ifever: Is goed, wat schuift het
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

hestejente schreef:De onderkant van mijn zadel (kussens en onderkant van de zweetbladen) en de singel maak ik iedere week schoon omdat ik zonder dekje rijd. Eens in de vier weken poets ik mijn zadel + singel helemaal met zadelzeep en daarna gaat er leercreme op, de overige weken gebruik ik sprays, de ene is om het leer schoon te maken en de andere is een conditioner. Uiteraard neem ik de boel van tevoren even af met een vochtig sponsje.
Leren hoofdstellen worden eens in de vier weken behandeld met de sprays en twee keer per jaar maak ik ze helemaal schoon. Harnachement dat niet van leer is (halsterhoofdstel en beugelriemen) krijgt een sopje wanneer ik me eraan erger dat het vies is, verder heb ik nog leren beugelriemen voor netjes, die krijgen af en toe een vetje. Ik rijd vier keer per week.
rowo schreef:hestejente schreef:De onderkant van mijn zadel (kussens en onderkant van de zweetbladen) en de singel maak ik iedere week schoon omdat ik zonder dekje rijd. Eens in de vier weken poets ik mijn zadel + singel helemaal met zadelzeep en daarna gaat er leercreme op, de overige weken gebruik ik sprays, de ene is om het leer schoon te maken en de andere is een conditioner. Uiteraard neem ik de boel van tevoren even af met een vochtig sponsje.
Leren hoofdstellen worden eens in de vier weken behandeld met de sprays en twee keer per jaar maak ik ze helemaal schoon. Harnachement dat niet van leer is (halsterhoofdstel en beugelriemen) krijgt een sopje wanneer ik me eraan erger dat het vies is, verder heb ik nog leren beugelriemen voor netjes, die krijgen af en toe een vetje. Ik rijd vier keer per week.
En dat is dus een plek die 99 van de 100 nooit meenemen met het poetsen, maar die JUIST het belangrijkste zijn. Ook met dekje eronder is dat de plek waar al het zweet in aanraking komt met het leer.