Hulsebos zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:14

[quote=". Let wel op de voorboom, die is van hout en wil nog wel een scheuren/breken. Dat kunnen ze wel repareren met een ijzeren plaatje. Veel succes met het rijden. ;) ;)[/quote]

De boom is een combinatie van hout en ijzer, zoals veel zadels dat hebben.
Als de boom zou breken, dan breekt het ijzer. Deze plaat kan vervangen worden en dan is de voorboom als nieuw

daantjuhhh

Re: Hulsebos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:19

Mijn Hulsebosje zit als een huis.

En hij ligt prima op mijn paard.
Ik heb de WB3 aan laten meten.
Vind ik zelf net iets fijner dan de WB4.
De WB4 is naar mijn idee is dwingender.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 17:54

Ik heb nu een paar keer gereden op de HB Ultimate II en ik moet zeggen het bevalt me erg goed. Ik ga voor de koop :) Het zit als een huis en ligt op het paard als een huis.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:28

Ik heb 18 augustus een nieuw hulsebos zadel aan laten meten een dressage CC.. echt super fijn.. ik ben dus benieuwd wanneer hij klaar is.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:21

miep1979 schreef:
Ik ben met je wens CD28 dat service bij hun echt slecht te noemen is. Jammer dat je paard rugproblemen heeft gekregen door een "verkeerd" aangemeten zadel, zelf heb ik deze problemen niet en mijn zadel heb ik sinds 1998!!! Heb op beide paarden hulsebos liggen en ben er goed over te spreken :P

Dan heb je nog een zadel dat is aangemeten door de "oude" hulsebos en dat is niet te vergelijken met de nieuwe hulsebos en dan bedoel ik niet de kwaliteit van het looiproces.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 06:32

Ik heb sinds kort een Hulsebos close contact, met Dynamic Dressage wrongen. Door omstandigheden heb ik er maar een paar keer opgezeten, maar ben nu weer meer erop aan het rijden en merk dat het alleen maar ten goede komt aan mijn houding en zit. Verder zit het zadel heerlijk en ligt het perfect op mijn paard.

Over de service ben ik ook zeer tevreden, jammer dat sommige dat hier niet kunnen zijn. Na 7 weken ben ik keurig gebeld dat het zadel zo goed als klaar is en dat zij een afspraak wilde maken. Dat kon pas een week of 2 later, de volgende dag belde ze alweer dat er een gaatje eerder vrij was gekomen en of dat niks voor mij was. Ook aan huis hebben ze mij keurig behandeld.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 06:45

Gebruik maar eens de zoekfunctie. Genoeg hierover te vinden... Ik heb er eentje gehad en hij zat goddelijk maar de binnenkwaliteit is dramatisch slecht en je kunt dit eigenlijk geen maatzadels noemen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:44

Schangah schreef:
miep1979 schreef:
Ik ben met je wens CD28 dat service bij hun echt slecht te noemen is. Jammer dat je paard rugproblemen heeft gekregen door een "verkeerd" aangemeten zadel, zelf heb ik deze problemen niet en mijn zadel heb ik sinds 1998!!! Heb op beide paarden hulsebos liggen en ben er goed over te spreken :P

Dan heb je nog een zadel dat is aangemeten door de "oude" hulsebos en dat is niet te vergelijken met de nieuwe hulsebos en dan bedoel ik niet de kwaliteit van het looiproces.

:n junior *D
Heeft opgemeten en ook altijd onderhouden, alle 3 ;)

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:09

Toen wij ons paard kochten zat er ook een Hulzeboszadel. De vorige eigenaresse was er razend enthousiast over en had 'm ook echt gepast en dergelijke. Kortom niet in een opwelling een zadel gekocht dus. En inderdaad, het zadel, type dressuur, zat echt als een huis. Voor ons dus wel te verstaan. Het viel ons echter na 1 keer rijden al op dat er na het rijden echte "stempels" op de rug stonden aan weerskanten van de schoft. Daarnaast had hij steeds een zeer gevoelige rug. We hebben niet lang gewacht en zijn met paard naar Divoza gereden. Je hoort daar veel minder goede verhalen over maar wij zijn er echt heel goed geholpen! Ze namen alle tijd, we hadden misschien ook wel het geluk dat de zadelmaker zelf op dat moment aanwezig was maar geen moeite was teveel. Uiteindelijk zijn we op een Kieffer Frysk uitgekomen en dat zadel bevalt ons, maar nog belangrijker!, het paard prima. Binnen enkele dagen was er geen sprake meer van een gevoelige rug en ook de stempels zijn voorbij! Vanzelfsprekend is dit zadel niet voor het hele paardenleven goed maar blijven we goed controleren of het nog past omdat tenslotte ook de bouw en bespiering in de loop van de tijd verandert en dat gaat soms echt snel!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:13

CD28 schreef:
Ook hier geen positieve reactie. Ik heb 3 jaar geleden een Hulsebos gekocht. Netjes onderhouden en op tijd op laten vullen. Toch na 3 jaar een paard met enorme rugproblemen. Dit werd veroorzaakt door het aangemeten hulseboszadel.

Service van nul. Voor mij nooit meer een Hulsebos zadel.
En nee, terugbellen staat niet in hun woordenlijst.

Bij mij hier precies hetzelfde!! Eerst een super mooi bruin zadel gekocht bleek zoo slecht te liggen en steeds naar links te schuiven. Heb daarna nog een zadel helemaal precies oplaten meten(ook bij hun we hebben ze een 2de kans gegeven) en appart laten maken en 6 maandan later was het zadel nog niet binnen. Moest ondertussen wel eerst betalen. Heb daarna maar afgezegt en ben bij Kraay in nijkerkerveen geweest die heeft super zadels en ben er nog steeds heel tevreden mee!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:14

Zoveelste hulsebos topic.

Heb een WB4 echt een geweldig zadel, hoef nooit meer iets anders.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:16

Mijn zadel was overigens al 3 keer opgevuld en telkens lag het meteen daarna op de schoft. Een ander ernaar laten kijken. Bleek de boom volledig verroest en gebroken te zijn. Terwijl het zadel altijd netjes op de manege in de niet vochtige zadelkast lag en er nog nooit wat mee gebeurd was...

Moderatoropmerking:
Topic is inmiddels 2 maanden oud, te oud om nog in te reageren, het is ook zeker niet de bedoeling hier zadels te koop aan te gaan bieden, dit kan op het daarvoor bestemde forum gedaan worden, berichten zijn verwijderd.