Goed alternatief voor anky pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:41

Ik vind eurostar fijner dan ankypads, omdat ze niet zo recht zijn van boven :j Meer gevormd naar de paardenrug en dus minder kans op schuurplekjes

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:34

Die HKM dekjes vind ik nog vrij recht, ik zou gaan voor een dekje met de ruglijn erin, die hoeven echt niet duur te zijn, zijn vaak goedkoper dan de Anky's ( tenzij je eurostar koopt ;) )

Ik heb wel vaker gezien dat er paarden een hele kale plek hebben door het schuren van het dekje achter het zadel. Die plek zit dus waar het dekje eindigd, niet waar het zadel zit.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:03

MaartPaard schreef:
Maar ik heb gehoord ddat Pk pads erg schuiven. Klopt dat?

Ik heb hier totaal geen last van, het ligt er denk ik ook aan hoe je zadel ligt en of je goed hebt aangesingelt ja of nee ;)

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:19

ingvdh schreef:
Die HKM dekjes vind ik nog vrij recht, ik zou gaan voor een dekje met de ruglijn erin, die hoeven echt niet duur te zijn, zijn vaak goedkoper dan de Anky's ( tenzij je eurostar koopt ;) )

Ik heb wel vaker gezien dat er paarden een hele kale plek hebben door het schuren van het dekje achter het zadel. Die plek zit dus waar het dekje eindigd, niet waar het zadel zit.

De hkm gently is super flexibel en super zacht.
De onderkant is van een soort fleece achtig spul wat nooit kan schuren en t vocht goed opneemt.
Hij lijkt recht maar omdat hij zo soepel is neemt hij de vorm van de paardenrug aan :)
Laatst bijgewerkt door Billy12 op 09-08-09 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:22

Ik heb over het algemeen pk pads...
Probleem bij mij is dat ik altijd last heb van een pony met een megaschoft....waardoor veel dekjes dus straktrekken rond zn schoft..

Nu heb ik dus eigk alleen maar pk pads, zijn lekker voorgevormd, en liggen super en bij mij schuiven ze ook totaaaal niet!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:29

HH ''pads'' bevallen bij prima, zit ook een goede ruglijn in.
Ze worden lekker snel dunner waardoor ik ze erg fijn vind.
Ik heb niet zoveel met die dikke dekjes onder mijn zadel.

Tweedehands zijn ze ook niet duur en het voordeel is dat ze dan al dunner zijn door het gebruik. :Y)