Vlekken op de benen van de peesbeschermers....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:48

heey,

dit komt omdat je de peesbeschermers te strak heb zitten. tussen de benen van het paard en de peesbeschermers in kan het wel 44 graden worden! in een onderbeen van een paard is de doorbloeding erg slecht. als het warm word, kunnen de afvalstoffen in het bloed niet meer goed ´verdwijnen´ dus blijven ze in de onderbenen van het paard ´hangen´. dat tast de pigmentcellen in de huid aan en zo krijg je die witte vlekjes.
je hebt peesbeschermers met ventilatiegaatjes mischien dat, dat helpt?

succes!

Nicole85

Re: Vlekken op de benen van de peesbeschermers....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:23

Mijn paard kreeg ook wat kleine witte vlekjes (haren) op onderbenen door peesbeschermers. (hij kreeg peesbeschermers aan op de wei)
Doe ze nu niet meer om, ik vind het enorme ondingen. Kon de juiste maat niet vinden, heb in een half jaar tijd tig van die dingen geprobeerd.

De witte vlekken verf ik zwart :o (paard heeft zwarte onderbenen).

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 08:31

Hij draag de beschermers echt alleen met het springen en ze zitten absolut niet strak en ze zitten al op het uiteinde van het klitteband, de vlekken krijgt hij voornamelijk aan de binnenkant van zijn benen en niet zo zeer waar het elastiek zit.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:53

misschien dat ze juist eerder te los zitten, waardoor ze wat kunnen bewegen en daardoor schuren?