Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maaikemuis schreef:Ik zou in deze een combinatie'therapie' toepassen. MidnightPSan heeft een punt. Ik wilde dezelfde tip meegeven. Wel denk ik dat hier heel wat training in gaat zitten en voor zowel ruiter als paard moet deze training plezierig zijn.
Als je je paard nu op een vriendelijke manier met Pelham onder controle kunt houden, dan is daar in principe niets mis mee. Wel zou ik gaan trainen op de zelfstandigheid van je paard. Samen met een ander paard op stap gaan en steeds jezelf verwijderen van dit paard. Begin heel klein (een minuut) en bouw dit steeds verder uit. Je bit kan daarbij een prima hulpstuk zijn aangezien ze zal moeten leren dat jij degene bent die de lakens uitdeelt. En wie weet, kun je na veel training op een trens naar buiten.

koetjeboe schreef:Me instructrise wilde ik inderdaad al mee vragen op buiten rit, of ik wilde haar er op zetten.
Heb ook al zitten denken om haar te laten '' heropvoeden'' door haar.

MidnightPSan schreef:Laat mij nu maar blij zijn met het geringe verstand van paarden dat ik tot vandaag heb,maar in de start post lazen we maar een klein gedeelte van het probleem,ik weet nu dat het probleem in tien minuten is op te lossen, het is jij of zij die verteld waar jullie heen gaan.
MidnightPSan schreef:Waar om gaat dit topic dan over welk bit er in moet?
Ze is niet eigenwijs maar zoekt elke keer het proleem op daar waar ze er niets mee kan doen.
Die pony is de baas en als dat niet doorbroken word kan je er in hangen wat je wil, dus zo lang ze die pony niet voor eens en voor altijd verteld wie de baas is gaat ze gewoon zo door,
dus gewoon lekker je leven op het spel zetten.
MidnightPSan schreef:zo zacht als het kan,toch zo hard als het moet.
Als dat niet lukt, en je weet dat je alles hebt gedaan wat je kan,is het imo beter een ander paard te nemen.
Wat niet gaat gaat niet, en je hebt een paard voor je plezier,en niet voor je verdriet.
Ik weet wel dat er meer hafjes zijn die het wel doen, maar ook die het niet doen.
Op dit punt denk ik dat er alleen meer geweld aan te pas komt dan dat je lief is,niet leuk voor jou, maar ook niet voor de pony,denk het eerst aan je eigen veiligheid,wat als je wel door het prikkeldraad gaat?.