Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mierkuhh schreef:Een nieuw zadel is natuurlijk altijd mooier, maar als je een leer zadel neemt is in mijn ogen een 2e hands beter, aangezien wanneer het vaker gebruikt is, het leer al iets soepeler is.
En het is natuurlijk goedkoper.
Schangah schreef:_Nicky schreef:Ik heb een gloednieuwe bruine Anatomica laten aanpassen door Drunens Ruiterhuis, het zadel ligt na een opvulbeurt nog steeds uitstekend. Ik ben dus wel positief over Drunens Ruiterhuis.
Ik heb ook hele goede ervaringen met Mr. Ed (heeft ook tweedehandszadels) en met Van Rijs (heeft ook een ruime keuze uit A-klasse zadels).
Bij Van Rijs heb ik een Euroriding Diamant aangeschaft, ligt ook nog steeds goed met de nodige opvulbeurten.
Opvallend is dat een Euroriding Diamant op heel veel paarden past en van uitstekende kwaliteit is. Ik heb nog nooit iemand gehoord die negatief is over zijn/haar Euroriding zadel. Natuurlijk wil het niet zeggen dat het zadel ook op jouw paard hoeft te passen.
Gewoon een tweedehands zadel laten aanpassen door een goede zadelmaker, daar heb je jaren lang plezier van.
Ik ben helemaal niet positief over de euroriding Diamant en Titan II. Over de leerkwaliteit zal ik niets zeggen maar over de pasvorm......, veel te smal achter de schoft en puntdruk door de opstaande siderails. De boom volgt voor geen meter de rugvorm van het paard. De anatomica heb ik ooit eens op proef gereden. Zelfde boomopbouw. Onbegrijpelijk dat het bovengenoemde ruiterhuis dit zadel op een vlakkere paardenruggen durft te leggen. 1 type boom voor alle paarden is echt niet mogelijk. En dat is het grote probleem bij de meeste zadels er wordt dan maar wat gedaan met de vulling om het toch passend te krijgen.
Bekijk eerst eens goed de rug van je paard en ga dan bedenken welke boom daar bij past en welk merk dit soort bomen verkoopt.

(als de winkel het niet terugneemt). _Nicky schreef:Dit is dat toch niet de schuld van euroriding, maar van de zadelmaker die het zadel heeft gepast.
Ga maar eens naar een oudere kieffer kijken, lopen veel te ver naar binnen aan de achterkant en hebben smalle boom en lopen breed uit.. (ik heb hiervoor dus een kieffer gehad, Aachen (uit 2000)
De diamant lag op mijn paard geweldig, voelde haar meteen lostlaten en lekker soepel door haar lijf worden.
Daarintegen lagen sommige zadels van oa stubben en passier zo rot dat ze amper nog wilde lopen..
Ik heb mijn zadel gekocht bij van Rijs en was super tevreden, keek eerst goed naar mijn paard, het huidige zadel en kwam toen met een aantal zadels die ik allemaal heb geprobeert.
Gaf de diamant als advies naar aanleiding van mijn zit en hou mijn paard liep, heb er zelfs nog 2x op gereden..
Schangah schreef:_Nicky schreef:Dit is dat toch niet de schuld van euroriding, maar van de zadelmaker die het zadel heeft gepast.
Ga maar eens naar een oudere kieffer kijken, lopen veel te ver naar binnen aan de achterkant en hebben smalle boom en lopen breed uit.. (ik heb hiervoor dus een kieffer gehad, Aachen (uit 2000)
De diamant lag op mijn paard geweldig, voelde haar meteen lostlaten en lekker soepel door haar lijf worden.
Daarintegen lagen sommige zadels van oa stubben en passier zo rot dat ze amper nog wilde lopen..
Ik heb mijn zadel gekocht bij van Rijs en was super tevreden, keek eerst goed naar mijn paard, het huidige zadel en kwam toen met een aantal zadels die ik allemaal heb geprobeert.
Gaf de diamant als advies naar aanleiding van mijn zit en hou mijn paard liep, heb er zelfs nog 2x op gereden..
Euroriding zou met zijn tijd moeten meegaan en dus verschillende type bomen, kussen moeten aanbieden. Maar dat is het probleem bij de Duitse zadels.
Leer is kwalitatief prima maar het ontwerp van de boom is in de afgelopen jaren gewoon niet aangepast.
lou__ schreef:er zijn genoeg 2de hands zadels die niet zo duur zijn en ook nog goed passen..(als je paard dan geen moeilijke rug heeft)
ik zou daarvoor eerder gaan, want die gaan langer mee.
750 vind ik best veel geld voor een (2dehands) zadel, dus wss kun je wel een goeie vinden.
misschien een goed idee om een keer op marktplaats te kijken wat er allemaal te vinden valt?
ponyzotje schreef:lou__ schreef:er zijn genoeg 2de hands zadels die niet zo duur zijn en ook nog goed passen..(als je paard dan geen moeilijke rug heeft)
ik zou daarvoor eerder gaan, want die gaan langer mee.
750 vind ik best veel geld voor een (2dehands) zadel, dus wss kun je wel een goeie vinden.
misschien een goed idee om een keer op marktplaats te kijken wat er allemaal te vinden valt?
Maar hoe krijg je die zadels allemaal bij de pas-service?? Dan moet je ze allemaal op proef kopen ofwat? En dan allemaal die dag hebben zodat de passervice kan passen?
eef_juh schreef:ponyzotje schreef:Maar hoe krijg je die zadels allemaal bij de pas-service?? Dan moet je ze allemaal op proef kopen ofwat? En dan allemaal die dag hebben zodat de passervice kan passen?
idd dat vraag ik me ook af want elke keer iemand laten komen voor het passen zal wss erg duur zijn
), Ruitersweelde nog niets en Horsewhip vond het te ver (maar ik zit in W-Vl).