doet een anti-slipmatje het ook bij zwaardere mensen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Re: doet een anti-slipmatje het ook bij zwaardere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:39

bedankt voor de reactie's voor mij echter is 20 euro veel ;) als je bedenkt dat wij honden katten moeder en ikzelf het per week met 50 euro moeten doen ;) daar moet je dus ook nog af en toe schoenen voor kopen of kleding haha.. maar ik was idd al aant denken wat te sparen of mn opa eens lief aan te kijken :D

nja nogmaals iig bedankt!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:54

Sorry :o Je hebt ze ook voor minder, laatst zag ik er eentje voor 8,50. En wie weet kun je er ergens eentje lenen, of inderdaad een sponsor zoeken. Of, als de eigenaar wil dat jij rijdt, dan kunnen ze misschien ook wel aan zo'n matje komen voor je?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:30

Nee hestejente, tuurlijk niet maar dan zit er gewoon niks anders op als opstappen met krukje/opstapje/whatever.
Een anti slipmatje lijkt mij dus helemaal niets.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:46

En mijn ervaring is dat die dingen goed werken :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:53

Werken zal het zeker, daar twijfel ik ook niet aan.
Het lijkt mij gewoon niet fijn voor je paard dat getrek aan zijn huid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:56

Ach, hoe lang duurt opstappen nu eigenlijk...
Een scheefgetrokken zadel lijkt me veel vervelender voor het dier.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:02

bedoelen jullie die matjes die bijv ook onder der deurmat kan leggen tegen schuiven?
of zijn die matjes die jullie bedoelen echt voor paarden.
bij de blokker koop je namelijk een rol voor bijna niks.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:26

ik had ook altijd moeite met opstappen op mijn knollie.. zadel gleed ook makkelijk weg en ik heb ook geen maatje 36. krukjes vond hij erg eng.. en dat bleef hij eng vinden. de bakrand vond hij niet eng.. dus dat was onze oplossing :) paardje langs de bakrand.. ik op de bakrand en zachtjes gaan zitten. No problemo :D Later gingen we op een pensionstal staan en daar deedik hetzelfde alleen dan met het hek naar de wei toe

antislip matje lijkt me niks..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 16:20

het is echt eentje voor paarden ;) dus die van de blokker zou ik persoonlijk niet gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:59

rumon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:53

ik denk idd dat het geen goed idee is zo'n anti schuif mat, zal niet echt lekker zijn op zijn rug!!
Maar in plaats daarvoor zou ik gaan kijken voor andere hulpmiddelen die al worden aangegeven.
Wel heb ik een tip voor je......koop het niet bij een winkel met paarden artikelen maar bv bij een caravan/ camping winkel daar zijn caravan-opstapjes die meestal goedkoper zijn dan bij de speciale paarden winkels!!!

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:30

barbar schreef:
bedoelen jullie die matjes die bijv ook onder der deurmat kan leggen tegen schuiven?
of zijn die matjes die jullie bedoelen echt voor paarden.
bij de blokker koop je namelijk een rol voor bijna niks.

Nou, dat is nou nog eens een goede tip! Ik ga van de week meteen kijken of het wat is, je weet maar nooit. Ik weet hoe het eruit hoort te zien dus ik kan denk ik wel zien of het werkt en geen kwaad kan. Op mijn werk loopt een pony regelmatig met singelwondjes en een staartriem werkt niet bij haar, maar het zadel glijdt steeds naar voren (bolle Shetlander). Als het zo op te lossen is zou het super zijn.
@ AlexandraM: weet je zeker dat je niet te zwaar bent voor een draver? Die zijn toch meest vrij smalletjes. Snel omhoog zal sowieso schelen, een krukje lijkt me wel de beste oplossing, of iemand die je een beentje geeft. En als je met een krukje op gaat stappen, dan kun je alsnog je voet in de stijgbeugel zetten, wat boven de hals gaan hangen en dan in 1 keer erop. En op een krukje naast hem staan, dat kun je makkelijk oefenen.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:11

Ik denk dat je het met een slip matje voor jou makkelijker maakt, maar voor het paard niet.

Misschien kun je tog echt eens gaan oefenen met een krukje voor het opstappen,
mijn paard vond dit in het begin ook eng, maar dat leren ze heel snel als ze
doorhebben dat het voor hun ook fijner is.

En dat is nog gratis ook!

(Weet dat dit niet het antwoord is waar je om gevraagd hebt, maar lijkt mij toch de beste manier).

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:39

rumon schreef:
ik denk idd dat het geen goed idee is zo'n anti schuif mat, zal niet echt lekker zijn op zijn rug!!
Maar in plaats daarvoor zou ik gaan kijken voor andere hulpmiddelen die al worden aangegeven.
Wel heb ik een tip voor je......koop het niet bij een winkel met paarden artikelen maar bv bij een caravan/ camping winkel daar zijn caravan-opstapjes die meestal goedkoper zijn dan bij de speciale paarden winkels!!!

Mee eens, ik heb je de tip al eerder gegeven, haal een houten krukje van de ikea, kosten 10 euro, en je bent uit de brand, en het is fijner voor je paard, hoe dan ook. Die krukjes zijn super stevig, dus echt wel belgproof.