Wat voor dekje is nou ideaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:45

Rond de €30.00 vind ik wel een normale prijs.. Enneh, scapa dekjes zijn qua vorm egt super fijn! *D

De kleuren; lichtblauw(egt heel lichtblauw) antraciet of (fel)rood, donkerpaars of heel donkerbruin!

Owja, en niet van de dekjes met mega veel gestikte naden.. :+ (Dat je tig van die ruitjes of vierkantjes hebt)

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 14:58

woollieh schreef:
Rond de €30.00 vind ik wel een normale prijs.. Enneh, scapa dekjes zijn qua vorm egt super fijn! *D

De kleuren; lichtblauw(egt heel lichtblauw) antraciet of (fel)rood, donkerpaars of heel donkerbruin!

Owja, en niet van de dekjes met mega veel gestikte naden.. :+ (Dat je tig van die ruitjes of vierkantjes hebt)

De HH Samba heeft veel naden, waarom vind je dat niks?

marrie1996

Re: Wat voor dekje is nou ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:38

Wat voor stoffen raden jullie aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:57

kwa kleuren vind ik simpel het mooiste niet van die felle kleuren..

dus donkerblauw, groen, zwart, bordaux rood, grijs, en fel geel(dat is echt moeilijk te vinden kanarie geel je zit dan gelijk aan zo'n anky pad)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:07

mijn ideale dekje bestaat al :D dat is namelijk de eskadron cotton (of de andere dekjes van eskadron, maar die zijn een stuk duurder)

super goede pasvorm, ligt ontzettend netjes onder het zadel en is mooi in de kamer te trekken. kreukt niet onder het zadel. de lussen zijn met klittenband. ze blijven heel mooi bij veel wassen en kosten maar 30 euro :)

Romy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:18

Ik hou van dikke dekjes, dunne ook hoor
Ik vind 49,- best duur als ze maar lang mee gaan!!

En voor de mensen die sit lezen:
IK ZOEK EEN PANTER SET!!!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:20

Ik vind de hele dunne, gestepte dekjes van eskadron en eurostar heel mooi, daarnaast vind ik schockemohle ook heel erg mooi. Deze dekjes zijn mooi dun en liggen netjes bij de schoft. De prijs vind ik ook erg belangrijk, de schockemohle ligt net op de rand van kopen, mooie kwaliteit voor die prijs.

Alleen voor de crosstrainingen heb ik dikke dekjes, pads, omdat als ik dan een keer niet goed meekom dat het dekje een beetje dempt.

Ik vind bruintintent erg mooi, donkerbruin, caramel en cafe latte(schockemohle, voor wedstrijd heb ik deze). Verder donkerblauw en bordeauxrood.

De anky's vind ik helemaal niet fijn, ze liggen niet onder mijn dressuurzadel, en onder mijn springzadel gaat het nog wel. Ik heb deze geen van alle nieuw gekocht vind ik echt veel te duur. De max ligt echt bij 35 euro.

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:24

sammie18 schreef:
Ik vind de hele dunne, gestepte dekjes van eskadron en eurostar heel mooi, daarnaast vind ik schockemohle ook heel erg mooi. Deze dekjes zijn mooi dun en liggen netjes bij de schoft. De prijs vind ik ook erg belangrijk, de schockemohle ligt net op de rand van kopen, mooie kwaliteit voor die prijs.

Alleen voor de crosstrainingen heb ik dikke dekjes, pads, omdat als ik dan een keer niet goed meekom dat het dekje een beetje dempt.

Ik vind bruintintent erg mooi, donkerbruin, caramel en cafe latte(schockemohle, voor wedstrijd heb ik deze). Verder donkerblauw en bordeauxrood.

De anky's vind ik helemaal niet fijn, ze liggen niet onder mijn dressuurzadel, en onder mijn springzadel gaat het nog wel. Ik heb deze geen van alle nieuw gekocht vind ik echt veel te duur. De max ligt echt bij 35 euro.

Bedankt voor je reactie met alle vragen die ik ong. had gesteld!

Maar wat zijn gestepte dekjes? (zie: 1e regel)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:27

Wij hebben voor Mel een iets dikker scapa-dek.. Vind hem niet gek dik, maar dun is ie zeker niet.
De zadelmaker vroeg welk dek we eronder hadden en we gebruiken praktisch alleen deze, en een volgende zal dan ook zoiets zijn.. Daar is dus ook naar geluisterd bij het zadel, en ons zadel wordt er niet niet-passend door dus.

Verder vind ik eigenlijk alleen HV Polo en Scapa mooi/leuk. Die zijn qua pasvorm dan ook mooi/goed bij de schoft.. :)

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:31

Scapa&PK vind ik toch wel de fijnste dekjes voor mijn paard.
Ze passen heel goed en hebben een mooie pasvorm vind ik.
Ik heb de zadelmaker er ook eens naar laten kijken en hij vond dat ik de juiste dekjes had voor het zadel(en voor het paard) ;)
en ze zijn eerlijk gezegd niet zo heel duur..

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:00

Ik vind dat Lami-Cell wel heel lekker ligt en ik
heb ook 1 dekje van een duur Italiaans merk,
weet zo de naam niet...Die gebruik ik al drie jaar
heel intensief en hij ligt nog super en is nergens kapot!
Ik vind Beige, Navy, Burberry, Lichtgeel, Lime, Koraal, Turqoise en voor de rest veel bruintinten die mooi staan op mijn donkervosje...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:52

BR & HH& merkloze dunne dingen zijn bij mij favoriet. Ik moet die dikke dingen niet en de kleur maakt mij echt niks uit hoor.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:15

Afbeelding
Gestept:
Het stiksel dat als het ware in kleine vierkantjes is gestikt, dit is een klein beetje zichtbaar op het plaatje.

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:18

love_plaisir schreef:
Mijn ideale dekjes zijn Anky's & Eurostar pads (ik ben dus ook bereid om €50 neer te leggen).

Ze nemen allebei goed zweet op en zijn snel droog. De Es zijn meer gevormd naar de rug van paard dus die is eigenlijk iets idealer. Ook hebben ze leuke kleurtjes en blijven ze lang mooi :).

inderdaad zijn ook mijn ideale dekjes nemen goed zweet op en bij mijn zadel past die wel heeel goed!!

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:19

Polypad! Ze verdelen de druk goed, zijn ademend en schuiven niet! Ze blijven mooi na vaak wassen, je kan de kleur en de dikte zelf samenstellen.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:23

Zadelvormige dekjes met een goede pasvorm vind ik het mooiste en gewoon zwart, en dun en ik geef er niet meer dan 20 euro voor uit..

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:27

Ik vind de scapa dekjes van de 2e collectie het fijnst.. Omdat die mooi met de rug lijn meelopen.. daar zit zeg maar echt een schoft in.. Dus het dekje ligt nooit strak op de schoft.. Dat vind ik het allerbelangrijkste aan een dekje.. Ik vind de BR event ook erg fijn.. En het materiaal van die dekjes is gewoon mooi en simpel.. Katoen is het volgens mij..

Ik hou van simpele kleuren.. Het meeste van zwart.. Maar ook rood tinten vind ik erg mooi.. En dan het liefst met een witte bies..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:47

Ik ga voor de dikke dekjes! :j Zoals PK, en de dikkere van HH. Al heb ik ook een paar dunnere dekjes van Br. Vind ik ook prima liggen.

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:26

sorrell schreef:
Zadelvormige dekjes met een goede pasvorm vind ik het mooiste en gewoon zwart, en dun en ik geef er niet meer dan 20 euro voor uit..

Idd ook mijn eerste keuze. Deze zouden er dan ook in kleine maatjes moeten zijn, zoals pony/shet dressuur. Deze kan ik op het moment ook alleen maar uit Duitsland halen |o

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:14

Polypads! :j
Kost wat, maar heb je ook wat :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:34

Lieke schreef:
Dunne stof, goed zweet opnemen en een goede pasvorm. Verder geen rare kleurtjes. Dikke dekjes als anky wil ik niet.

Ankypads zijn niet dik. Ja, wanneer je ze vasthoudt. Maar da's allemaal lucht :D Wanneer ze tussen je paard en je zadel zitten gaat die lucht eruit en is het dekje ineens een stuk dunner. Knijp ze maar eens samen. Dekje is dan een paar millimeter dik.

Dekjes vind ik zo'n onzin he. Vreselijke krengen zijn het, die broeien onder je zadel. En je moet ze óf na 1 keer gebruiken wassen óf je moet oud zweet op je paard gaan leggen. Nee bedankt. Ik rijd liever zonder :) Vandaag zag ik zelfs dat het paard van een stalgenootje rare hobbelige vacht had precies op de plek van het dekje, alsof hij zeer lokaal een paar dagen in de regen had gestaan. Maar zijn zweet kan natuurlijk helemaal niet weg met zo'n textieltoestand op zijn rug :(:)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:46

Het perfecte dekje is voor mij ....

Dik of dun maakt mij niet zo heel veel uit. Ik heb een goed passend (aangemeten) zadel en gebruik dus alleen een dekje om het leer van mijn zadel te beschermen tegen het zweet van het paard.
Ik ben niet zo fan van dekjes die meer dan 25 euro moeten kosten. Merk geef ik ook niks om.

Als ik een mooi dekje wil hebben dan koop ik de goedkoopste die ik vinden kan en die maak ik zelf wel mooi met textielverf, sierlint, rhinestones, folie, applicaties of wat dan ook. Vind ik veel leuker dan zo'n 100 in een dozijn standaard dekje

Afbeelding
Heb nog wel meer handwerkjes in mijn profiel staan *D

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 06:42

Wat zouden jullie ervan vinden als er een nieuw dekje op de markt kwam? Dit dekje kan je zelf samenstellen qua kleuren/biesjes/dikte/met klitteband/zonder klitteband.. deze zullen waarschijnlijk een euro of 38 kosten (ligt eraan wat je allemaal wil!) Ben jij bereid dit ervoor te betalen?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:25

Veel eigen gemaakte dekjes zien er nogal goedkoop uit.. En na 1x wassen is de stof vaak al lelijk en gekreukeld.. Ik ben best bereid om 38E voor een dekje te betalen, mits de kwaliteit en afwerking okee is, mooi blijft in de was en er niet goedkoop, maar juist professioneel uit ziet..

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 07:33

Darkness85 schreef:
Veel eigen gemaakte dekjes zien er nogal goedkoop uit.. En na 1x wassen is de stof vaak al lelijk en gekreukeld.. Ik ben best bereid om 38E voor een dekje te betalen, mits de kwaliteit en afwerking okee is, mooi blijft in de was en er niet goedkoop, maar juist professioneel uit ziet..

Bedankt voor je antwoord. Ben het helemaal met je eens dat zelfgemaakte dekjes er erg goedkoop uitzien, maar als er een nieuw dekje op de markt zou komen wordt 'ie zeker professioneel, hij wordt naar de wensen van de klant gemaakt zodat iedereen een goed passend dekje kan hebben.