Bitloos?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Bitloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:54

Ik vind je redenen om bitloos te gaan verkeerd eerlijk gezegd maar ik krijg sowieso meer en meer het idee dat ik van de oude stempel ben. "vroegah" probeerde we de dingen nog wel eens op te lossen... Staken we er tijd en moeite in. Dan gingen we niet het probleem ontwijken.

Salama

Re: Bitloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:04

Ik rij zowiso nog 2/3 x per week met bit hoor, inde les, en de rest ongeveer ook 3dagen, buiten zonder bit :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:05

pharagirlke schreef:
Ik vind je redenen om bitloos te gaan verkeerd eerlijk gezegd maar ik krijg sowieso meer en meer het idee dat ik van de oude stempel ben. "vroegah" probeerde we de dingen nog wel eens op te lossen... Staken we er tijd en moeite in. Dan gingen we niet het probleem ontwijken.

Bitloos kan dit paard juist helpen, dat is toch niet het probleem ontwijken?

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 13:04

Aria_zz schreef:
pharagirlke schreef:

Dat dacht ik ook :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:46

Aria_zz schreef:
pharagirlke schreef:

Tenzij het medisch is en er niets aan te doen is, is het het probleem ontwijken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:57

Carientje93 schreef:
K heb net bitloos gereden met lage neusriem, en ze loopt er zoo fijn op, nog niet met nagevelijkheid ed. maar dat komt nog wel, waarom ik bitloos wil? Omdat mijn pony veelste opgekropt loopt, en dat rijdt echt niet fijn, en als ik lengte geef doet ze het ook. En ze is dus ook bang voor je hand, als je de teugels oppakt gaat die kop meteen omhoog, eigelijk best zielig. Ze is dus met te harde hand gereden, en zo'n vrouwtje van hier verderop, die zei dat ik bitloos echt een x moest proberen, omdat de meeste van dit 'soort' er heel fijn op lopen, dusja, waarom niet he? Nou ik ga dus kijken of er ergens een bitloos hoofdstel te koop is inde kleur london of cognac, en dan ga ik maar over op bitloos, maar eerst ff 2/3 weken verder kijken hoe het gaat. Ik rij/reed altijd met een dubbelgebroken K&K bit, heb echt alles geprobeerd, van rubber tot roest.

:)

Wat goed hee :D Heb je al verschillende bitloze optomingen geprobeerd? Net als met bitten is het altijd een beetje kijken en uitvogelen wat het beste bij je paard past namelijk.

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:59

Waarom probeer je het niet gewoon? Niet gelijk bij een buitenrit maar eerst lekker in de bak.
Heel veel paarden reageren er super op, maar da's toch altijd even afwachtten.
Zorg wel dat je een goed bitloos hoofdstel hebt en niet alleen maar met een halster en touw ofzo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:41

yerevan schreef:
Waarom probeer je het niet gewoon? Niet gelijk bij een buitenrit maar eerst lekker in de bak.
Heel veel paarden reageren er super op, maar da's toch altijd even afwachtten.
Zorg wel dat je een goed bitloos hoofdstel hebt en niet alleen maar met een halster en touw ofzo.

En probeer jij eens gewoon om een topic eerst eens door te lezen, er zal een wereld voor je open gaan :Y)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:09

pharagirlke schreef:
Tenzij het medisch is en er niets aan te doen is, is het het probleem ontwijken.

Dat heb ik ook al ergens gezet, maar dat weet ze dan ook direct, want er zal niet veel veranderen dan, als het niet aan het bit ligt. Als het de rug is zal ze nog steeds wegdrukken, aan de mond dan zou ze moeilijk eten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:14

@TS: Super voor je dat het lukt, en inderdaad, lekker uitproberen en zoeken wat jij en je paard leuk vinden. Ik ben er voorstander van dat je ook in lessen bitloos rijd, maar dat moet je zelf weten.
Het is alle sinds super dat je nu samen kunt genieten van een buitenrit, dan dat ze erg opgekorpt loopt enz.
Succes ;)