Neckrope versus bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 07:04

er is niks mis mee met rijden met een nekrope. ik gebruik de nekrope tijdens het trainen voor de VD, voor verzameling bvb, de zijwaartsgangen etc. ik vind een geweldige uitvinding.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:29

Zo stuur ik
Afbeelding

Zo hangt hij als ik niks hoef te doen.
Afbeelding[/quote]

Ik vind het geweldig jou zo te zien rijden

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:30

[quote="Hannah_Menno"]Jaa ik zoek er wel ff een paar op! :P

Afbeelding

de eerste is suuuper mooi

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:35

mooie fotos hannah....juiste gebruik van de nekrope ook. als het paard doet wat je vraagt gaat de druk meteen eraf! goed zo!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:37

Allemaal onwetenheid, die mensen weten gewoon niet hoe zo,n ding werkt.Ik rijd er ook mee en krijg ook reacties.Maar dat is ook als ik rij zonder bit, mensen vinden dat maar raar.Trouwens erg mooie foto,s.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:39

marleen_usar schreef:
Allemaal onwetenheid, die mensen weten gewoon niet hoe zo,n ding werkt.Ik rijd er ook mee en krijg ook reacties.Maar dat is ook als ik rij zonder bit, mensen vinden dat maar raar.Trouwens erg mooie foto,s.

pcz...ben ik met je eens. want wanneer vinden mensen iets raar? als je afwijkt van de standaard normen? juist uit onwetenheid? ik vind dat iedereen in zijn waarde moet worden gelaten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 12:56

Oke! :D
Bedankt allemaal, ik weet dat ik ze nu gewoon moet negeren en anders wijs ik ze door naar dit topic! :P

Het is inderdaad zo dat bitloos echt HEEL ERG aangevallen word (mét bit overigens ook maargoed)
Ik krijg zelfs reacties dat ik met het halster zijn neusbotje breek! :roll: _O-

Ruga

Re: Neckrope versus bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:03

Wel vreemd want ik krijg haast nooit reacties, niet van ruiters en al helemaal niet van niet-ruiters, die zien meestal niet eens dat er geen bit aan zit. Ik denk dat alles hier wat meer 'laissez faire' is (in Wallonië).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 13:05

Ik weet niet of je Hyves heb en foto's plaatst op andere Hyvessen? Want dat doe ik en dan krijg ik die reacties. Mijn vriendin rijd ook bitloos en krijgt ook zulke reacties maar niet zo erg als mij..

wat is Laissez Faire? :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:05

Iemand zei een keer ik zie wat maar wat? o ja je hebt geen bit,waarom rij je zonder je leert toch altijd dat je met een bit moet rjden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 13:31

Idd. het is meteen vreemd als je een x iets anders doet!
:roll:

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:37

ik vind het echt heel knap dat je zoiets kan en durft! de meeste mensen durven dit gewoon niet! en wat is gewoon rijden?

echt super veel respect!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:25

Hannah_Menno schreef:
Ik weet niet of je Hyves heb en foto's plaatst op andere Hyvessen? Want dat doe ik en dan krijg ik die reacties. Mijn vriendin rijd ook bitloos en krijgt ook zulke reacties maar niet zo erg als mij..

wat is Laissez Faire? :')

:D nee ik heb geen hyves, ik ben van de oude stempel op dat vlak. Maar is dat als Facebook? Krijg je die reacties dan van mensen die je 'vrienden' zijn? Dat is helemaal bizar.. Of kan gewoon iedereen die foto's zien? Dan is het ook vreemd, want iemand zoekt dan naar jouw foto's en om er vervolgens negatieve commentaar op te geven? Zouden ze met echte foto's die jij in je hand hebt nooit durven doen niet.. := Ach de cyberwereld, een uitvergroting van al het goeie en het slechte in de echte ;)
Laissez faire is 'laat maar gaan'.. in't Frans ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 15:31

Wat is facebook? :o
HAHA schiet lekker op hiero! :')
Nougoed, Hyves is dus een site waar je je eigen profiel aan kunt maken, foto's kunt plaatsen vrienden kunt uitnodigen etc. En dan heb je ook nog zogenaamde 'Hyvessen' bijv; 'paardrijden' en dat is dan een hyve, die is meestal openbaar (dus iedereen kan 'm zien) en daar komen dan paardenmensen en daar kun je dan foto's plaatsen!
Dus ook niet-vrienden kunnen ze dan zien.

En dan krijg ik altijd dat soort reacties..

;p Snap je?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:32

Jaja 't is als Facebook dan ;-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 15:33

Oke Hihi! ;p

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:37

Ach laat ze kletsen :)
Je hebt vertrouwen met je paard kan rijden aan een touwtje om z''n nek en laten doen wat je wilt.
Ik zie hun niet met een touwtje rijden hoor :x

Respect voor jou

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:49

Hee daar hebben we Menno! 8-) laat ze maar kletsen op hyves hoor! heb het ook gezien, volgens mij zijn ze jaloers, en ze weten niet hoe het werkt! Bekijk je profiel op hyves elke dag, ben ook jaloers dat het met Thorak niet wil. :o

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:51

Oja, vind het trouwends geweldig dat het zo kan! Ik zou eerder het bit willen afkraken dan een neckrobe. Helemaal top hoe je rijd! _/-\o_

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:54

zo triest die reacties :P
gewoon lekker zo doorgaan ziet er super uit :D (ben ook wel jalours ik heb geeneens een paard :P)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:56

Ik snap niet wat nou het probleem is. het ziet er toch hartstikke goed uit. maar ach mensen willine gewoon wat te zeuren hebben en dat kan op internet zoooo makkelijk en nog anoniem ook.

De enige opmerking die ik heb is dat ik erg twijfel of jou zadel wel op jou paard past. Hij ziet er aan de voorkant nl erg smal uit het lijkt alsof hij knelt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 15:59

Cowgirl schreef:
Ik snap niet wat nou het probleem is. het ziet er toch hartstikke goed uit. maar ach mensen willine gewoon wat te zeuren hebben en dat kan op internet zoooo makkelijk en nog anoniem ook.

De enige opmerking die ik heb is dat ik erg twijfel of jou zadel wel op jou paard past. Hij ziet er aan de voorkant nl erg smal uit het lijkt alsof hij knelt.

Dat zou misschien weleens kunnen kloppen aangezien Menno wat.. Uhum :o kilootjes is aangekomen! ;p
Maar we zijn al op weg het eraf te trainen! ;) Verder heeft hij er volgens mij geen last van, opzadelen is geen probleem, opstappen doet hij niet moeilijk over en ook tijdens het rijden is hij ontspannen. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 00:25

Mag ik vragen hoe je hem hebt geleerd wat je van hem wil wanneer je stuurt? Heb je het paard misschien eerst met bit (een soort) neck reining bijgebracht?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 06:56

Tuurlijk mag je dat! :D
Ik ben hem ongeveer een jaar geleden bitloos gaan rijden. Maarja, 't is niet mijn paard dus ik ging ook geen hele dure bitloze hoofdstellen kopen. Ik heb 't geprobeerd met een normaal stalhalstertje en dat ging eigenlijk geweldig! Zo heb ik een half jaar gereden.

Ik probeerder weleens iets met de Neckrope maar hij was zo lomp en luisterde er gewoon niet naar. :+

Toen zijn we in een negatieve cirkel terecht gekomen omdat de eigenaresse nog een paard kocht en Menno zich verstoten voelde. Het ging steeds slechter en ik vroeg me af of we er ooit weer uit zouden komen.

Uiteindelijk gebeurde dat dus en toen ging Menno ook veel meer luisteren naar het wijken voor druk.
Dus hup, halstertje om, Neckrope eronder en oefenen maar! En na 2x had hij het al door en sindsdien rijd ik eigenlijk altijd met neckrope.

Heb gisteren zelfs nog even met halster gereden en hij was er absoluut niet ontspannen onder en vond zo'n ding om z'n hoofd maar raar! :+

Heb dus met 2 dingen geoefend en zodra hij niet op de neckrope reageerde kon ik de teugels erbij pakken! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:20

Aha, dus een soort overschakeling, ik kon me ook al niet voorstellen dat je zomaar ineens met zo'n neckrope bent gaan rijden, als hij niet weet hoe dat werkt enzo. Wat leuk dat je het hem geleerd hebt :) Rijd je alleen in de bak zo of ook daarbuiten?