Hoofdstel matchend maken (kleur)?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 11:34

rowo schreef:
Ik deed hem in de olie omdat ie me niet snel genoeg soepel werd :+ Maar ik vet het ook erg vaak (met doekje/sponsje) en dan wordt het ook vrij snel donkerder. Maar nogmaals; iets kleur verschil zie je niet :n Op de foto die ik plaatste zie je ook niet dat het verschilt qua kleur.

Die van mij wordt met wat ledercrème niet donkerder. Daarom moet het eigenlijk wel met olie. En die van mij is ook nog super stug, dus wat olie kan geen kwaad. :+ Inderdaad, maar ik vind het mooier als ie iets donkerder wordt. :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:53

Ik zal vnvd ff een foto maken waar je heel duidelijk kan zien dat het erg veel donkerder is geworden. Het gespje aan de uiteinden van mijn teugel is namelijk niet verkleurd. De rest wel.

edit: Zie hoe het was (gespje) en hoe het nu is...

Afbeelding

Cisss

Re: Hoofdstel matchend maken (kleur)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 10:06

Wow! Dat is wel een heel groot verschil ja. :j En dat met olie? Ik zal mijn hoofdstel niet te lang in de olie leggen, anders wordt ie wel heel donker! :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:09

Heeft denk 2 uur in de olie gelegen en daarna heel veel gevet.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 14:48

Stress, stress, stress hier. :\ Ik heb zojuist mijn hoofdstel door de olie heen gehaald en het ligt nu te drogen in de zon. Er komt een heel gekke kleur tevoorschijn. Sommige delen blijven zo en sommige delen worden extreem donker? :? Iemand die mij uit de stress kan helpen en kan zeggen wat dit betekend? Heb ik er wel goed aangedaan om hem in de olie te leggen?

AfbeeldingAfbeelding

(Erg slechte kwaliteit door uploading :P)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:50

Ik zou 'm persoonlijk niet in de zon te drogen leggen denk ik...

Goed leer kleurt inderdaad gelijkmatig donkerder als je het met olie doet, zo heb ik ook wel eens een hoofdstel en frontriemen donkerder gemaakt.
Met de Lederdressing wordt het met de tijd en het gebruik wel ietsje donkerder, maar verkleurt het niet echt duidelijk na een vetbeurt (gelukkig)...

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:03

Hopen dat dat nog goed opdroogt! Anders zou het wel heel erg balen zijn. Je kunt hem inderdaad beter niet in de zon laten drogen. Ik ben benieuwd hoe het er uitziet als het droog is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:14

het lijkt wel of er op sommige plekken een laagje of lijm ofzo op zit, waardoor de olie niet door kan dringen en je kleurverschil krijgt...

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 16:19

Nouvel schreef:
het lijkt wel of er op sommige plekken een laagje of lijm ofzo op zit, waardoor de olie niet door kan dringen en je kleurverschil krijgt...

Ik heb hiervoor wel lederdressing erop gedaan. Dat kan het misschien zijn?

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 16:20

Maar ik heb zonet even gekeken, en toen was dat rondje van de mexicaanse neusriem bijna helemaal donker. Maar ik hoop niet dat ie zo donker blijft... Maar volgens mij is dat gewoon nog wat nattigheid, daardoor wordt het donkerder.

Ik hou jullie op de hoogte hoe hij morgen is! :)

95Basjuh93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:18

Doe dit hoofdstel niet in een emmer met olie!!! ik heb hem ook en is daar na hele maal naar de galemiese. ik had hetzelfde probleem met mijn zadel en mijn hoofdstel was ook iet zo soepel, ik hem 5 minuten in de olie gelecht en hij werd donkerbruin. ik hem er uitgehaald maar wil niet meer lichter worden dan zeer donker bruin. dus pas op met olie ook op een doekje. mijne ligt al drie dagen in de zon te drogen in de hoop dat hij weer lichter word... in de zon droogt het het beste uit, je zal hem daarna wel weer heel goed inmoeten vetten met vet of leder dressing. zolang je maar geen pure olie gebruikt.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 09:41

95Basjuh93 schreef:
Doe dit hoofdstel niet in een emmer met olie!!! ik heb hem ook en is daar na hele maal naar de galemiese. ik had hetzelfde probleem met mijn zadel en mijn hoofdstel was ook iet zo soepel, ik hem 5 minuten in de olie gelecht en hij werd donkerbruin. ik hem er uitgehaald maar wil niet meer lichter worden dan zeer donker bruin. dus pas op met olie ook op een doekje. mijne ligt al drie dagen in de zon te drogen in de hoop dat hij weer lichter word... in de zon droogt het het beste uit, je zal hem daarna wel weer heel goed inmoeten vetten met vet of leder dressing. zolang je maar geen pure olie gebruikt.

Oké, bedankt. Fijn is dat zeg. Maar de bakstukken en zo zijn heel erg bijpassend geworden. Maar de neusriem is inderdaad donkerbruin geworden. :\ Naja, ik kan altijd nog een andere neusriem kopen, maar ik laat hem eerst maar zo.. :P

95Basjuh93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:48

ik heb nu een deel van mijn hoofdstel in een emmertje met water gelegt en hoop daardoor de olie uit mijn hoofdstel te krijgen... op sommige plekken word het al weer lichter. ik hoop dat het weer goedkomt anders koop ik hem weer. en trouwens wat voor zadal heb je ?? lijkt wel een beetje op mijne.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:44

Je kan um nu wel niet in de olie doen, maar als je straks meerdere malen gaat vetten wordt ie alsnog veel donkerder. Veel licht tuig wordt erg donker door het onderhoud.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:57

Misschien dat het nu helpt om toch je neusriem even in de zon te hangen of met zadelzeep schoon te maken, dan heb je kans dat 'ie weer ietsje lichter wordt...

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 11:27

Nouvel schreef:
Misschien dat het nu helpt om toch je neusriem even in de zon te hangen of met zadelzeep schoon te maken, dan heb je kans dat 'ie weer ietsje lichter wordt...

Ik zal hem even in de zon hangen. Wordt ie met zadelzeep ook lichter dan?

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:40

Misschien moet je de neusriem met zadelzeep behandelen. Zeep lost olie op dus wie weet word het lichter... Wel zonde!
Hoe ziet het er nu uit?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:04

Cisss schreef:
Nouvel schreef:

dan kan 'ie inderdaad wel weer iets lichter worden, omdat je er dan wat olie uit haalt als je flink sopt

95Basjuh93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:12

Cisss schreef:
Nouvel schreef:

Ik heb het met mijne geprobeert en word wel iets lichter. heb hem ook in het water gelegt en dat helpt ook om de olie er uit te halen. je moet hem goed onder water leggen dan drijft de olie vanzelf naar boven