De kleuren; lichtblauw(egt heel lichtblauw) antraciet of (fel)rood, donkerpaars of heel donkerbruin!
Owja, en niet van de dekjes met mega veel gestikte naden..
(Dat je tig van die ruitjes of vierkantjes hebt) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(Dat je tig van die ruitjes of vierkantjes hebt) woollieh schreef:Rond de €30.00 vind ik wel een normale prijs.. Enneh, scapa dekjes zijn qua vorm egt super fijn!![]()
De kleuren; lichtblauw(egt heel lichtblauw) antraciet of (fel)rood, donkerpaars of heel donkerbruin!
Owja, en niet van de dekjes met mega veel gestikte naden..(Dat je tig van die ruitjes of vierkantjes hebt)
dat is namelijk de eskadron cotton (of de andere dekjes van eskadron, maar die zijn een stuk duurder)
sammie18 schreef:Ik vind de hele dunne, gestepte dekjes van eskadron en eurostar heel mooi, daarnaast vind ik schockemohle ook heel erg mooi. Deze dekjes zijn mooi dun en liggen netjes bij de schoft. De prijs vind ik ook erg belangrijk, de schockemohle ligt net op de rand van kopen, mooie kwaliteit voor die prijs.
Alleen voor de crosstrainingen heb ik dikke dekjes, pads, omdat als ik dan een keer niet goed meekom dat het dekje een beetje dempt.
Ik vind bruintintent erg mooi, donkerbruin, caramel en cafe latte(schockemohle, voor wedstrijd heb ik deze). Verder donkerblauw en bordeauxrood.
De anky's vind ik helemaal niet fijn, ze liggen niet onder mijn dressuurzadel, en onder mijn springzadel gaat het nog wel. Ik heb deze geen van alle nieuw gekocht vind ik echt veel te duur. De max ligt echt bij 35 euro.

love_plaisir schreef:Mijn ideale dekjes zijn Anky's & Eurostar pads (ik ben dus ook bereid om €50 neer te leggen).
Ze nemen allebei goed zweet op en zijn snel droog. De Es zijn meer gevormd naar de rug van paard dus die is eigenlijk iets idealer. Ook hebben ze leuke kleurtjes en blijven ze lang mooi.
sorrell schreef:Zadelvormige dekjes met een goede pasvorm vind ik het mooiste en gewoon zwart, en dun en ik geef er niet meer dan 20 euro voor uit..

Lieke schreef:Dunne stof, goed zweet opnemen en een goede pasvorm. Verder geen rare kleurtjes. Dikke dekjes als anky wil ik niet.
Wanneer ze tussen je paard en je zadel zitten gaat die lucht eruit en is het dekje ineens een stuk dunner. Knijp ze maar eens samen. Dekje is dan een paar millimeter dik.
Vandaag zag ik zelfs dat het paard van een stalgenootje rare hobbelige vacht had precies op de plek van het dekje, alsof hij zeer lokaal een paar dagen in de regen had gestaan. Maar zijn zweet kan natuurlijk helemaal niet weg met zo'n textieltoestand op zijn rug

Darkness85 schreef:Veel eigen gemaakte dekjes zien er nogal goedkoop uit.. En na 1x wassen is de stof vaak al lelijk en gekreukeld.. Ik ben best bereid om 38E voor een dekje te betalen, mits de kwaliteit en afwerking okee is, mooi blijft in de was en er niet goedkoop, maar juist professioneel uit ziet..