Merano Toronto

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Merano Toronto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:41

Ja dat is er wel heeft mijn zadelmaker me verteld. De boom is van zulke slechte kwaliteit dat die rustig zomaar kan breken. (wat bij mij ook gebeurt is) , bovendien was het om te huilen hoe dat zadel in elkaar zit....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:30

weet je wat het is, als je een merano koopt en je laat het onmiddelijk hervullen dan ben je zowat meer kwijt dan een kwalitatief beter zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:01

Je kunt heus wel een aardig zadeltje bij Zadelmarkt vinden , maar je moet het gewoon treffen ;)

Vaak zijn goedkope zadels gewoon goedkoop gemaakt , dus een boom van simpel ijzer en simpel hout een beetje in model gemaakt en aangekleed , er wordt gewoon bezuinigd op materiaal en verwerking. Er kunnen dus wat minder geschikte materialen voor het binnenwerk gebruikt worden.

Tegenwoordig besteden ze meer aandacht aan de buitenkant , dat die er een beetje leuk gevormd uitziet zodat de zadels meer aanspreken :)

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 19:51

Yvank_ schreef:
Ja dat is er wel heeft mijn zadelmaker me verteld. De boom is van zulke slechte kwaliteit dat die rustig zomaar kan breken. (wat bij mij ook gebeurt is) , bovendien was het om te huilen hoe dat zadel in elkaar zit....

Kijk, met zo een reactie kan ik dus iets :)

ingvdh schreef:
weet je wat het is, als je een merano koopt en je laat het onmiddelijk hervullen dan ben je zowat meer kwijt dan een kwalitatief beter zadel.

Nee, eigenlijk niet. En in een kwalitatief beter zadel vind ik de juiste maat niet :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:19

Ik snap niet waarom dit uitleg nodig heeft, echt niet. :n

Ik bekijk het nuchter, waarom zijn A merk zadels zo duur?
Omdat er alleen al honderden euro's aan materiaal aan zit..
Wat kan je dan nuchter bekeken krijgen voor 200 euro?

Het is gewoon rommel, slechte bomen ed.
Blikken bomen met wat resthout heb ik zelfs gezien in de bit.
Dan is die 200 nog de verkoopprijs, maar kan je je voorstellen hoeveel materiaalkosten er dan in zullen zitten?
Er is een fabriek die moet draaien, dat personeel moet betaald worden> tussenhandelaar> winkel.
In zulke zadels zit ong. 50 euro aan materiaal!
Dan krijg je dus blikken bomen, ronduit gevaarlijke zadels en zelfs spijkers door de kussens heen zijn gezien bij zadelmarkt.

Echt als ik een verzorger had gehad die zo'n dergelijk zadel op mijn paard had overwogen dan had hij of zij niet meer terug hoeven komen.
Ik heb niet voor niks 500 euro geinvesteerd in een kunstof zadel.
Puur omdat ik geen geld over heb voor een nieuw goed leren zadel omdat het alleen maar mijn verzorgpaard is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 06:09

kan je dan alleen in ZM zadels de juiste boommaat vinden,TS?
eerlijk gezegd kan ik me dat bijna niet voorstellen.

zijn de maten te krap voor je paard oid?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 06:26

Ik heb hem een tijd gehad extra breedt,ook voor mijn vz friezen hij lag op alle friezen dikke prima!!
Heb geen problemen met het zadel ondervonden,integendeel ben er altijd blij mee geweest maar ben verder gaan sparen voor het geval en heb nu wat anders omdat een nieuw paard hem niet paste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:07

Snoevie schreef:
kan je dan alleen in ZM zadels de juiste boommaat vinden,TS?
eerlijk gezegd kan ik me dat bijna niet voorstellen.

zijn de maten te krap voor je paard oid?

Zoals ik al meerdere keren gezegd heb, is de merano niet groter dan de witte boom van wintec, waar de ts van zegt dat die te smal is.

Dus ik kan me idd ook niet voorstellen dat die het enige zadel is dat past

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:22

Bij mij was de boom van de merano echt groter dan de witte van wintec!ik had extra breedt nu ben ik niet van de goedkope zadels maar mijn merano toronte voldeedt prima!
Heb nu een wintec en kiefer kijk je merkt het kwaliteits verschil egtwel maar dat weet je van te voren je betaalt erna dat het leer niet super is.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:06

Ik zou toch maar een zadelpasservice laten komen en vantevoren melden dat je paard erg breed is. Als je erbij zegt dat je budget niet erg ruim is kunnen ze wat goede 2e hands zadels meebrengen en een paar goedkope nieuwe zadels. Dan kun je allerlei typen zadels op je gemakt passen en heb je daarna een hoop meer info over wat wel en wat niet past.

Een nieuwe merano kopen die dan meteen voor een hoop geld helemaal verbouwd moet worden lijkt mij nogal zonde van het geld. Daarnaast kan je dat altijd nog doen, ik zou eerst gewoon een flink aantal zadels passen en dan verder kijken.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:47

Ik heb een merano toronto gehad, en ik zou je niet aanraden om er eentje te kopen. Het zadel was zo scheef als ik weetnietwat, de boom zo breed dat het zadel nog op een regenton paste, de singelstoten na 2x gebruik scheurden onder het rijden. Hij is vanzelfsprekend ook acuut weer verdwenen.

Doe jezelf een plezier en investeer wat meer in een 2de hands middenklasse zadel (Kentaur, JC) ipv een merano/zadelmarkt zadel.