheidsbeugels waren.
zijn idd leuke!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:49

zijn geen veiligheidsbeugels.
Welke winkel heb je ze gezien ?
En hoeveel kosten ze ..

Je hebt die ook wel in veuligheidachtig iets. Ik plaats weer even foto

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:51

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:17

Die vind ik persoonlijk helemaal niet mooi :o

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:44

ik heb veiligheidsstijgbeugels uit rvs zonder elastiek, maar ze vervormen zoals die in de 2de link van mexx_lady waardoor de kans dat je blijft hangen kleiner zou moeten zijn. 't is waarschijnlijk de namaak versie van die van sprenger, want ze zien er hetzelfde uit maar kosten slechts 25 euro.

Bij de kwik-out die hier vernoemd wordy, kan ik me eigenlijk niks voorstellen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:51

Ik heb jaren met Kwik-out beugels gereden op het paard van mijn vriendin.

Voordeel vind ik dat je niet ziet dat het veiligheidsbeugels zijn maar dat ze absoluut wel werken.
Ik ben er nooit mee afgevallen maar mijn vriendin wel. Altijd netjes de beugel los geklapt. En dus haar voet er uit.
Je kunt ze gewoon weer dichtklikken en mee verder rijden mits niet gebogen natuurlijk.

Ik vind die beugels met die elastiekjes altijd van die kinder beugeltjes lijken. Maar wat iemand al aangaf, veiligheid gaat natuurlijk voor.

Vraag mij wel af of de mensen die met veiligheidsbeugels rijden ooit zijn blijven haken en daarom ze hebben of gewoon van te voren bedacht hebben dat het wel fijn zou zijn mocht het gebeuren.
Ben vaak zat gevallen maar nooit blijven hangen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:57

van alle keren dat ik gevallen ben nooit blijven haken (hoop het ook zo te houden). Had eerst gewone stijgbeugels, maar toen ik een extra paar nodig had op mijn dressuurzadel raadde de dame van de winkel het mij aan omdat het toch maar 2 euro verschil was. Rij nu zelfs vaak met plastic stijgbeugels of aluminium (echt k*t als je ze verliest, want die "vallen" niet terug aan je voet)
Die met elastiek of de safestyles zou ik nooit voor mezelf aanschaffen, moest ik kinderen hebben misschien wel voor hen

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:32

Die kunststoffen beugels zijn toch net iets zwaarder maar ook niet veel dan die plasticen ,, maar jha .. ik heb geen ervaring ermee , heb eer een keer mee gereden maar niet uitgevallen toen

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:12

Ik ben vorig jaar gevallen en blijven hangen daarom denk ik nu na over veiligheidsbeugels. Wil het niet graag nog een keer meemaken, maar hoe groot is de kans dat ik het nog eens mee maak, wellicht was het gewoon stomme pech!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:17

jumpgirl schreef:
@ Silviabol, ik kon de safestyle beugels voor 50 euro bij mijn zadel krijgen, maar heb me toch bedacht, want de opening zit aan de binnenkant, wat ik erg onlogisch vind, want bij de beugels met elastiek zit de open zijde aan de buitenkant, anders heeft het veilige geen zin, lijkt mij. en daarbij zit er bij de safestyle beugels een soort uitsteeksel wat ook aan de binnenkant uitsteekt, waarvan ik het idee heb dat die als een soort spoor tegen je paard aan komen.

Daarom heb ik uiteindelijk voor de ijsland bugels gekozen.

Het maakt niet uit dat de opening aan de binnenkant zit, je blijft er niet in hangen.
Het uitsteekstel komt niet tegen het paard aan, dan moet je je voet wel in een hele rare stand draaien ;)
Mocht je toch zo lenig zijn, het is een soort ronde stompe bol. Je kunt je paard er iig niet mee bezeren

Ik ben er echt fan van :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 02:34

Stiekjesbeugels zou ik niet kopen als ik jou was, rotdingen, stiekjes schieten steeds weg, waardeloos.

Ik heb GPG beugels met veiligheidsboog (voor het crossen, er zit nl een veer in de beugel dus is fijn voor mn knieën), en Mountain Horse veiligheidsbeugels

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 02:36

Afbeelding

en

Afbeelding

Beide meerdere keren uitgetest, werken prima. :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:45

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 10:00

ja maar die kosten 130 ofzoiets :P
eerlijk gezegt benk nog ma ene keer gevallen van milano en dat was bij springen. hup erover :P
Dus hopelijk ga ik ze nu niet nodig hebben :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:02

Tja, vallen kan altijd gebeuren zomaar, waarom niet even gewoon goed veiligheid.
Je pony kan ook struikelen. ;)

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:03

Afbeelding
Tsja, maar die GPG beugels met veiligheidsboog en die bow balance beugels zijn veel duurder dan de ijsland beugels maar hebben wel hetzelfde principe.

mijn ijsland beugels waren 19.95 en zijn net zo veilig als die 2 bovengenoemde ;)